- Parengė Gabrielė Pūkienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po ilgų metų imamasi Kauno gulbės – rotušės tvarkybos darbų. „Kauno dienos“ studijoje žurnalistas Gražvydas Muižys kalbina mero pavaduotoją Mantą Jurgutį. Pokalbio metu apžvelgiami būsimi rotušės erdvių pokyčiai. Santuokos laikinai bus registruojamos Miko ir Kipro Petrauskų muziejuje.
– Kodėl nuspręsta remontuoti rotušę ir kodėl dabar, kai Kaunas tapo Europos kultūros sostine?
– Sprendimai negimsta per naktį. Dar 2015 m. miestas nusprendė, kad rotušėje gali veikti ir įsikurti miesto muziejus, buvo atidarytas informacijos centras „Kaunas IN“. Muziejus, rengdamas smulkias parodėles ar edukacines veiklas, pastebėjo, kad rotušė galėtų tarnauti plačiau – ne tik kaip vestuvių erdvė, bet ir kaip traukos objektas. Prasidėjo diskusijos su profesionalais. Miestas šiandien į rotušę žiūri ne tik kaip į metrikacijos funkciją atliekantį pastatą, bet ir kaip į būsimą miesto muziejų. Kaip į erdvę, kurioje gali lankytis vaikai, vykti edukacijos, menininkai gali kurti instaliacijas.
Svarbu: M.Jurgučio teigimu, rotušė ne tik vestuvių vieta, po rekonstrukcijos ji būtų atvira visiems kauniečiams ir miesto svečiams. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
– Teko daug kartų būti įvairiuose rotušės užkaboriuose, ne kartą pagalvojau: gaila, kad daugelis kauniečių ją žino tik kaip metrikacijos objektą. Tai viena pagrindinių miesto vietų, pastatų. Reikia panaudoti veikloms, kad vieta būtų patraukli užeiti.
– Jūs visiškai teisus, tokia ir yra miesto vizija. Rotušė ne tik vestuvių vieta, po rekonstrukcijos ji būtų atvira visiems miestiečiams ir miesto svečiams. Būtų galima ne tik užeiti ir paklausti, bet ir leisti laiką. Žmonės, turintys negalią, galėtų liftu pakilti į visus jos aukštus.
– Didelė naujovė – liftas.
– Tikras iššūkis architektams, bet jis įveiktas ir suderintas su paveldosaugos ekspertais. Tiek rotušės rūsys, tiek palėpė bus pasiekiami liftu. Dabar, atėjus į rotušę, nepateksite į rūsius. Juose bus įrengtos ekspozicinės erdvės. Svarbu paminėti, kad bus XXI a. ekspozicija – viską bus galima liesti, pajausti, pamatyti. Bus pritaikyta visiems mažiesiems kauniečiams. Galbūt būtų galima palyginti su Valstybės pažinimo centru. Vizija ir lūkesčiai komandai, kuri prie to dirba, – kad tiek užsieniečiai, tiek miesto svečiai, tiek mažieji kauniečiai, atėję į rotušę, galėtų ne tik ją apžiūrėti, bet ir pajausti visą miestą.
– Palėpė – nuo vaikystės visiems paslaptinga ir įdomi patalpa.
– Palėpė bus atverta, joje, kiek leidžia pastato tūris, bus įrengtos paviljoninės, ekspozicinės erdvės, kur bus kintančių instaliacijų, vyks nedidelių renginių.
– Kiek laiko truks remontas ir kiek jis kainuos?
– Vasario 24 d. perduodame miestui svarbų pastatą rangovams. Keliama užduotis pabaigti darbus per septyniolika mėnesių. Pagal pirkimo sąlygų išpildymus ir geriausios kainos pasiūlymus šiandien skaičiuojama visos tvarkybos apimties vertė – 3,3 mln. eurų. Nemažai, tačiau kaip tokiam objektui, manau, tinkama.
– Kaune atsiranda lėšų svarbiems objektams.
– Stengiamės mieste taupyti kiekvieną eurą, žiūrime, kaip mažinti sąnaudas, optimizuoti sistemą ir vadybą. Komanda dirba ne pirmus metus, turbūt todėl ir galime sau tai leisti. Miestiečiai moka mokesčius, pildo miesto iždą. Miestas keičiasi, atėjo laikas ir rotušei.
– Ji kapitališkai renovuota 1973 m., vėliau tik kelis kartus pakoreguotas fasadas.
– Tokio lygio darbų dar nebuvo. Svarbu paminėti, kad visa inžinerija, vėdinimo sistemos, nuotekos, vandentiekis, elektros instaliacija, autentiškų fasado detalių išsaugojimas – viskas buvo padaryta kaip XXI a.
– Rotušė uždaroma vasario 24 d. Kur tuoksis kauniečiai?
– Žmonės gali tuoktis visame mieste, turime daug gražių erdvių: Botanikos sodas, Kauno pilies apylinkės ir pati pilis, M. ir K.Petrauskų namai. Kauniečių santuokoms atsivers gražios ir tokių sakralių švenčių vertos erdvės.
– Ar nesikeis Baltosios salės paskirtis?
– Baltoji salė dirbs kaip dirbusi, bet turės daugiau funkcijų. Kai nevyks vestuvės, galės veikti kaip edukacinė erdvė.
– Prieš porą metų kalbėta apie pačios Rotušės aikštės rekonstrukciją – žiedinio transporto eismo atsisakymą. Ar dar tai planuojama?
– Planų stengiamės nekeisti. Dirba architektų komanda, projektuoja aikštę. Planuojama, kad šiemet pabaigsime projektą, o kitais metais bus galima pradėti tvarkybos darbus.
– Kokie ruošiami pokyčiai?
– Norime, kad Rotušės aikštė tarnautų kauniečiams ir miesto svečiams, o automobiliai ją aplenktų. Kad kavinių, restoranų, lauko galerijų veiklai netrukdytų automobilių eismas. Bus užtikrinta, kad į Rotušės aikštę galėtų važiuoti ten gyvenantys miestiečiai ir specialiosios tarnybos. Vystoma vizija, kad Rotušės aikštė tarnautų pėstiesiems, dviratininkams, paspirtukininkams. Visi Europos miestai žiūri į senamiesčius kaip žemų emisijų zonas, tai lemia žaliasis kursas, ekologinių rodiklių siekimas. Kaunas – ne išimtis. Manome, kad Rotušės aikštė turi būti pavyzdys, o automobiliams turi būti rasta alternatyvų, kaip pasiekti norimus taškus, užtikrinant darnaus judumo principus Centre ir Senamiestyje. Rotušė neturėtų būti transporto tranzito objektas.
– Būtų pravartu pagalvoti apie papildomą automobilių stovėjimo aikštelę.
– Svarbu gerinti viešąjį susisiekimą. Natūralu, kad kuo daugiau parkavimo vietų, tuo daugiau jų ir reikia. Be abejo, ir statybų reglamentai reikalauja, kad prie tam tikrų statinių būtų numatytas tam tikras vietų skaičius. Jeigu bus būtinybė įrengti antžeminę ar požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, bus svarstoma.
– Ar prieš pradedant darbus Rotušės aikštėje ruošiamasi nesunkiai prognozuojamiems paveldo iššūkiams, nes didelė tikimybė, kad tikrai bus radinių.
– Visi mūsų sprendiniai rotušės pastate derinti su Kultūros paveldo departamentu, viskas patvirtinta. Kaip bus vykstant darbams, nenoriu prognozuoti, nes niekada nežinai, kas paveldo objektuose slypi giliau. Be abejo, visur reikalingas susiklausymas, susikalbėjimas. Tai reikalauja energijos. Vilniaus gatvės procesas – ne išimtis, tačiau dialogas vyksta. Vis tiek tikslas išlieka pritaikyti šių dienų poreikiams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža15
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija2
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos3
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti86
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...
-
„Ryanair“ atidarė antrą orlaivių priežiūros angarą Kauno oro uoste – investavo 20 mln. eurų3
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ Kauno oro uoste antradienį oficialiai atidarė antrąjį orlaivių remonto ir techninės priežiūros pastatą su dviem angarais, į kurį investavo 20 mln. eurų. ...
-
Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia barža Baltijos šalyse5
Antradienį Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia Baltijos šalyse barža, skirta vidaus laivybai. ...
-
V. Adamkus išpildė seną troškimą: jaunystės rekordus prisiminė viešėdamas Kauno stadione19
Nuo mažų dienų Žaliakalnyje šalia Ąžuolyno gyvenęs ir jaunystę aktyviam sportui dedikavęs Prezidentas Valdas Adamkus aplankė atstatytą Dariaus ir Girėno stadioną bei renovuotą Sporto halę. Buvęs šalies vadovas su nostalgija dalijo...