Rengiamas Kauno geležinkelio stoties rekonstrukcijos projektas: kas laukia?

  • Teksto dydis:

Kauno keleivinės stoties teritorijos infrastruktūros projektavimo darbus už 9,88 mln. eurų (be PVM) atliks Ispanijos bendrovė „Ardanuy Ingenieria“. Projektas yra sudėtinė naujo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ Kauno mazgo dalis. Tarp užduočių rangovui – ir naujo geležinkelio tilto per Nemuną projektas.

„Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinanti įmonė „LTG Infra“ ir „Ardanuy Ingenieria“ praėjusią savaitę pasirašė projektavimo paslaugų sutartį. Darbus numatoma atlikti per 1,5 metų. Projektas bus rengiamas atsižvelgiant į Kauno mazgo infrastruktūros plėtros vystymo planą, kurį šiemet patvirtino Vyriausybė.

„Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą Kauno geležinkelio stoties teritorija taps svarbiu centru, kuriame susiekimas traukiniais bus organizuojamas tiek plačiąja, tiek europine geležinkelio vėže. Tai reiškia, kad keleivių srautai tiek iš Europos, tiek ir iš kitų Baltijos šalių ženkliai augs. Neabejotinai tai taps impulsu tiek pačiam miestui, tiek ir Kauno regionui maksimaliai išnaudoti galimybes tapti turistų traukos centru, – sakė „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas. – Tad ir projektuotojams keliamas uždavinys suprojektuoti stoties teritoriją taip, kad stoties pajėgumai ilgalaikėje perspektyvoje turėtų erdvės augti, o keleiviams būtų sudarytos sąlygos patogiai keliauti.“

Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą Kauno geležinkelio stoties teritorija taps svarbiu centru, kuriame susiekimas traukiniais bus organizuojamas tiek plačiąja, tiek europine geležinkelio vėže.

Siekiant padidinti traukinių eismo pralaidumą bus projektuojamas naujas tiltas per Nemuną – jį numatoma statyti šalia esamo Kauno Žaliojo geležinkelio tilto. „Ardanuy Ingenieria“ taip pat projektuos „Rail Baltica“ geležinkeliui pritaikytus atvykimo-išvykimo kelius, peronus. Įmonė parengs ir rekonstravimo darbų projektus – ketinama atnaujinti dabartinius pėsčiųjų viadukus virš stoties bei požeminę pėsčiųjų perėją, skirtą patekti į peronus.

Didžioji projektavimo darbų dalis bus atlikta esamos Kauno stoties teritorijoje. Numatoma, kad statybos darbai prasidės kai tik bus parengtas Kauno geležinkelio stoties ir jos prieigų techninis darbo projektas bei gautas statybą leidžiantis dokumentas.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vitas

Vitas portretas
Dar visai neseniai jau buvo rekonstruojamas-remontuojamas. tai vėl pinigus praplaus.

Fama

Fama portretas
Plausim pinigus dar mažai.

Aferistui

Aferistui portretas
parodyk kuris mūsų architektų biuras turi pakankamai patirties projektuojant gelezinkelio infrastruktūrą? Jiems pelningiau stiklainius kepti
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

Daugiau straipsnių