Spalvotų linijų ritmai ir transformacijos

Menininko prigimtis – tarsi daigi sėkla, sudygstanti bet kokiomis sąlygomis. Tą savo besiskleidžiančia kūryba įrodo Vilija Kailiūtė. Iš socialinių mokslų į dailę atėjusi autorė pristato personalinę tapybos darbų paroda „Transformacijos“.

V. Kailiūtės kelias į meno pasaulį prasidėjo nuo eksperimentų fotografijos meno lauke, vėliau ji susidomėjo abstrakčia tapyba. Kauno Antano Martinaičio vakarinėje dailės mokykloje tiek praktinių, tiek teorinių tapybos ir apskritai meno žinių įgijusi moteris šiandien studijas tęsia žinomo menininko Antano Obcarsko tapybos studijoje „Antaniniai obuoliai“.

Autorės kūrybai būdingi ekspresyvūs ir dinamiški spalvų tonai ir pustoniai, svarbi ritmiška suabstraktinta forma. Paveiksluose dominuoja geometrinės formos, spalva ir forma užkoduoja skirtingus pasakojimus ir istorijas.

V. Kailiūtės meninis tapybinis mąstymas išreiškiamas per transformacijas. „Tapyba man visų pirma yra spalva. Spalvų energija, jėga tiesiog traukia ir skatina išreikšti save būtent per spalvas, – apie savo pirmąją personalinę tapybos darbų parodą sako menininkė. – Pasirinkus darbui dvi ar tris spalvas, toliau jos tarsi pačios kuria savo erdvę, formas, transformuojasi į kitas spalvas, atspalvius. Taip tarsi gimsta spalvų poezija.“

Transformacija, anot kūrėjos, dabar labai populiarus žodis kalbant apie daugelį reiškinių, tačiau taip pat tai išreiškia siekį patiems transformuotis ar transformuoti aplinką. „Galima pastebėti, kad, susitikus žmonėms, skirtingiems reiškiniams, taip pat ir spalvoms, tam tikra prasme mažesnė ar didesnė transformacija vyksta nuolat. Jos kryptis, mastas priklauso ir nuo mūsų – kaip ir kiek mes leidžiame jai vykti“, – sako V. Kailiūtė.

Vilija Kailiūtė. Iš ciklo „Transformacijos“. / Organizatorių nuotr.

Kiekviename V. Kailiūtės tapybos darbe skirtingai pastebimas gamtos peizažo ar vidinių būsenų transformacijų motyvas. Gamtos peizažo, besikeičiančių būsenų motyvai jos darbuose yra vidinio pasaulio dalis.

Tam tikra prasme mažesnė ar didesnė transformacija vyksta nuolat. Jos kryptis, mastas priklauso ir nuo mūsų – kaip ir kiek mes leidžiame jai vykti.

Abstraktaus tapybos darbo meninėje kompozicijoje itin svarbus erdvės ir vaizduojamo ar įsivaizduojamo objekto santykis. Autorės kūryboje dominuoja išskirtinis, įspūdingas ryškių spalvų gamtinio peizažo ar transformacinių minčių koloritas.

Peizažai ir vaizduojamų transformacijų būsenos V. Kailiūtės tapyboje apiima platų spektrą. Jos darbuose dominuoja ekspresyvios spalvos, netikėtos linijos, detalės, ženklai ir linijų ritmikos, itin svarbios gamtos reiškinių refleksijos.

Vilija Kailiūtė. Iš ciklo „Transformacijos“. / Organizatorių nuotr.

Kiekvieno tapybos darbo kompozicija yra dinamiška ir kiek chaotiška, ritminga ir apibendrinanti, kviečianti žiūrovą permąstyti tiek apie pasikeitimus vidiniame gyvenime, tiek reflektuojant gamtinius reiškinius.


Kas? V. Kailiūtės personalinė tapybos darbų paroda „Transformacijos“.

Kur? Verslo parke „Aušra“ (Vytauto pr. 23).

Kada? Iki rugsėjo 1 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Repinas \\\\\.../////

Repinas  \\\\\...///// portretas
Nano šuniuko išsųvoliojimas šūde gražiau žiūrisi.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių