Savaitgalį istorinių automobilių mylėtojai rinkosi į tradicinį, jau šešioliktąjį istorinių automobilių festivalį „Nesenstanti klasika“, kurį nuo pat 2008-ųjų kasmet rengia senovinių automobilių klubas „Klasika“.
Automobilių valstybiniai numeriai – privalomas kiekvienos transporto priemonės elementas ir pagrindinis būdas ją identifikuoti eisme. Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, vairuotojai gali rinktis ne tik įprastus, bet ir brangius, išskirtinius arba net unikalius numerius. Tiesa, kartais ne viskas priklauso tik nuo savininko norų.
Nors žodžių junginys „nauja seniena“ skamba kaip tikrų tikriausias oksimoronas, rugpjūčio pirmą savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“ toks apibūdinimas tiks bent ketvirtadaliui dalyvių.
Beveik visi istoriniai automobiliai, menantys tarpukario ar dar senesnius laikus, paprastai turi vieną bendrą bruožą: jei jie iš tiesų unikalūs, atspindintys svarbiausius inžinerinės minties raidos etapus, reti ir brangūs – dažniausiai būna saugomi po devyniais užraktais. Tokios mašinos tampa neliečiamais muziejų ar privačių kolekcijų eksponatais. Kitaip tariant, jas apžiūrėti paprastam mirtingajam arba neįmanoma, arba brangu. Tačiau yra išimčių.
Jeigu pakalbėtumėte su bet kuriuo senovinės technikos gerbėju ir paklaustumėte, kokie įdomiausi renginiai vyksta Baltijos valstybėse, be jokios abejonės būtų paminėtas senovinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“.