- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos.
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
Kiekvieną rytą Giraitės gyventojai, važiuodami į darbus, priversti rizikuoti. Ties išvažiavimo keliu į ypač judrią eismo arteriją – A1 kelią – nebeliko greitėjimo juostos, iš šalutinio kelio vairuotojai priversti rizikuodami įsilieti į dideliu greičiu lekiančių automobilių srautą.
Nesaugi vieta
Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ne vienus metus magistraliniame kelyje Klaipėda–Kaunas–Vilnius daro pertvarkas, kad ties Kaunu būtų didesnis eismo pralaidumas. Jau pastatytas naujas tiltas per Nerį, pertvarkos vyksta ir ties Giraite. Tačiau, kol iki galo neįgyvendintas projektas, kyla rimtų eismo saugumo bėdų.
Giraitės gyventojai kiekvieną rytą lošia tarsi loterijoje, ar spės spustelėti greičio pedalą ir laiku įšoks į A1 keliu važiuojančių automobilių srautą, ar pateks į avariją. Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Seniau buvo, o dabar ties degaline iš karto reikia sukti į A1 kelią. Tiesiog kaip iš eilinio šalutinio kelio važiuotum į paprastą kitą gatvę. Tačiau čia labai intensyvus eismas, kadangi nėra greitėjimo juostos, automobiliai gali lengvai susidurti. Jau buvo ir skaudžių avarijų. Dabar padarė tokį užsisukantį keliuką, bet jis neatstoja greitėjimo juostos, nes vis tiek turi tiesiai įsilieti į srautą. Pasikeitė tik įsukimo kampas, bet problemos tai nesprendžia“, – kalbėjo vairuotojas, važinėjantis iš Giraitės.
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Jis pasakojo, kad ir žmona vos nepateko į avariją, nes, kai įrengė tą keliuką, nemažai vairuotojų jį prilygino greitėjimo juostai. „Laiku spėjau čiupti už vairo, nes būtų mus nunešę. Ten yra šalutinio kelio ženklas, visi prie jo ir stoja, bet tai tikrai ne greitėjimo juosta. Tai vieta, kai iš šalutinio kelio staiga turi įvažiuoti į kelią Kaunas–Vilnius“, – pridūrė pašnekovas.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
Problemų yra ir daugiau
Ties Giraite ne tik nėra greitėjimo juostos, tačiau panaikinta ir lėtėjimo juosta. Tad į namus ar degalinę važiuojančių automobilių vairuotojai turi staigiai sukti į dešinę, sudarydami nesaugias eismo situacijas.
„Negalima normaliai pasitraukti ir iš A1 kelio. Toje vietoje yra tik ženklas, bet jokios lėtėjimo juostos. Kurie nežino, tie pravažiuoja tą nusukimo vietą degalinės link. Toks intensyvus eismas, o nėra elementaraus saugumo užtikrinimo“, – toliau A1 kelyje daromomis pertvaromis stebėjosi vietos gyventojas.
Nematoma: kadangi nėra ir lėtėjimo juostos, dažnas pravažiuoja įsukimo keliuką į degalinę, kuris nutiestas stačiu kampu. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Tiesa, kol dar vyksta kelio darbai, greitis ties Giraite yra apribotas ir automobiliai negali važiuoti kaip normaliu greitkeliu. Tačiau dėl to, kad A1 kelyje yra kone labiausiai intensyvus eismas Lietuvoje, didelis automobilių srautas neleidžia saugiai atlikti manevrų važiuojant tiek į Giraitę, tiek iš jos.
Rytais išvažiuojant iš Giraitės tenka stovėti ilgose eilėse. Vietiniai jau žino, kad reikės palaukti, nes dauguma vairuotojų stengiasi sulaukti didesnio tarpo tarp A1 keliu važiuojančių transporto priemonių tam, kad saugiai spėtų pajudėti iš vietos ir įsilietų į bendrą srautą, važiuojantį Kauno kryptimi.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Kiekvienas dabar stoja tame keliuke ir laukia, kol bus saugu važiuoti. Kiekvieną rytą – ilgos eilės. Jei magistraliniame kelyje automobilių mažiau, ilgai laukti nereikia, bet būna dienų, kai šiuo keliu važiuoja nenutrūkstamas automobilių srautas, tada nėra kaip iš Giraitės saugiai išvažiuoti ir visi laukia, kol atsiras tarpelis ir galės įsisprausti“, – kasdienybę kelyje apibūdino vairuotojas.
„Kol dar neveikia viadukas, galėjo neeksperimentuoti ir palikti taip, kaip būdavo seniau. Dabar ten važiuoti dar negalima, o čia – nesaugu“, – pridūrė pašnekovas.
Direkcijos pozicija
LAKD dienraščiui nurodė, kad šiuo metu eismo ribojimai taikomi dėl vykdomų projekto „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas“ darbų.
Anksčiau ties Giraite buvo nesaugu apsisukti, dabar tai neleidžiama, apsisukti galima už kelių kilometrų. Tačiau, siekiant užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą, ties Giraite įrengtas viadukas.
„Transporto eismas jungiamaisiais keliais ir viaduku kol kas nevyksta. Eismą numatoma paleisti 2022 m. birželį“, – eismo pokyčius „Kauno dienai“ komentavo LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.
Darbai: planuojama, kad ties Giraite pastatytas viadukas bus baigtas kitą mėnesį, o A1 rekonstrukcija ties Kaunu – liepą. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Specialistas aiškino, kad šiuo metu eismas nukreipiamas laikinais maršrutais, kurie, visiškai baigus projekto darbus, bus panaikinti. Tuomet į aplinkines teritorijas bus galima patekti tik jungiamaisiais keliais ir viaduku.
„Atkreipiame dėmesį, kad minėto projekto pagrindinis tikslas – panaikinti nesaugų apsisukimą į Giraitę. Dė to, įgyvendinant projektą, ir buvo įrengti jungiamieji keliai, automobilių ir pėsčiųjų viadukai, kuriais bus užtikrintas saugus susisiekimas visiems eismo dalyviams“, – kalbėjo S.Jansonas.
Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimo pabaiga numatyta šių metų liepą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas44
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius3
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens1
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Mokykla be telefonų: nustebino vaikų mąstymo branda12
Į Kulautuvos pagrindinę mokyklą atėję moksleiviai telefonus palieka spintelėje. Pasiima tik pasibaigus pamokoms. Pedagogai tikri – tai gerina mokymo kokybę, stiprina bendruomenės ryšį. ...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą33
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?67
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...