Uostamiestyje – „Judančio garso galerija“

Penktadienį Klaipėdą pasieks baigiamasis vilniečių rengiamo festivalio „Jauna muzika“ akordas, kurio didžioji intriga - klaipėdietės kompozitorės premjera.

Festivalis „Jauna muzika“, prieš aštuonerius metus pasukęs e-muzikos kryptimi, vėl pakeitė savo veidą. Šiemet jis publikai prisistato nauju vardu „Garso galerija“ ir balandžio 25-gegužės 7 dienomis klausytojams pateikia 10 skirtingų projektų, kuriuose žinomos e-muzikos srovės ir naujų formų atsiradimą provokuojantys eksperimentai eksponuojami trijų Lietuvos didmiesčių - Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos - kultūrinėse erdvėse.

Svarbiausiu šiųmetės „Garso galerijos“ programos saitu tapo tarpdiscipliniškumas, sukuriantis prielaidą rastis daugialypei terpei, kurioje sąveikauja garsas, vaizdas, muzikos atlikimas ir kūno plastika. Dauguma festivalio dalyvių yra įvairiapusiai menininkai, peržengiantys tradicinio suvokimo bei formos ribas ir tampantys tarpdisciplininio meno kūrėjais. Sykiu dažno jų veikla neapsiriboja vien kūryba bei atlikimu, bet apima ir projektų kuravimą, leidybą, radijo transliacijų rengimą, bendruomeninių projektų, festivalių organizavimą. Tad jų dalyvavimas „Jaunoje muzikoje“ vertingas dar ir tęstinio bendradarbiavimo, ryšių tinklo plėtros aspektu.

Siekiant lankytojams bent kiek palengvinti susivokimą šioje pliuralistinėje ir neretai sunkiai apibrėžiamoje terpėje, kiekvienam festivalio renginiui buvo sugalvota antraštė, nurodanti į elektroninės muzikos žanrą/stilių (tarp jų - ambient, noise, industrial, elektroakustinė kūryba), reiškinį (interaktyvumas, performatyvumas, mobilumas, eksperimentavimas) ar meno rūšių junginį (šokis, kūno plastika, garso menas).

Prasidėjęs Kaune festivalis, bendradarbiaudamas su šokio teatru „Aura“, siekė atsiskleisti garso meno sąlyčius su judesio menu bei  komunikacijos technologijų reikšmę elektroninės muzikos raidai. Vilniuje koncentruoti festivalio renginiai pristatė žinomų ambient scenos atstovų pasirodymus „Gaubiančio garso galerijoje“, elektroninės muzikos kūrėjus dviejose „Elektroakustinio garso galerijose“. Dar keletą specialiai festivaliui sukurtų kūrinių pateikė „Industrinio garso“ ir „Eksperimentinio garso“ galerijos. „Performatyvaus garso galerijoje“ susitelkė aktyvūs eksperimentinės scenos dalyviai, praplečiantys savo pasirodymus įvairiais papildomą prasminį krūvį nešančiais performatyviais elementais. Žanrinių galerijų seriją sostinėje užbaigė triukšmo muzikai skirtas projektas, kuriame dalyvavo pasaulyje pagarsėję „triukšmadariai“.

Dalis Vilniuje skambėjusios programos nuaidės ir iki Klaipėdos. Čia įvyks paskutinis šių metų „Jaunos muzikos“ festivalio renginys. Jame „Judančios garso galerijos“ akcentu taps klaipėdietės kompozitorės Loretos Narvilaitės kūrinio „Liūdesio sodai“ multimedijinės versijos premjera. Taip pat programoje - Jeff Surak (JAV), Zenial (Lenkija), Ilja Belorukov (saksofonas, Rusija), ansamblis „Giunter Percussion“ ir Arturo Bukausko videoprojekcija.

„Judančio garso galerija“ savo duris jaunos muzikos gerbėjams atvers penktadienį 20 val. Klaipėdos dailės parodų rūmuose (Aukštoji g. 1).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių