- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
-
Gatvės menininkai: jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai skatino nesustoti
Festivalio „EDIT Klaipėda Street Art“ surengtame susitikime su gatvės menininkais A. Bran iš Lietuvos ir Seikon iš Lenkijos kalbėtasi apie menininkų kūrybinio kelio pradžią, vyriausybės poziciją į grafiti piešinius ant sienų dabar ir vos tik jiems atsiradus.
Seikon ką tik užbaigė grafinį piešinį ant Parodų rūmų. Paveldo apsaugos zonoje esančiam pastatui menininkas siekė suteikti subtilaus įdomumo, bet neišsišokti ir neužgožti aplinkos.
Lietuvoje žinomas menininkas Artiomas Brancelas (A. Bran) yra kilęs iš Klaipėdos, šiuo metu gyvena ir kuria Vilniuje. A Bran meninė stilistika žaisminga, ryškių spalvų ir netikėta raiška. Šiuo metu menininkas piešia apleistą pastatą Liepų g. 75. Baltai perdažytas senas apgriuvęs pastatas tampa ryškiu ženklu savo aplinkoje, o nuotaikingi animaciniai piešiniai suteikia jam gyvumo.
Abu menininkai pasakojo apie savo pirmuosius darbus, kokie jie buvo, kaip jie pradėjo piešti ant sienų.
„Visą gyvenimą nesijaučiau geras menininkas, bet mokykloje gerai sekėsi piešti animaciją, paveikslėlius. Vėlyvaisiais 90-aisiais Lenkijoje buvo grafiti bumas. Mes, mokyklos vaikai, piešėm ant sienų, tyrinėjom miestą. Po mokyklos viskas pasikeitė, studijavau vaizduojamojo meno akademijoje“, – pasakojo Seikon.
„Aš pradėjau panašiai. Viskas prasidėjo nuo mokyklinių piešinių. Tuo metu gatvėse vyravo laukinė kultūra. Man legalūs grafičiai atrodė tiek pat įdomūs kaip ir nelegalūs. Buvo įdomu padaryti ką nors sudėtinga. Tuomet jautėme neapykantą iš visuomenės, bet tai turbūt buvo variklis, skatinęs nesustoti. Tai, kas buvo gera ir lengvai suprantama, man nebuvo įdomu“, – prisiminimais dalinosi A. Bran.
Koks tais laikais buvo vyriausybės požiūris į grafiti? Juk tada niekas dar nežinojo, kas tai yra. Sistema pasikeitė ir gatvės meno piešiniai tapo Vakarų idealų simboliu. Tuo metu grafiti galėjo būti netgi skatinamas vyriausybės?
„90-asiais niekas nevadino piešinių ant sienos grafiti, tai buvo savotiškas pankroko judėjimas. Piešėm antisisteminius piešinius, plakatus. Po to, kai 90-aisiais žlugo Sovietų sąjunga, grafiti ėmė teikti pozityvias emocijas, kaip ir hiphopo muzika, skeitbordingas. Visos gatvės buvo nusėtos grafiti tagais, žmonės ėmė jų neapkęsti, nes tai buvo savotiška miesto destrukcija, bet man tai teikia gražius prisiminimus“, – apie gatvės kultūrą 90-aisiais Lenkijoje pasakojo Seikon.
Menininkai juokėsi, kad anksčiau piešinius matydavo ant pastatų sienų, šiandien jie atsiranda ant feisbuko sienos.
„Laikai keičiasi. Šiandien viskas ypač skaitmenizuota. Kartais pieši tik nuotraukai. Anksčiau piešdavai ant sienų, kad piešinį pamatytų daug žmonių, šiandien tereikia įkelti nuotrauką ir ji keliauja po visą pasaulį. Bet aš renkuosi realią mediją. Realus piešinio jausmas man labai svarbus, svarbu pajusti tekstūrą. Bet taip, laikai keičiasi“, – kalbėjo A.Bran.
Paklausti, kaip vertina nesuderintą festivalio darbą ant Klaipėdos piliavietės rytinės kurtinos sienos, menininkai juo džiaugėsi ir gyrė autorių iš Italijos Tellas.
„Jis puikus, neturiu, ką daugiau pasakyti. Puikiai ten tinka. Užsienyje autorius yra labai garsus, žmonės kviečia jį piešti visame pasaulyje. Pastatai, ant kurių jis piešė, tampa labai populiarūs. Nesuprantu, kodėl čia iškilo problema. Piešinys gražus, puikiai dera su urbanistiniu kraštovaizdžiu, puikios spalvos, jo mintis ne agresyvi, žmonėms jis patinka“, – stebėjosi menininkas iš Lietuvos A. Barn.
„Mačiau piešinį tik kartą, bet jis labai gerai ten dera. Tikiuosi, niekas neuždažys tos sienos“, – kalbėjo Lenkijos gatvės menininkas Seikon.
„EDIT Street Art“ – penkerius metus vykstantis gatvės meno festivalis, šiemet iš Vilniaus persikėlęs į Klaipėdą. Festivalio metu menininkas Ricky Lee Gordonas (PAR) išpiešė keltą „Baltiją“, keliantį iš Naujosios perkėlos, architektai sukūrė instaliaciją „Baseinas Smiltynės jachtklube“, Tellas išpiešė piliavietės rytinės kurtinos sieną, Seikon jau baigė piešinį ant Parodų rūmų, A. Bran išmargino apleistą namą Liepų g. 75.
Festivalyje dar laukia kino vakaras „EDIT: Street art film fest“ ir koncertas, kuriame pasirodys mono projektas KOTORI, birželio 30 d., 19 val. Klaipėdos kultūros fabrike.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Užgęso rašytojas ir skulptorius J. Šikšnelis
Klaipėdą pasiekė liūdna žinia apie netikėtą rašytojo, skulptoriaus ir buvusio Klaipėdos I. Simonaitytės bibliotekos vadovo Juozo Šikšnelio mirtį. Gruodžio pradžioje jis planavo pristatyti klaipėdiečiams savo naujausią roman...
-
Naujas muzikinis projektas „Dovanota“ pristato pirmąjį savo kūrinį „Viena daina“1
„Dovanota“ – naujas projektas, įkvėptas sintezatorių skambesių bei šokių muzikos ir disco energijos. Jį įkūrė du Lietuvos naktinio gyvenimo scenos entuziastai: Ramūnas Tamošauskas (UraganiuS) ir Žilvinas Juodis (DJ Bl...
-
Baleto „Legenda“ scenografė S. Šimkūnaitė: norėčiau, kad žiūrovas pajustų laiko tėkmę1
„Tai bus mano pirmas darbas naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salės „Jūra“ scenoje, pirma šokio spektaklio premjera teatre. Man tai be galo svarbus įvykis, kurio laukiu“, – sakė Antano Jasenkos baletui &bd...
-
Etnokultūros puoselėtojams – premija: jūs esate tokie vieninteliai Lietuvoje
Daugiau nei 30-metį gyvuojantis Klaipėdos etnokultūros centras (KEC) šiemet apdovanotas Kultūros ministerijos Kultūros centrų premija už pastarųjų penkerių metų aktyvią veiklą. Tad šiandien, lapkričio 16-ąją, klaipėdiečiai buvo ...
-
Įsikūnijimas – tarsi į paveikslą
Kokie šamaniški dalykai vykdavo užkulisiuose, kiek žingsnių per repeticiją nueidavo aktoriai ir kaip vyko įsikūnijimas į Baroko amžiuje kūrusio dailininko paveikslus – apie tai ir kita buvo galima sužinoti Klaipėdos dramos teatro...
-
Klaipėdos pilies teatras kviečia į premjerą
Klaipėdos pilies teatras kviečia į pirmąją 39-ojo kūrybinės veiklos sezono premjerą – Keren Klimovsky komediją „Jūs užstojate man vandenyną“. ...
-
Klaipėdos kamerinis orkestras – nauja Italijos publikos žvaigždė
Italija – baroko gimtinė, tad nieko keisto, kad į šią šalį sugrįžta violončelininko Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras, ne kartą muzikos gerbėjų įvardintas kaip baroko muzikos stiliaus geriausias atlik...
-
Jaunavedžiams skirta paroda Klaipėdoje: naujos idėjos, tendencijos ir vertingi patarimai
Lapkričio 10 dieną Klaipėdoje, restobare „Džonis ir citrinos“, įvyko pirmasis didelis informatyvus renginys, skirtas jaunavedžiams. Įvairūs vestuvių industrijos specialistai suteikė vertingų patarimų ir dalijosi šiuolaikinėmis t...
-
Klaipėdos etnokultūros centras kviečia į premijos įteikimo iškilmes
Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centras, džiaugdamasis Lietuvos kultūros ministerijos skirta Kultūros centrų premija už mėgėjų meno ir dainų švenčių tradicijų puoselėjimą ir sklaidą bei už etninės kultūros ir nematerialau...
-
Lapkritį Klaipėdos dramos teatre pirmieji naujų spektaklių žingsniai
Antroje 89-ojo sezono pusėje Klaipėdos dramos teatre vyks didelė premjera. Jau trečią kartą šiame teatre dirbsiantis žymus latvių režisierius Elmārs Seņkovs vasario 14 d. pristatys spektaklį pagal kultinio populiarumo Latvijoje sulaukus...