- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos.
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
Kiekvieną rytą Giraitės gyventojai, važiuodami į darbus, priversti rizikuoti. Ties išvažiavimo keliu į ypač judrią eismo arteriją – A1 kelią – nebeliko greitėjimo juostos, iš šalutinio kelio vairuotojai priversti rizikuodami įsilieti į dideliu greičiu lekiančių automobilių srautą.
Nesaugi vieta
Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ne vienus metus magistraliniame kelyje Klaipėda–Kaunas–Vilnius daro pertvarkas, kad ties Kaunu būtų didesnis eismo pralaidumas. Jau pastatytas naujas tiltas per Nerį, pertvarkos vyksta ir ties Giraite. Tačiau, kol iki galo neįgyvendintas projektas, kyla rimtų eismo saugumo bėdų.
Giraitės gyventojai kiekvieną rytą lošia tarsi loterijoje, ar spės spustelėti greičio pedalą ir laiku įšoks į A1 keliu važiuojančių automobilių srautą, ar pateks į avariją. Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Seniau buvo, o dabar ties degaline iš karto reikia sukti į A1 kelią. Tiesiog kaip iš eilinio šalutinio kelio važiuotum į paprastą kitą gatvę. Tačiau čia labai intensyvus eismas, kadangi nėra greitėjimo juostos, automobiliai gali lengvai susidurti. Jau buvo ir skaudžių avarijų. Dabar padarė tokį užsisukantį keliuką, bet jis neatstoja greitėjimo juostos, nes vis tiek turi tiesiai įsilieti į srautą. Pasikeitė tik įsukimo kampas, bet problemos tai nesprendžia“, – kalbėjo vairuotojas, važinėjantis iš Giraitės.
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Jis pasakojo, kad ir žmona vos nepateko į avariją, nes, kai įrengė tą keliuką, nemažai vairuotojų jį prilygino greitėjimo juostai. „Laiku spėjau čiupti už vairo, nes būtų mus nunešę. Ten yra šalutinio kelio ženklas, visi prie jo ir stoja, bet tai tikrai ne greitėjimo juosta. Tai vieta, kai iš šalutinio kelio staiga turi įvažiuoti į kelią Kaunas–Vilnius“, – pridūrė pašnekovas.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
Problemų yra ir daugiau
Ties Giraite ne tik nėra greitėjimo juostos, tačiau panaikinta ir lėtėjimo juosta. Tad į namus ar degalinę važiuojančių automobilių vairuotojai turi staigiai sukti į dešinę, sudarydami nesaugias eismo situacijas.
„Negalima normaliai pasitraukti ir iš A1 kelio. Toje vietoje yra tik ženklas, bet jokios lėtėjimo juostos. Kurie nežino, tie pravažiuoja tą nusukimo vietą degalinės link. Toks intensyvus eismas, o nėra elementaraus saugumo užtikrinimo“, – toliau A1 kelyje daromomis pertvaromis stebėjosi vietos gyventojas.
Nematoma: kadangi nėra ir lėtėjimo juostos, dažnas pravažiuoja įsukimo keliuką į degalinę, kuris nutiestas stačiu kampu. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Tiesa, kol dar vyksta kelio darbai, greitis ties Giraite yra apribotas ir automobiliai negali važiuoti kaip normaliu greitkeliu. Tačiau dėl to, kad A1 kelyje yra kone labiausiai intensyvus eismas Lietuvoje, didelis automobilių srautas neleidžia saugiai atlikti manevrų važiuojant tiek į Giraitę, tiek iš jos.
Rytais išvažiuojant iš Giraitės tenka stovėti ilgose eilėse. Vietiniai jau žino, kad reikės palaukti, nes dauguma vairuotojų stengiasi sulaukti didesnio tarpo tarp A1 keliu važiuojančių transporto priemonių tam, kad saugiai spėtų pajudėti iš vietos ir įsilietų į bendrą srautą, važiuojantį Kauno kryptimi.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Kiekvienas dabar stoja tame keliuke ir laukia, kol bus saugu važiuoti. Kiekvieną rytą – ilgos eilės. Jei magistraliniame kelyje automobilių mažiau, ilgai laukti nereikia, bet būna dienų, kai šiuo keliu važiuoja nenutrūkstamas automobilių srautas, tada nėra kaip iš Giraitės saugiai išvažiuoti ir visi laukia, kol atsiras tarpelis ir galės įsisprausti“, – kasdienybę kelyje apibūdino vairuotojas.
„Kol dar neveikia viadukas, galėjo neeksperimentuoti ir palikti taip, kaip būdavo seniau. Dabar ten važiuoti dar negalima, o čia – nesaugu“, – pridūrė pašnekovas.
Direkcijos pozicija
LAKD dienraščiui nurodė, kad šiuo metu eismo ribojimai taikomi dėl vykdomų projekto „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas“ darbų.
Anksčiau ties Giraite buvo nesaugu apsisukti, dabar tai neleidžiama, apsisukti galima už kelių kilometrų. Tačiau, siekiant užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą, ties Giraite įrengtas viadukas.
„Transporto eismas jungiamaisiais keliais ir viaduku kol kas nevyksta. Eismą numatoma paleisti 2022 m. birželį“, – eismo pokyčius „Kauno dienai“ komentavo LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.
Darbai: planuojama, kad ties Giraite pastatytas viadukas bus baigtas kitą mėnesį, o A1 rekonstrukcija ties Kaunu – liepą. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Specialistas aiškino, kad šiuo metu eismas nukreipiamas laikinais maršrutais, kurie, visiškai baigus projekto darbus, bus panaikinti. Tuomet į aplinkines teritorijas bus galima patekti tik jungiamaisiais keliais ir viaduku.
„Atkreipiame dėmesį, kad minėto projekto pagrindinis tikslas – panaikinti nesaugų apsisukimą į Giraitę. Dė to, įgyvendinant projektą, ir buvo įrengti jungiamieji keliai, automobilių ir pėsčiųjų viadukai, kuriais bus užtikrintas saugus susisiekimas visiems eismo dalyviams“, – kalbėjo S.Jansonas.
Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimo pabaiga numatyta šių metų liepą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių35
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...
-
J. Šmidtienė kviečia užsukti eglišakių: mielai pasidalintume su miestiečiais8
Kas nesulaukiate miškininkų akcijos, kai šie į miestą prieš Kalėdas atveža daugybę eglišakių, suskubkite jau šiandien į Senamiestį. ...
-
Kodėl stringa atliekų perdirbimas?
Europos Komisija (EK) prieš Lietuvą pradėjo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes mūsų valstybė nepasiekė Atliekų pagrindų direktyvoje 2020 m. numatyto įsipareigojimo parengti pakartotinai naudoti ir perdirbti 50 proc. popieriaus, metalo, pl...
-
Savivaldybė ir ESO labiau derins veiksmus2
Kauno rajono savivaldybėje apsilankę AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovai su meru Valerijumi Makūnu ir kitais komandos nariais aptarė planus dėl naujų elektros linijų tiesimo, senų pašalinimo, elektromobilių įkrovos ...
-
Kauno rajonas kviečia į kalėdinį nuotykį
Besibaigiant lapkričiui įjungęs šventinį režimą, gruodį Kauno rajonas kviečia pasitikti drauge, savo įspūdžių krepšelį papildyti eglių girliandų blizgesiu, skambiomis melodijomis ir smagiais žaidimais. ...
-
Lietuvos mokslininkai atrado medžiagą, galinčią sukelti revoliuciją medicinoje9
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai kartu su medikais atrado būdą, kaip susintetinti augalinę medžiagą, ant kurios sėkmingai užauginami organai, kurie vėliau gali būti transplantuoti žmogui. Ta pati medžiaga gali būti pritaikoma ir ...
-
Prisiminė, kaip Nemunas ties Kaunu užšaldavo dar lapkritį1
Praeityje Lietuvos klimatas buvo kur kas šaltesnis. Kai kuriais metais meteorologinė žiema prasidėdavo dar lapkričio pradžioje, o vandens telkiniai ir net upės užšaldavo lapkričio viduryje. Taip buvo nutikę ne kartą XIX a. pabaigoje. &S...
-
Sinoptikai praneša orus, o gyventojai dalijasi: įspūdingas dangus šį rytą
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba dalijasi šios dienos orų prognoze. ...
-
Kuri Kauno eglutė gražesnė: šių ar praėjusių metų?36
Nauja puošimo komanda Kaune šiandien paskleidė meduolių kvapą – Vienybės aikštėje įžiebta miesto eglė. Praeitais metais Kalėdos Kaune susitelkė ties lengvumo tema. Tada eglę puošė menininkė Jolanta Šmi...
-
Lietuvoje įžiebta pirmoji Kalėdų eglė: Kaunas pakvipo meduoliais, Kalėdų Senelis leidosi stogu110
Kauno Vienybės aikštėje įžiebta eglė – smaližių širdis tirpdančiomis dekoracijomis papuoštas kalėdinis medis ėmė skaičiuoti iki didžiųjų metų švenčių likusį laiką. ...