MSC laivai – tarp didžiausių teršėjų

Jūrų laivai išskiriami tarp didžiausių pasaulio teršėjų, o MSC kompanija yra viena iš jūros srities teršėjų lyderių.

Didžiausias laivybos teršėjas

Pasaulinė aplinkosaugos organizacija „Transportas ir aplinka“, remdamasi nauju tyrimu, kuris vertino 2018 m. duomenis, nustatė, kad didžiausi teršėjai ES šalyse yra skirtingose šalyse stovinčios ir anglimis vis dar kūrenamos 7 didelių miestų katilinės.

Po jų į aštuntą vietą arba tarp didžiausių ES teršėjų įrašyta antra pagal dydį pasaulyje konteinerinės laivybos kompanija MSC, kurios būstinė yra Šveicarijoje.

Pagal tyrimo rezultatus, MSC laivai per metus į aplinką išmetė 11 mln. tonų anglies dioksidų (CO2).

Priminsime, kad su MSC susijusi bendrovė Klaipėdoje turi savo konteinerių terminalą, todėl ir MSC laivai į Klaipėdą planavo užsukti gana dažnai. Kol kas jie Klaipėdoje rečiau, nei planavo.

Konteinervežiai – taršiausi laivai

Organizacija „Transportas ir aplinka“ tyrimas buvo atliktas remiantis pačių kompanijų ataskaitomis dėl panaudoto kuro, kurios buvo teikiamos ES institucijoms.

Tyrimo duomenimis, Europos laivybos sektorius 2018 m. iš viso išmetė apie 139 mln. tonų CO2.

Tarp taršiausių laivybos kompanijų po MSC antroje vietoje yra didžiausias pasaulyje konteinerių gabentojas Danijos „Maersk Line“ (8,2 mln. tonų). Toliau – Prancūcijos CMA CGM (5,7 mln. tonų) ir Hamburge (Vokietija) registruota „Hapag-Lloyd“ (4,3 mln. tonų).

Didžiausi konteineriniai laivai yra ir didžiausi teršėjai kalbant apie laivybos sektorių.

Organizacija „Transportas ir aplinka“ taip pat pranešė, kad apie 20 proc. išmetamo CO2 kiekio buvo iš laivų, gabenančių iškastinį kurą, pavyzdžiui, anglį, naftą ir suskystintas gamtines dujas.

Greita reakcija po tyrimo

Šiandien įdomiausia tai, kaip didelės konteinerinės ir ne tik laivybos kompanijos planuoja mažinti aplinkos taršą.

Iš karto po to, kai buvo pranešta, kad didžiausias teršėjas yra MSC, jos jūrų politikos vadovas Budas Darras teigė, kad kompanija atlieka bandymus, kaip galėtų mažinti taršą. MSC laivuose, plaukiančiuose į Roterdamą, bandoma iki 30 proc. naudoti biokurą. Tikimasi, kad tai sumažins laivo išmetamų teršalų kiekį 15 – 20 proc.

„Bandymai naudoti biokurą buvo sėkmingi. Mes tikimės, kad mūsų laivuose bus įprasta naudoti biokurą ir tai sumažins taršą“, – sakė B.Darras.

Tarptautinės jūrų organizacijos yra iškėlusios tikslą pasaulio laivybos kompanijoms iki 2030 m. 40 proc., o iki 2050 m. iki 50 proc. sumažinti išmetamo CO2 kiekį. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

ALGIS

ALGIS portretas
NIEKO SAU - VIENA TYRIAUSIŲ PASAULIO VALSTYBIŲ , KĄ DARO.

ALGIS

ALGIS portretas
VISKAS YRA JUOKAI , SVARBU YRA ''I N V E S T C I J O S'' , OMŪSŲ VALDŽIA TAM ATVIRA , KAIP STOTIES PLAŠTAKĖ

Manyčiau

Manyčiau portretas
Visi jie panašūs - šventųjų nebeliko.
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių