Iškritikuotus rombus prie perėjų Kaunas siūlo įteisinti

  • Teksto dydis:

Prieš tris mėnesius Kauno pėsčiųjų perėjas papildomai paženklinus rombo simboliais, nelaimingų atsitikimų sumažėjo beveik 40 proc. Matydamas tokią statistiką, Kaunas pasiteisinusį sprendimą siūlo įtraukti į Kelių eismo taisykles (KET).

Kauno apskrities Kelių policijos valdybos duomenimis, per pastaruosius 3 mėnesius, nuo rugsėjo 1 iki lapkričio 30 dienos, Kaune esančiose pėsčiųjų perėjose eismo įvykių, kurių metu buvo sužaloti pėstieji, sumažėjo 37 procentais lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017 metais.

„Per šį laikotarpį pernai užfiksuoti 37 eismo įvykiai, šįmet – 23. O iš jų tik 3 nelaimės įvyko pėsčiųjų perėjose, kurios pažymėtos specialiuoju rombo simboliu“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Siūlo įtraukti į KET

Kol kas rombo simbolis nėra reglamentuotas KET, tačiau analogiškas simbolis, anglų kalboje vadinamas deimantu (diamond), daugelyje pasaulio šalių naudojamas kaip įspėjamasis simbolis.

„Sėkminga patirtimi reikia dalintis. Todėl matydami už save kalbančius rezultatus siūlome šį žymėjimą įtraukti į KET. Tai galėtų paskatinti pasiteisinusius rombus naudoti ir kitus šalies miestus“, – tvirtino V. Šiliauskas.

Rombai – ir vairuotojams, ir pėstiesiems

Prieš pėsčiųjų perėjas ženklinami du rombo formos simboliai, kurių tolimesnis yra ženklinamas 30 metrų prieš pėsčiųjų perėja atstumu, kuris atitinka automobilio stabdymo kelią, įskaitant vairuotojo reakcijos laiką, automobiliui važiuojant 50 kilometrų per valandą greičiu.

Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjoje, turėtų įsitikinti, kad artėjantis automobilis dar nėra įvažiavęs į rombo simboliais pažymėtą kelio atkarpą, arba automobilis esantis jau šioje zonoje akivaizdžiai mažina greitį ir yra pasirengęs praleisti pėsčiąjį. Minėtas simbolis taip pat iš anksto įspėja vairuotoją apie artėjimą prie pėsčiųjų perėjos, parodo automobilio stabdymo kelią prieš perėją.

Per pora pastarųjų metų Kauno pėsčiųjų perėjose įrengta 100 pėsčiųjų saugumo salelių, specialus kryptinis apšvietimas įrengtas daugiau nei 500 pėsčiųjų perėjų. Planuojama, kad iki šių metų pabaigos kryptiniu apšvietimu bus apšviesta daugiau nei 90 proc. nereguliuojamų Kauno miesto pėsčiųjų perėjų.

Plačiau šia tema – „Kauno dienos“ straipsnyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ina

Ina portretas
Visi rombai ir geltonų linijų raizgalinė,užbraižyta ant ištisinių ir punktyrinių linijų ,nesąmonė ,kuri tuština bendrą biudžetą.Taisyklių pakanka ,geriau didinti baudas,tai biudžetui į naudą.Baudos labai efektyvi priemonė daugumai vairuotojų,o kurie pastoviai pažeidinėja taisykles ,jiems ir Š...nepadės,o tie piešinukai...

Anonimas

Anonimas portretas
Atvirai sakant tai tie rombai man asmeniškai nedaro nei gero, nei blogo poveikio. Nulis dėmesio. Kur kas labaiu pastebiu šauktuką raudonam trikampyje. Bet Keras, matosi, labai nori įsiamžinti. Nors to vertas tikrai nėra

...

... portretas
Jep, ŽIAURU, visi krabukai sukelti kažką nuo kaliūzės gelbėti už savivalę ir pinigų iššvaistymą! Nes tokia savivalė - NELEIDŽIAMA, tokio ženklinimo (centralizuoto) Pasauly nėra (jei kas kur kažką ir išpaišė, tai vis su kitokiom intencijom), akivaizdu kad iš kitų kraštų atvykę tuos 'rombus' traktuos visai kitaip ir... kas bus kaltas dėl pasekmių?.. Taip kad - ne Kaunui madas Pasauliui diktuot (tuo labiau - ne Kerui). Bet čia, panašu, yra kita grėsmė (ko, matyt, realiai ir siekiama) - pradėt ant kelių ir kitokius 'suprantamus' ženklus paišyt. Nes juk keliai - PUIKI (anot kai kurių) vieta reklamoms paišyt: 'Benzinas čia ekologiškas', 'Max-Ima netolies', 'Vaistinės nepravažiuokit', ... . O juk už tai KAŽKAM pinigėliai ims upeliais lietis, o kad per tą ženklų margumyną mes nebematysim kas ant kelių dedas - na, negi dėl to Kerui galvelė skauda... ar yra jam ten ką skaudėt.
VISI KOMENTARAI 35

Galerijos

Daugiau straipsnių