- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jie kasdien aktyviai zuja po miestą – nuo ankstyvo ryto laukia skirtingi susitikimai, vėliau – pietūs miesto centre, darbo reikalai, puodelis kavos su draugu kitame miesto gale, o po darbų žūtbūt reikia į sporto salę arba skubėti į to vakaro renginį. Rodos, be automobilio – nė iš vietos. Ar tikrai?
Tuo, jog sostinėje paprasta ir patogu atrasti alternatyvių būdų keliauti, įsitikino sveikatingumo motyvatorė Vlada Musvydaitė, televizijos laidų vedėja, muzikologė Zita Kelmickaitė ir komikas Paulius Ambrazevičius.
Derina kelis judėjimo būdus
Sveikatingumo motyvatorė Vlada Musvydaitė neslepia, kad pastaruoju metu ją itin dažnai galima sutikti viešajame transporte. „Išbandau tiek autobusus, tiek troleibusus, nes tenka važiuoti į skirtingas vietas mieste ir darbo reikalais, ir į susitikimus su draugais. Man tai kaip ir vaikščiojimas – padeda labiau pažinti miestą, jo aplinką“, – sako Vlada Musvydaitė.
Vlada tikina, kad važiuoti viešuoju transportu – puikus ir ekologiškas judėjimo būdas. „Renkuosi viešąjį transportą, nes galiu derinti kelis judėjimo mieste būdus. Neretai tikslingai palieku automobilį nuo centro prieigų nutolusioje stovėjimo aikštelėje ir žygiuoju į stotelę. Taip ir pajudu, ir surenku gerokai daugiau žingsnių“.
Žinoma moteris rekomenduoja į kasdienes keliones įnešti įvairovės ir pataria dalį kelio judėti taip, kaip yra įprasta, o kitą pusę keliauti, pavyzdžiui, pėsčiomis, dviračiu ar kitaip, kaip nesate bandę iki šiol.
Vairuotojo pažymėjimas nereikalingas
Komikas, televizijos laidų vedėjas Paulius Ambrazevičius prisimena, kad vos tik atvykęs studijuoti į Vilnių, pirmiausia įsigijo terminuotą viešojo transporto bilietą. „Aš netgi rinkau mėnesinius bilietus, nes kiekvieną mėnesį jie turėjo skirtingą dizainą ir spalvas“, – prisimena komikas.
Grįžtant namo autobuse jau svajojau, kaip krisiu į lovą, ir staiga pajutau, kaip mane žadina vairuotojas. Pasirodo, užmigau ir nuvažiavau iki pat žiedo.
Pauliui pasakoja, jog viešajame transporte jam tenka praleisti nemažai laiko, ir dalinasi smagiais prisiminimais. „Iki šiol atsimenu vienos kelionės autobusu rytą, kai pirmame kurse paskutinę naktį baiginėjau rašto darbą, o ryte nemiegojęs važiavau į universitetą jį atiduoti. Grįžtant namo autobuse jau svajojau, kaip krisiu į lovą, ir staiga pajutau, kaip mane žadina vairuotojas. Pasirodo, užmigau ir nuvažiavau iki pat žiedo. Puoliau teisintis, kad esu tiesiog neišsimiegojęs studentas, o vairuotojas pradėjo juoktis. Tąkart išbėgau iš autobuso ir tik apytiksliai supratau, kur randuosi. Tuomet turėjau tik paprastą telefoną, be jokios navigacijos, tad teko iki bendrabučio kulniuoti pėsčiomis. Nesuprantu, kodėl nelaukiau kito autobuso – tikriausiai iš streso“.
Paulius pastebi, kad nuo studijų metų iki dabar sostinės viešasis transportas itin pasikeitęs. „Dar atsimenu tuos autobusus ir troleibusus, kuriuose vengdavau sėsti į galą, nes žinodavau, kad bus karšta dėl variklio darbo. Šiandien nebetenka susidurti su tokiais nepatogumais – autobusai, kai reikia – vėdinami, kai reikia – šildomi.
Puiku, jog viešasis transportas sparčiai atsinaujina, tampa vis greitesnis ir patogesnis. Pats pastebiu, jog keičiasi ne tik jo išorė, tačiau ir keleiviai. Šiandien viešajame transporte sutinku įvairių žmonių – ir kostiumuotų biurų darbuotojų, ir mamų su vaikais, ir jaunuolių bei senjorų“.
Paulius sako, jog iki šiol neturi vairuotojo pažymėjimo. „Man patinka, kad nereikia rūpintis parkavimo vieta, sekti kuro kainų, ieškoti garažo ar apskritai, kur laikyti automobilį. Užtenka tik gerai pasiplanuoti ir viską įmanoma kuo puikiausiai spėti. Be to, įlipus į autobusą ar troleibusą gali atsipalaiduoti ir tuo mėgautis. Tokios akimirkos, kai visur tenka skubėti ir rasti laiko sau vis sunkiau, yra didelis privalumas“.
Visą gyvenimą – tik viešuoju transportu
Dažnai viešajame transporte galima sutikti ir televizijos laidų vedėją, muzikologę Zitą Kelmickaitę, kuri, kaip pati sako, visą gyvenimą keliauja viešuoju transportu.
Ji stebisi, kai žmonės atstumą, kurį gali įveikti pėsčiomis ar viešuoju transportu, renkasi nuvažiuoti automobiliu ir negana to – už jo stovėjimą moka nemažus pinigus. „Tai – švaistymas“, – sako Zita.
„Viešasis transportas yra socialinė erdvė, todėl mums visiems, joje esantiems, pirmiausiai reiktų atkreipti dėmesį vieniems į kitus. Turiu galvoje, kad ir vairuotojai, ir kontrolieriai, ir keleiviai vieni su kitais turi elgtis pagarbiai, mandagiai, paprasčiausiai pamatyti šalia esantį. Jei visi tą draugišką aplinką kursime, tai ir kelionės viešuoju transportu bus patrauklesnės“.
Rekordinis sostinės viešojo transporto atnaujinimas prasidėjo 2017 m. rudenį. Šiuo metu Vilniuje važiuoja jau beveik 250 naujų autobusų, o taip pat pradedamas ir troleibusų parko atnaujinimas. Planuojama, kad iš viso sostinėje iki 2019-ųjų vasario važiuos beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių, informavo įmonė „Susisiekimo paslaugos“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus miesto savivaldybė skirs paramą ispanų kalbos mokytojams3
Siekiant mažinti rusų kalbos mokymą bei pritraukti į ugdymo įstaigas daugiau ispanų kalbos mokytojų, Vilniaus miesto savivaldybės taryba trečiadienį nustatė šių pedagogų pritraukimo ir finansinio skatinimo sąlygas. ...
-
Apie nuo legioneliozės mirusį vyrą: mama liūdną žinią išgirdo per Motinos dieną4
Vilniuje – mirtis nuo legioneliozės. Mirė 45-erių vyras. Apie įvykį sužinoję Justiniškių daugiabučio kaimynai išsigando dėl savo sveikatos – jie pasigenda informacijos iš atsakingų institucijų. Visuomenės sveikatos...
-
„Amžiaus“ klausimas išspręstas: išrinktas naujas Salomėjos Nėries gimnazijos pavadinimas17
Vilniaus miesto savivaldybės taryba nutarė Salomėjos Nėries gimnaziją pervadinti Vyčio vardu. ...
-
Vilniaus miesto savivaldybė pateikė siūlymą įrengti atminimo lentas A. Sakalui ir A. Noreikai2
Vilniaus miesto savivaldybėje trečiadienį pateiktas siūlymas sostinėje įrengti keturias atminimo lentas, skirtas Nepriklausomybės atkūrimo akto signatarui ir politikui Aloyzui Sakalui, operos solistui Virgilijui Kęstučiui Noreikai, žydų gelbėtojam...
-
Vilnius ketina pirkti metro ar kitos viešojo transporto sistemos įrengimo studiją7
Už visuomeninį susisiekimą atsakinga sostinės savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ planuoja pirkti tarptautinę studiją dėl metro ar kitos naujos viešojo transporto sistemos Vilniuje įrengimo. ...
-
Vilniaus miesto taryboje – pokyčiai: N. Jagelavičienė pasitraukė iš frakcijos4
Sumažėjo „Laisvės ir teisingumo“ gretos Vilniaus miesto savivaldybėje – iš frakcijos pasitraukė tarybos narė Nijolė Jagelavičienė. Tai trečiadienio posėdyje pranešė sostinės meras Valdas Benkunskas. ...
-
VPT: rastas neatitikimas tarp Nacionalinio stadiono statybai pasiskolintų ir išleistų lėšų3
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nustatė, kad Nacionalinio stadiono statybai nuo 2021 metų iš komercinių bankų galėjo būti pasiskolinta apie 120 mln. eurų, tačiau ši suma gali neatitikti atliktų darbų kainos, trečiadienį skelbi...
-
Vilniaus savivaldybė apie Nacionalinį stadioną: infrastruktūros planavimas – baigiamojoje stadijoje3
Vilniaus miesto tarybai trečiadienį planuojant svarstyti pagal Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadas pakoreguotą Daugiafunkcio komplekso projektą, miesto savivaldybės projektų vadovė Lina Melianienė teigia, kad savivaldybės planai d...
-
J. Borisovo valdose apsilankę inspektoriai įpareigojo atkasti galimai nelegalų požeminį pastatą8
Buvusio nušalintojo prezidento Rolando Pakso patarėjo Jurijaus Borisovo valdose, Trakų rajone, trečiadienį apsilankę Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos (VTPSI) inspektoriai pranešė įpareigosiantys sklypą valdomą b...
-
Netrukus prasidės beveik 5 mln. eurų kainuosianti sostinės Riovonių gatvės rekonstrukcija1
Jau birželį sostinės Vilkpėdės rajone bus pradėtas Riovonių gatvės 1,7 km ilgio atkarpos kapitalinis remontas. Skelbiama, kad rangos darbai savivaldybei atsies 4,85 mln. eurų. ...