- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ilgai kurtas planas po Palangos plentu įrengti tunelį turėtų pajudėti iš mirties taško. Klaipėdos rajono savivaldybė prie šio projekto dirba ne vienerius metus, šiuo metu laukiama įvairių institucijų sprendimo derinant specialųjį planą.
"Netoliaregiška nepritarti"
Tunelį planuojama statyti po magistraliniu keliu Klaipėda–Liepoja, ties Aukštkiemių kaimu.
Ilgus metu strigusio projekto idėjai sausį vykusio Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdžio metu nebuvo pritarta – nariai nubalsavo prieš tunelio Sendvario seniūnijoje specialųjį planą.
"Mus tai nustebino, nes kalbame apie teritorijas, kurios galbūt gali tapti Klaipėdos miesto dalimi. Taip šiuo projektu pavyktų įrengti jungtį su Vėjo gatve, o tai tikrai pagerintų susisiekimą Klaipėdos gyventojams", – tikino Klaipėdos rajono savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Gytis Kasperavičius.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas aiškino, jog Saugaus eismo komisija turi tik patariamąjį balsą.
"Tikėtina, jog komisija neturėjo visos informacijos. Specialistai susirinko ir apsvarstė šį klausimą iš naujo. Na, tikrai būtų netoliaregiška nepritarti tokiam projektui. Mes kalbame apie teritorijas, kurios sparčiai vystosi. Be to, rajonai ateityje turėtų integruotis į miestą, o nenumatyti jokių susisiekimo jungčių būtų neatsakinga. Vėjo gatvės sujungimas su Palangos plentu pagerintų susisiekimą", – patikino S.Budinas, pasirašęs pritarimą šiam projektui.
Kas mokės?
Klaipėdos rajono savivaldybė jau trečią kartą mėgina pradėti įgyvendinti šį projektą.
"Ankstesniems projektiniams pasiūlymams nebuvo pritarta. Šiuo metu institucijoms derinti pateiktas jau kitas specialusis planas. Pagal tvarką, pirmiausia reikia sulaukti pritarimo, tuomet jau bus galima rengti projektą dėl teritorijų paėmimo visuomenės poreikiams tenkinti. Tik tuomet, kai bus įsigyti žemės sklypai, turimuose koridoriuose bus rengiami techniniai projektai ir gaunami statybos leidimai. Tik turint statybos leidimą, bus galima ieškoti finansavimo šaltinių", – aiškino G.Kasperavičius.
Būtent dėl pinigų ir virė didžiausios diskusijos. Iki šiol nėra aišku, ar pavyks gauti Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutikimą finansuoti šį projektą ir kiek kainuos visas šis tunelis.
Žemę nusavins
Lyg Lamanšo tunelį statytume. Abi pusės turi atlikti įvairius darbus.
"Kelias juk yra Kelių direkcijos, tunelį ji ir turėtų statyti. Tačiau prie projekto turėtų prisidėti abi savivaldybės – Klaipėdos rajono ir Klaipėdos miesto. Klaipėdoje yra dalis teritorijos, kur atsiras susisiekimo jungtis, tam net gali reikėti koreguoti specialųjį planą. Lyg Lamanšo tunelį statytume. Abi pusės turi atlikti įvairius darbus", – pastebėjo G.Kasperavičius.
Tunelio statytojams dėl visuomenės poreikiams paimamų žemių dar teks susidurti ir su gyventojų nepasitenkinimu.
"Veikiausiai dar teks bylinėtis. Vien žemėms paimti gali prireikti pusantrų ar dvejų metų", – spėja G.Kasperavičius.
Kol strigo tunelio idėjos realizavimas, kai kur per tą laiką atsirado gyvenamųjų namų.
Šį projektą ketinama įgyvendinti etapais – siūloma sukurti jungtį tarp Žaliojo Slėnio kvartalo ir Tauralaukio, tuomet įrengti pėsčiųjų ir dviračių viaduką, po to ir tunelį, skirtą automobiliams, pėstiesiems bei dviratininkams.
Kelių direkcija pažymi, jog pirmiausia verta rengti jungtį tarp Žaliojo Slėnio ir Tauralaukio. Esą vien šis sprendimas padėtų sureguliuoti automobilių srautus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Kasčiūnas Palangoje su B. Pistoriumi aptars NATO gynybos planus, Vokietijos indėlį
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas antradienį Palangoje su Vokietijos kolega Borisu Pistoriumi (Borisu Pistorijumi) aptars NATO gynybos planų įgyvendinimą, tarptautines operacijas, paramą Ukrainai. ...
-
Duodami kitiems, gauname neįkainojamą prasmės grąžą1
Vasarišką sekmadienį miestą užliejusi veržli „Vilties bėgimo“ bendruomenė tik dar kartą paliudijo: nuoširdžios ir prasmingos idėjos visada suranda kelią į žmonių širdis. Prie Klaipėdos savastimi tapusio renginio ...
-
Uostamiestyje baigiama svarbios žiedinės sankryžos rekonstrukcija13
Kelių ir tiltų bei kitos infrastruktūros statybos bendrovė „Kauno tiltai“ baigia Baltijos prospekto, Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinės sankryžos rekonstrukciją Klaipėdoje – atliekami paskutiniai aplinkos tvarkymo darbai. B...
-
Klaipėdoje – Kaimynų šventė10
Sekmadienis Klaipėdoje – neliūdnas, vos tik pasibaigė Vilties bėgimas, kai prie centrinio stadiono ėmė rinktis klaipėdiečiai. Čia prasidėjo Kaimynų šventė. ...
-
Atšilus orams tiek Vilnius, tiek Klaipėda susilaukė skundų dėl motociklų sukelto triukšmo15
Atšilus orams ir prasidėjus motociklų sezonui, dalis visuomenės neigiamai reaguoja į šių transporto priemonių keliamą garsą. Kaip Eltai pranešė Vilniaus ir Klaipėdos savivaldybės, šiais metais jau buvo sulaukta skundų d...
-
Vilties bėgimas užliejo Klaipėdą – pasirodė ir I. Šimonytė33
Sekmadienis Klaipėdoje buvo išskirtinis – centrinė miesto dalis automobiliais buvo nepasiekiama, nes čia vyksta Vilties bėgimas, skirtas solidarizuotis su onkologinėmis ligomis sergančiais žmonėmis. ...
-
Klaipėdos sezoną pradės vandens autobusas
Klaipėdoje nuo sekmadienio Danės upe pradeda plaukti vandens autobusas. ...
-
Šventėje – kvapai ir nuostaba10
Šeštadienio popietę Žuvies dienos Klaipėdoje renginiai turėjo įsibėgėti. Taip ir buvo, tiesa, kai kuriems jų pakišo koją tam tikros aplinkybės, bet taip gal ir įdomiau. ...
-
Priesaika Tėvynei – jautrus šventės akcentas3
Antrąją, „Žuvies dienų Klaipėdoje“ šventės dieną vyko keli oficialūs, kartu jautrūs renginiai. Vienas jų – jaunųjų karininkų bei šaulių priesaikos ceremonija. ...
-
„Meridianas“ tradiciškai pakėlė bures: šiemet – ypatinga proga
Tradiciškai pažymint vasaros sezono pradžią, Klaipėdos simbolis „Meridianas“ penktadienio vakarą pakėlė bures. Istorinio jūrinio paveldo eksponatas po atviru dangumi savo burėmis Klaipėdą šiemet puoš jau dešim...