Vairuojančių moterų spąstai – aikštelėse, vyrų – greituose ruožuose

Lietuvos keliais vairuoja 60 proc. vyrų ir 40 proc. moterų. Pastarosios avarijas sukelia dažniau, tačiau eismo įvykių, kurių kaltininkais tampa vyrai, pasekmės būna skaudesnės.

Psichoterapeutai aiškina, jog lyčių vairavimo ypatumai nulemti iš prigimties. Draudikai priduria, jog susidūrimų išvengti galimybę suteikia saugus požiūris į vairavimą, neskubėjimas bei atidumas.

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra 1,5 mln. teisę vairuoti turinčių gyventojų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika atspindi, jog privalomajame vairuotojų civilinės atsakomybės draudime moterų, lyginant su vyrų, sukeliamų avarijų dažnis 10 proc. didesnis, tačiau jų sukeliama vidutinė žala 5 proc. mažesnė.

skelbiama, kad didžiausi saugaus vairavimo priešai yra išsiblaškymas, pašalinė veikla vairuojant, greičio viršijimas bei vairavimas neblaiviam.

Dėl išsiblaškymo ir tokios pašalinės veiklos kaip kalbėjimas telefonu, nenaudojant laisvų rankų įrangos, užkandžiavimas ir pan. avarijos kyla dažniausiai, tuo tarpu, greičio viršijimas bei alkoholio vartojimas tampa skaudesnių nelaimių priežastimi“, – teigė Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorias Audrius Pilčicas.

Pasak psichoterapeuto, šeimos konsultanto Olego Lapino, vyrų ir moterų vairavimo skirtumai nulemti ir iš prigimties.

Vairavimui neabejotinos įtakos turi estrogenai ir testosteronas. Pavyzdžiui, dėl estrogeno poveikio smegenims moterims sunkiau stambų objektą priderinti prie aplinkos, nes tai daro testosteronas. Taigi, moterims kiek sudėtingiau įvertinti atstumus automobilių statymo aikštelėje. Tačiau jos geba geriau matyti visumą, dėl to kelyje yra pastabesnės“, – teigė O. Lapinas.

Draudimo eksperto teigimu, vidutiniškai avarijos metu sukeliama 2,4 tūkst. litų žala. Esą statistika atspindi, kad moterų sukelti eismo įvykiai atsiperka mažesniais nuostoliais, tačiau avarijų jos sukelia kiek daugiau nei vyrai. Pastebima, kad moterys daugiau susidūrimų patiria automobilių stovėjimo aikštelėse. Tokiais atvejais dažniausiai įlenkiami automobilių buferiai bei kitos automobilių dalys, išdaužiami žibintai, nulaužiami šoniniai veidrodėliai. Nors susidūrimai nėra stiprūs, tačiau pinigine išraiška patiriami nuostoliai nemaži – apie 1-1,5 tūkst. litų. Žala palyginus didelė dėl to, kad norint sutvarkyti įlenkimą, tenka tiesinti ir dažyti visą detalę, neretai ją apskritai būtina keisti nauja.

Tuo tarpu pasakodamas apie vyrų sukeliamas avarijas, draudimo ekspertas pastebėjo, kad jų priežastimi dažniau būna greičio viršijimas.

Nesilaikydami saugaus greičio, vyrai dažniau nuvažiuoja nuo kelio, apsiverčia, taip pat nesuvaldę automobilio susiduria su kitais vairuotojais. Tokio pobūdžio žalos gali siekti kelis, kartais keliasdešimt tūkstančių litų. Tokiomis aplinkybėmis automobiliai apgadinami ir nebepataisomai“, – įvardino A. Pilčicas.

O. Lapinas atkreipia dėmesį į tai, jog tradicinės lyčių vertybės skiriasi: vyrams būdingos laisvės bei individualizmo vertybės, dėl šios priežasties jie linkę pervertinti savo galimybes, o moterims –  kooperacijos ir saugumo, dėl to jos pervertina saugumo taisykles. Šie skirtumai lemia ir sukeliamų avarijų priežastis bei žalos mastą: tradicinių vyrų avarijos susijusios su didesne rizika, tradicinių moterų – su perdėtu baimingumu. Tiesa, suabsoliutinti šito negalima, nes tradiciniai lyčių vaidmenys šiais laikais yra pasikeitę ir suartėję.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jomajo

jomajo portretas
Koks pas moteris saugumo jausmas? Vaziuoja i prekybos centrus apsipirkti ir tuo paciu aplamdo greta stovincius automobilius. Aisku po to tyliai pasisalina. Jeigu ne stebejimo kameros, viena tokia vista ir toliau nebaudziama dauzytu viska aplinkui, nes kazkoks raguotis jai nupirko per dideli automobili. Kaip tos pusgalves gauna vairuotojo pazymejimus man iki siol misle. Arba uz pinigus arba per lova. Kitaip but negali.

vakar

vakar portretas
po Petrašiūnus lakstė gluša prietranka su apdaužytu "kabluku"

to jomajo

to jomajo portretas
O kaip gauna teises 18 metu subingalviai, kurie per metus padaro 4 stambias avarijas, ir galu gale dar uzmusa per pereja einancia moteri su vaiku? Pagal tave jie matyt jie irgi gauna teises per lova, nes vaikinu subines irgi paklausios.:) Nesu girdejes, kad panele per metus padarytu keturias avarijas, aptrankytu medzius, nepataisomai sukaltu dvi maskes ir uzmustu du zmones. Na o vyrukams tai kasdienybe. Man atrodo,kad geriau nuraut veidrodeli, nei uzmust zmogu. O del vaikinu beprotybes zmones zuva kasdien. Taigi kas jiems dave teises, jei jie is vis neturi galvoje varztu? Todel ir keliamas klausimas,kad teises duot nuo 21 metu ir dar du metus neleist vairuot sunkiasvores maskes. O mokytis i furistus leist tik tiems, kurie jau turi 5 metu vairavimo staza ir yra ne jaunesni kaip 25 metu. Gerai prisimenu Kaune ivykusia tragedija, kad 21 metu ka tik iskeptas furistas atleke Partizanu gatve ant 100 km ir ne nestabtelejes trenkesi i troleibusa. Trulo vairuotoja zuvo is karto.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių