Premjerė Ingrida Šimonytė žada, kad sprendimai dėl vandens apsaugos juostų ir zonų bus rasti iki sausio pabaigos, o siūlymai dėl žymėtojo dyzelino ir akcizo suskystintoms naftoms dujoms bei dujiniams angliavandeniliams bus parengti Seimo pavasario sesijai.
Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) vadovas Laurynas Kaščiūnas sako, kad siekiant geriau apsaugoti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą jau perkamos sistemos, leisiančios geriau kontroliuoti galimas grėsmes po vandeniu.
Naujienų agentūrai „Reuters“ pranešus, kad Baltijos šalys padvigubino naftos dujų, skirtų automobiliams ir šildymui, importą iš Rusijos prabilo Energetikos ministerija. Anot jos, valstybinė infrastruktūra tokiam importui nėra naudojama, o naftos dujas iš Rusijos atsiveža privatus verslas, pasakojama LNK reportaže.
Pernai beveik 9 kartus išaugus suskystintų naftos dujų (SND) importui iš Rusijos į Lietuvą, Energetikos ministerija tai vertina kaip šį kurą importuojančių privačių įmonių „moralinį aspektą“.
Ekonomistas Rimantas Rudzkis tikina, kad Rusija šiuo metu gauna didelius pelnus iš dujų eksporto, nes jų kaina dabar yra 2-3 kartus didesnė, negu įprastai rinkoje. Pasak jo, Europos Sąjungos (ES) šalims įvedus labai griežtą embargą rusiškoms dujoms, kainos šoktų į kosmosą.
Kazachastane pradėtas tirti galimas kartelinis susitarimas dėl suskystintų dujų automobiliams kainų nepagrįsto didinimo, o tarp įtariamųjų – taip pat ir valstybinės įmonės.
Lietuvos žvalgybai įspėjus, kad suskystintų gamtinių dujų importas iš Rusijos per Klaipėdos uostą kelia riziką šalies energetinei nepriklausomybei, energetikos ministras sako, jog iš Rusijos bendrovės „Novatek“ importuojamų dujų apimtys nėra didelės, tačiau jei jos išaugtų, tektų teisinėmis priemonėmis jas riboti.
Sekmadienį sukanka penkeri metai, kai į Klaipėdos uostą atplaukė suskystintųjų gamtinių dujų terminalui skirtas laivas-saugykla „Independence“ (liet. „Nepriklausomybė“). BNS pateikia svarbiausius su šiuo projektu susijusius faktus.