Gaisras kelte – skaudžiausias prisiminimas

„DFDS Seaways“ Klaipėdos padalinio nuomojamo laivo „Regina Seaways“ kapitonas Andrejus Simutis nenoriai grįžta į 2010 metų spalio 9-ąją, kai plaukiant iš Vokietijos į Klaipėdą, supleškėjo keltas „Lisco Gloria“.

„DFDS Seaways“ Klaipėdos padalinio nuomojamo laivo „Regina Seaways“ kapitonas Andrejus Simutis nenoriai grįžta į 2010 metų spalio 9-ąją, kai plaukiant iš Vokietijos į Klaipėdą, supleškėjo keltas „Lisco Gloria“.

Ugnis plito, panikos nebuvo

„Lisco Gloria“ kelto gaisro vaizdai dar gyvi kapitono A.Simučio atmintyje. Prisipažino, kad jo jūrinėje biografijoje tai baisiausias įvykis, kurio stengiasi neprisiminti.

„Ne, panikos nebuvo. Raminome keleivius. Žmonės stovėjo ant tiltelio. Ugnis plėtėsi greitai. Laive buvo daug dūmų“, – nuotrupomis dalinosi A.Simutis, pridūręs, jog ypač gaila „Lisco Glorios“, nes tai buvo geras laivas.

Jo ir įgulos narių veiksmai „Lisco Gloria“ gaisro metu buvo pripažinti tinkami. Sudegusį laivą, kaip ir dera kapitonui, A.Simutis paliko paskutinysis. Už tai, kad buvo išgelbėti visi keleiviai ir įgulos nariai, A.Simutis netgi nominuotas metų klaipėdiečio rinkimuose.

„Lisco Gloria“ gaisro aplinkybes tyrė Vokietijos ir Lietuvos teisėsaugos institucijos. Abiejų šalių pareigūnai apklausė kapitoną. Abiem atvejais baudžiamosios bylos buvo nutrauktos įgulos veiksmuose nesant nusikalstamos sudėties.

Jūra vėl pašaukė

„Tai buvo sunkus laikas. Ačiū šeimai ir kompanijai, kurie mane palaikė“, – prisipažino jūrų kapitonas.

Laivo „Lisco Gloria“ gaisras galėjo pakeisti ir jos kapitono karjerą. Pasitaręs su šeima, jis net mąstė nebegrįžti į jūrą. Tačiau krante išbuvo tik penkis mėnesius.

„Jūra pašaukė“, – šyptelėjo.

Kapitono A.Simučio nepaliko ir jo įgula iš „Lisco Gloria“ laikų. Tarp 39 įgulos narių, įskaitant ir aptarnaujantį personalą, laive „Regina Seaways“ didesnė dalis yra tie, kurie kartu plaukiojo kelte „Lisco Gloria“.

Šiuo metu tarp Klaipėdos ir Vokietijos Kylio uosto plaukiojantis keltas „Regina Seaways“, statytas 2010 metais, yra pats naujausias, kurį naudoja „DFDS Seaways“ Klaipėdos padalinys.

Keltas „Regina Seaways“ nuomojamas iš Italijos „Grimaldi Group“.

Anot A.Simučio, tai puikus laivas – jis gali pasiekti net iki 25  mazgų greitį.

Jūrinė dinastija nutrūks

Keltą „Regina Seaways“ patikėta valdyti jūrų kapitonui A.Simučiui. Jis kilęs iš jūrininkų šeimos. Tėvas, taip pat jūrų kapitonas, daugelį metų dirbo Latvijos jūrų laivininkystėje, o aktyvią jūrinę veiklą baigė Rygos uosto kapitono pavaduotoju. Po to jis iš Rygos persikėlė į Klaipėdą.

Rygoje gimęs A.Simutis baigė Leningrado aukštąją jūreivystės mokyklą (vadinamąją Makarovką). Kaip vienas geresnių studentų 1986 metais galėjo rinktis bet kurį SSRS uostą. Pasirinko Klaipėdą ir nuo pirmos dienos dirbo Lietuvos jūrų laivininkystėje, o vėliau nuo jos „atskeltame“ jūrų keltų bendrovės padalinyje, kuris dabar yra „DFDS Seaways“ Klaipėdos grupė.

A.Simutis Klaipėdoje pradėjo plaukioti iš Igarkos medieną plukdžiusiais miškovežiais. Pirmasis laivas „Nižnij Tagil“. Iš pirmųjų laikų įsiminė jam padėję jūrų kapitonai Geroldas Iliuninas, Borisas Lisejevas.

1996 metais A.Simutis pats tapo laivų kapitonu.
Jūrinės dinastijos tradicijos A.Simučio šeimoje tikriausiai nutrūks. Jis augina dvi dukras, kurios tapti jūrininkėmis nenori.



NAUJAUSI KOMENTARAI

pagarba

pagarba portretas
Apie šią laimingai pasibaigusią tragediją rašyta nedaug. Kompanija nenorėjo viešumo. ir tai, suprantama. Bet tie, kas susiję su jūra, jų šeimų nariai visada žinos, kaip ryžtingai elgėsi kelto žmonės. liks DĖKINGI šiai nuostabiai tuometei Įgulai, jos Kapitonui, ypač keleiviniam padėjėjui p. Juozui, visiems visiems. Pamenu, kaip buvo juokinga, o gal daugiau nemalonu rajoniniame laikraštyje "Telšių žinios" paskaityti apie treilerių vairuotoją, neva, gelbėjusį visus... Dar bjauriai atrodė to pseudoherojaus priekaištai kelto įgulai....Noriu patarti visiems keliaujantiems su mokiniais pedagogams : stebėkite moksleivius akylai, nes jaunimas , ištrūkęs iš namų, tikrai paslapčia ne vandenį keliaudamas geria.... O Kapitoną Simutį dar pamenu jaunutį tuometiniame "Jūros" viešbutyje Malūnininkų gatvėje. Daug daug jam SĖKMĖS.

pagarba

pagarba portretas
Apie šią laimingai pasibaigusią tragediją rašyta nedaug. Kompanija nenorėjo viešumo. ir tai, suprantama. Bet tie, kas susiję su jūra, jų šeimų nariai visada žinos, kaip ryžtingai elgėsi kelto žmonės. liks DĖKINGI šiai nuostabiai tuometei Įgulai, jos Kapitonui, ypač keleiviniam padėjėjui p. Juozui, visiems visiems. Pamenu, kaip buvo juokinga, o gal daugiau nemalonu rajoniniame laikraštyje "Telšių žinios" paskaityti apie treilerių vairuotoją, neva, gelbėjusį visus... Dar bjauriai atrodė to pseudoherojaus priekaištai kelto įgulai....Noriu patarti visiems keliaujantiems su mokiniais pedagogams : stebėkite moksleivius akylai, nes jaunimas , ištrūkęs iš namų, tikrai paslapčia ne vandenį keliaudamas geria.... O Kapitoną Simutį dar pamenu jaunutį tuometiniame "Jūros" viešbutyje Malūnininkų gatvėje. Daug daug jam SĖKMĖS.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių