- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Tranzitas: nemažai vairuotojų kerta Senamiestį, važiuodami nuo Muitinės iki A. Jakšto g.
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
-
Senamiestį apmokestins, bet dar nežino kaip
Jau kurį laiką miesto savivaldybė paskleidusi idėją apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį, tačiau dar tik dėliojamos gairės, kaip galėtų veikti sistema. Šiuo metu analizuojami automobilių srautai.
Sistemos tikslas
Mažų emisijų zonos diegimas Kaune vyko pastaruosius kelerius metus. Būtent Senamiestyje pokyčių nuspręsta imtis dėl itin didelio automobilių tranzito, kuris ypač piko metu paralyžiuoja eismą siaurose gatvelėse. Todėl ties visais įvažiavimais ir išvažiavimais iš Senamiesčio įrengta transporto priemonių atpažinimo sistema.
25 tūkst. – tiek automobilių per mėnesį įvažiuoja į Kauno senamiestį.
„Pagrindinis sistemos tikslas – mažinti tranzitinį eismą, kai vairuotojai net nestabteli ir važiuoja pro Senamiestį, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo. Taip ne tik sudaromos spūstys, bet ir keliamas triukšmas, oro užterštumas. Šios problemos ypač opios vietos gyventojams, čia dirbantiems ar besimokantiems kauniečiams“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Kauno miesto savivaldybės atstovai skelbė, kad tokia sistema sėkmingai veikia Belgijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Portugalijoje, Ispanijoje, Švedijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Dėliojamos gairės
Kol kas dar nėra galutinai nuspręsta, kaip veiks apmokestinimo sistema. Šiuo metu tik dėliojamos gairės. Tačiau eismo specialistai tikina, kad Senamiesčio gyventojų tai niekaip nepalies.
Gairės: apmokestinimo sistema ir įkainiai dar tik dėliojami. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Taip pat mokestis nebus taikomas tiems, kurie į Senamiestį atvažiuoja turėdami konkretų tikslą ir palieka automobilį ilgesniam laikui. Tokie vairuotojai turės susimokėti tik už automobilio stovėjimą konkrečios zonos tarifais.
„Norime, kad žmonės, atvykstantys į Senamiestį ir čia praleidžiantys daugiau laiko, šio apmokestinimo nepajaustų, nes šiuo sprendimu norime išvengti tik tranzito, kuris vyksta dažniausiai Muitinės, A. Jakšto gatvėse ir Rotušės aikštėje, o ne visai panaikinti automobilių eismą šioje Kauno vietoje. Tiems, kurie įvažiuos, susimokės už stovėjimą, atskirai už įvažiavimą mokėti nereikės“, – pastebėjo M. Matusevičius.
Kitaip tariant, dabar svarstoma, kad, įvažiavus į Senamiestį, reikėtų susimokėti rinkliavą ir automobilis galėtų už tą sumą stovėti mokamoje zonoje. Pavyzdžiui, jei įvažiavimas kainuotų eurą, kauniečiai ir miesto svečiai Senamiestyje galėtų nemokamai pastatyti automobilį maždaug pusvalandžiui. Jei transporto priemonė čia stovėtų ilgiau, vairuotojams tektų už parkavimą primokėti pagal toje zonoje galiojančius tarifus. Tačiau jei automobilis važiuoja tik tranzitu, tuomet sumokėtas mokestis už parkavimą nėra kompensuojamas.
„Iki konkrečių tarifų mes dar nepriėjome, tačiau norime sukurti kuo daugiau nepatogumų tranzitiniam transportui“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
M. Matusevičius pažymėjo, kad nemokamai į šią istorinę Kauno vietą galės įvažiuoti vietos gyventojai ir elektromobilių vairuotojai. Verslo atstovai turės gauti leidimus.
„Svarstoma, kad lengvatos turėtų būti panašios, kaip dabar galioja už parkavimą. Gyventojai galės gauti vieną lengvatinį leidimą. Tie, kurie turi suformuotus sklypus, tikrai galės įvažiuoti nemokamai. Verslui, manome, bus panaši sistema, kaip dabar galioja Laisvės alėjoje. Tiekėjai išsiperka mėnesinius ar metinius leidimus ir į šią zoną gali įvažiuoti tam tikromis valandomis. Dėl Senamiesčio dar svarstoma, kokiam laikui būtų galima taip įvažiuoti“, – aiškino eismo specialistas.
Dabartiniais duomenimis į Senamiesčio mažų emisijų zoną per mėnesį įvažiuoja apie 25 tūkst. automobilių. Tikimasi, kad kai vairuotojai pradės mokėti rinkliavą už įvažiavimą, transporto srautas turėtų sumažėti perpus.
Gyventojai galės gauti vieną lengvatinį leidimą. Tie, kurie turi suformuotus sklypus, tikrai galės įvažiuoti nemokamai.
Tik kitais metais
Kol dar nėra iki galo išanalizuoti automobilių ir elektromobilių srautai, sudėliota aiški įvažiavimo į Senamiestį apmokestinimo tvarka, mažų emisijų zona pagal paskirtį neveikia. Planuojama, kad tik kitais metais bus galima pradėti rinkti rinkliavas už įvažiavimą.
Tuomet įvažiuojančius vairuotojus pasitiks skiriamieji ženklai, kad Senamiesčio teritorijoje galioja tam tikras mokestis už čia praleistą laiką. Išvažiuojant iš teritorijos vairuotojai bus informuoti apie prievolę susimokėti. Jokių papildomų užkardų nebus, tad vairuotojai turės patys stebėti švieslentes, kiek jiems reikia sumokėti.
Kaina: miestui mažų emisijų zonos sistemos įdiegimas kainavo apie 200 tūkst. eurų. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
„Manome, kad artimiausius kelis mėnesius visavertiškai sistema dar neveiks, nes dar reikia atlikti visus namų darbus. Turime įsitikinti, kad sistema veikia 100 proc. ir nebus nesklandumų. Be to, reikės pritaikyti ir programėles, kuriomis naudojantis galima mokėti už automobilio stovėjimą, aiškiai informuoti gyventojus apie tokią naujovę. Gali būti, kad apmokestinimo sistema pradės veikti tik pavasarį, gal net jo pabaigoje“, – kalbėjo M. Matusevičus.
Kai bus aiški apmokėjimo tvarka, įkainiai, juos dar turės patvirtinti Kauno taryba.
Mažų emisijų zonos įdiegimas Senamiestyje kainavo beveik 200 tūkst. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Santakos parkas šiandien tapo saugiausiu šalyje: Gegužės 1-oji čia paminėta originaliai1
„Sveiki atvykę į šiuo metu saugiausią parką šalyje!“ – toks buvo pirmas šiandien Santakos parke vykusių žaidynių „Palaikau pulsą“ atidarymo sakinys. Ir Gegužės 1-oji joms buvo pasirinkta neatsitiktin...
-
Santakos parke Kaune pirmąkart rengiamos įstaigų, įmonių pirmosios pagalbos varžybos5
Santakos parke Kaune trečiadienį pirmąkart rengiamos Lietuvos įstaigų ir įmonių pirmosios pagalbos varžybos „Palaikau pulsą“. ...
-
Didelė netektis statybų sektoriuje: mirė ilgametis „YIT Lietuva“ vadovas A. Butkus11
Antradienį bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė, kad neteko ilgamečio įmonės vadovo Antano Butkaus. Žmogaus, palikusio didelį pėdsaką statybų pasaulyje. ...
-
Gyvensenos medicinos specialistės: geriausia investicija į sveikatą – judėjimas7
Kauno miesto poliklinikoje pacientus konsultuoja gyvensenos medicinos specialistės. Jos pataria, kaip pradėti gyventi sveikiau, numesti svorio, sumažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje ir padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Kalbintos specialistės ...
-
50-tasis Lietuvos etnografijos muziejaus sezonas: Mažosios Lietuvos ekspozicija ir ūkio gyvūnai1
Jau nuo šio trečiadienio – gegužės 1 d. – Lietuvos etnografijos muziejus pradeda 50-ąjį sezoną, kurio metu duris atveria vidaus ekspozicijos, pristatomos naujos parodos ir ilgėja darbo laikas. Įsibėgėjęs pavasaris žada nepaprasta...
-
Emocinės gerovės konsultantų paslaugos lieka Kauno rajone6
Kauno rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kartu su Kauno rajono savivaldybės administracija baigia įgyvendinti projektą „Gerovės konsultantų paslaugų prieinamumo gerinimas Kauno rajono savivaldybėje“. Projekto tikslas buvo Kaun...
-
Svarbi informacija rinkėjams: Kauno savivaldybės pastate balsuoti iš anksto nebus galima4
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) skelbia balsavimo vietų sąrašą ir laiką, kada rinkėjai galės atvykti balsuoti prezidento rinkimuose ir referendume dėl pilietybės išsaugojimo. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Laisvės alėjoje pagal kitą technologiją tvarkomi šuliniai: dabar granitas neskilinės?12
Po rekonstrukcijos Laisvės alėjoje kritikos strėlių sulaukė vis skylančios granito plytelės bei ištrupėję šuliniai. Pastaruosius pradėta tvarkyti taikant naują technologiją. Tikimasi, kad dabar šuliniai atlaikys tiek orų perma...
-
Šimtametis įsipareigojo sulaukti 120 metų6
Šis pavasaris kaip niekada džiugina garbingais Kauno rajono gyventojų jubiliejais. Dar vieną neeilinę – 100 metų – sukaktį šventė Garliavoje gyvenantis Steponas Lukošiūnas. ...