Kelionė autobusu vietoj 0,50 euro centų kainavo eurą: kreipsiuosi visur, tai – pažeminimas

Į viešąjį transportą įlipusio jauno kauniečio kelionė apkarto – vairuotojas jam pardavė brangesnį bilietėlį, nei šis prašė, todėl namo nemenką atstumą teko grįžti pėsčiomis. Vyras plūdo ir pabrėžė, kad vairuotojas privalo būti nubaustas už tokį elgesį. Tuo tarpu, pastarasis teigė kaltu nesijaučiantis, nes keleivis nepadarė visko taip, kaip dera.

Nemalonus incidentas 23-iojo maršruto Rokai-Domeikava autobuse įvyko vasario 7 dieną 16.23 val. Kaip pasakojo su portalo kauno.diena.lt redakcija susisiekęs Tomas (tikrasis vardas ir pavardė yra žinomi – aut. past.), tuomet jis viešojo transporto stotelėje „Jiesios plentas“ įlipęs į autobusą paprašė vairuotojo parduoti jam bilietėlį su nuolaida – už 0,50 euro centų, nes yra studentas.

„Padavęs eurą iš vairuotojo gavau bilietėlį už eurą. Paklausiau: kodėl už eurą? Juk prašiau už 0,50 euro centų. Jis atsakė, kad negirdėjo. Kai paprašiau pakeisti gautą bilietėlį, vairuotojas panoro, kad pateikčiau pažymėjimą, pagal kurį mano bilietėliui turėtų būti taikoma nuolaida. Išsitraukiau ir parodžiau, bet bilietėlio vairuotojas nepakeitė. Tik pasakė, kad kitą kartą įlipęs parodyčiau pirštu į kainą, užklijuotą ant vairuotojo kabinos stiklo, kur surašytos visos trys kainos. Daugiau jam nieko nesakiau. Mane papiktino toks vairuotojo požiūris į darbą ir keleivius. Buvau pasiėmęs tik eurą – namo nuo miesto centro teko sugrįžti pėsčiomis. Patyriau pažeminimą ir patyčias. To būti negali!“ – piktinosi kaunietis, pridurdamas, kad tuo metu, kai autobuse rutuliojosi veiksmas, vairuotojo kabinoje garsiai grojo muzika.

Tomo nuotr.

Tomas įsitikinęs – autobuso vairuotojas bilietėlį už eurą jam pardavė piktybiškai, nes priėjus prie kabinos pažymėjimo pateikti jis neprašė. O paprašytas pakeisti parduotą bilietėlį į bilietėlį su nuolaida, to nepadarė, nes, svarstė kaunietis, kainos skirtumą  vairuotojui greičiausiai tektų padengti iš savo lėšų.

„Kiekvieną rytą perku, jei paprašo pažymėjimo, visada parodau, bet dažniausiai neprašo, nors įlipę kontrolieriai visada patikrina. Gal vairuotojas ir negirdėjo, ką jam sakiau, bet toks paaiškinimas, kad: kitą kartą parodyk pirštais, – ne pasiteisinimas. Jis turi bendrauti su žmogumi, o ne ignoruoti“, – plūdo Tomas.

Mano vietoje galėjo būti ir koks nors vaikas, kuriam tie 0,50 euro centų, gauti grąžos, galbūt būtų skirti sugrįžti namo.

Šio incidento detales ir vairuotojo nuotrauką jis užsiminė pateikęs ir kaunoautobusai.lt interneto svetainėje. Kauniečio teigimu, dėl tokio savo elgesio vairuotojas privalo būti nubaustas. „Kreipsiuosi visur – ir į vartotojų teises. Man nepatiko toks pažeminimas. Piktinuosi dar ir dėl to, kad mano vietoje galėjo būti ir koks nors vaikas, kuriam tie 0,50 euro centų, gauti grąžos, galbūt būtų skirti sugrįžti namo. Galvojau, kad smagiai pasivaikščiosiu be piniginės ir grįšiu, bet kelionė tapo tokiu košmaru...“ – neslėpė pašnekovas.

Išgirdę apie kauniečiui susiklosčiusią situaciją, bendrovės „Kauno autobusai“ atstovai pateikė savo versiją. „Pasikalbėjau su vairuotoju. Jis apibūdino tai kaip „klasiką“. Įlipo jaunuolis – jo abejose ausyse buvo ausinės, o burną ir nosį, kaip priklauso, dengė apsauginė kaukė. Ar keleivis kažką sakė, ar ne, vairuotojas teigė negirdėjęs. Kai jaunuolis padėjo eurą, vairuotojas išmušė bilietą, o tada keleivis pradėjo reikšti pretenzijas, kodėl bilietas už tokią kainą. Vairuotojas paaiškino, kad pirmiausia jaunuolis turėjo parodyti pažymėjimą arba bent besti pirštu į kainą, užklijuotą ant kabinos stiklo, kokio bilieto jis nori. Tačiau nei vieno, nei kito nepadarė. Keleivis tikino, kad vairuotojui sakė kainą ir pridūrė dabar galintis parodyti pažymėjimą. Tačiau vairuotojas jaunuoliui atsakė: labai gaila, bet aš jau negaliu pakeisti bilietėlio. Vairuotojas dėl to nesijautė kaltas, nes keleivis nei parodė pažymėjimą, nei kabinos stikle nurodė, už kokią kainą jis pirks bilietėlį“, – detalizavo bendrovės „Kauno autobusai“ Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.

Pasak jo, šis vyresnio amžiaus vairuotojas, vasario 7-ąją vairavęs 23 maršruto autobusą, pripažino, kad tuo metu, kai vyko pokalbis su kauniečiu Tomu, kabinoje grojo radijas. Tačiau pabrėžė, kad tai netrukdo jam susikalbėti su keleiviais – problemų nekyla.

R. Stankaitis patarė keleiviams, įlipantiems į viešąjį transportą, turėti pasiruošus lygią bilietėlio kainos sumą, o jei paduodamas, kaip šiuo atveju, euras – žmogus turėtų parodyti pažymėjimą arba, kaip jau minėta, besti pirštu į kainą ant kabinos stiklo. Tačiau abiem atvejais reikia įsitikinti, ar tuo metu, kai keleivis rodo, vairuotojas mato.

Vairuotojas dirba darbą, kuris yra vairuoti. Keleivis turi pasirūpinti, kad jam būtų parduotas tinkamas bilietas.

„Konfliktai kyla tada, kai keleivis elgiasi ne taip, kaip jam priklauso. Jei padėjo eurą, vairuotojas neturi laiko klausinėti, ar tikrai reikia bilietėlio už eurą, ar nereikia nuolaidos. Vairuotojas dirba darbą, kuris yra vairuoti. Keleivis turi pasirūpinti, kad jam būtų parduotas tinkamas bilietas“, – aiškino „Kauno autobusų“ atstovas.

Pašnekovo teigimu, toks atvejis, kai parduodamas brangesnis bilietėlis, yra retas. Ypač dabar, kai atsirado nauja elektroninio bilieto „Žiogas“ sistema. „Žinau, kad seniau vairuotojai per pamainą suprekiaudavo bilietėlių ir už 100 eurų, tai dabar suma penkiskart, jei ne daugiau, mažesnė“, – kalbėjo R. Stankaitis.


Šiame straipsnyje: Kauno autobusaibilietų kainosbrangesnis bilietėlisincidentasskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

busistas

busistas portretas
labai puikus straipsnis,dabar bent jau aiškiai pasako kokio bilieto jiems reikia,ačiū kauno dienai ir tam bukagalviui

V,L

V,L portretas
GERB. *KAUNO DIENA* išimkite ši kvaila straipsni , ir ateity siulyciau rašyti rimtesnem temom......

...

... portretas
bambukai supyko,ha ha ha,ką bambukai norit kad uz jūsų durnumą kiti sumokėtų,pauostykit
VISI KOMENTARAI 60
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių