„Kino pavasaris“: geras kinas keičia

  • Teksto dydis:

Kovo 14–27 d. jau 29-ąjį kartą į kino sales kviečiantis festivalis „Kino pavasaris“ šiuos metus skiria kino poveikiui.

„Tas pavasaris, kai po filmo nebevaidini“, „Tas pavasaris, kai po seanso – kaip po seanso“, „Tas pavasaris, kai jausmuose – vėl kaip namuose“, „Tas pavasaris, kai viduje sujuda“, „Tas pavasaris, kai įtrauki save į programą“, – tokiomis frazėmis kviesdami mažoms ir didelėms asmeninėms transformacijoms, festivalio organizatoriai dalijasi rekomendacijomis, ko nepraleisti šiais metais.

Išsirinkti nėra lengva – programoje daugiau kaip 100 ilgo ir trumpo metro filmų. Itin daug jų – įvertinti Kanų, Venecijos ir kituose tarptautiniuose kino festivaliuose, apdovanoti „Auksiniais gaubliais“, BAFTA ir nominuoti „Oskarams“. Apsispręsti padės „Santakos“ rekomendacijos.

Metai buvo sunkūs

„A Difficult Year“, rež. Éric Toledano, Olivier Nakache

Vieno visų laikų populiariausių „Kino pavasario“ filmų „Neliečiamieji“ režisierių naujas darbas „Metai buvo sunkūs“ iš kino salės išlydės lengvai ir nuotaikingai. Bruno ir Albertas – du vaikinai, paskendę skolose ir kenčiantys nuo priklausomybės pirkti jiems nereikalingus daiktus. Vienas ką tik nušvilpė televizorių, kitas, iškeldinamas iš savo namų, bandė nusižudyti. Juokingiausia, kad pirmasis tą televizorių norėjo parduoti antrajam. Susitikę keistomis aplinkybėmis ir nusprendę, kad atėjo laikas keistis, Albertas ir Bruno susipažįsta su jaunų žaliųjų aktyvistų grupe. Susivilioję nemokamu alumi ir traškučiais, draugai, ilgai nesvarstę, prisijungia prie judėjimo. Kaip jiems sekasi – pamatysime. Tik galime išduoti, kad bus jaukiai juokinga.

Kaimiečiai

„The Peasants“ rež. DK Welchman, Hugh Welchman

„Gražus filmas apie žmonijos bjaurumą“ – taip galima apibūdinti režisierių DK Welchmano ir H. Welchmano, pastačiusių „Oskarui“ nominuotą „Jūsų Vincentas“ („Loving Vincent“), naująjį animacinį pasakojimą „Kaimiečiai“ apie moterį, patekusią į patriarchato nemalonę. Iškart norime pasidžiaugti, kad kuriant šį sudėtingą filmą dalyvavo ir dailininkai iš Lietuvos. Nutapydami keliasdešimt tūkstančių paveikslų, kurių reikėjo filmui, jie atliko milžinišką darbą – juk per vieną savaitę vieno dailininko nutapyti kadrai sudaro tik vieną filmo sekundę! Ne mažiau negu „Kaimiečių“ kūrimo istorija žavi ir filmo pasakojimas. Pagal 1924 m. Nobelio premijos laureato Władysławo Reymonto romaną tuo pačiu pavadinimu sukurti „Kaimiečiai“ pasakoja daugiasluoksnę istoriją, kurioje susipina lenkų tradicijos, šokiai, muzika ir meilės intrigos. Džiaugsmas akims ir ausims!

Monstras

„Monster“, rež. Hirokazu Kore-eda

Festivalio žiūrovų numylėtinio, „Vagiliautojų“ režisieriaus H. Kore-edos naujoji drama „Monstras“ Kanų kino festivalyje buvo apdovanota už geriausią scenarijų. Kartu tai paskutinis filmas, kuriam garso takelį kūrė legendinis japonų kompozitorius Ryuichi Sakamoto (beje, jo paskutinį filmą-koncertą „Ryuichi Sakamoto | OPUSAS“, režisuotą kompozitoriaus sūnaus Neo Sora, taip pat galima pamatyti šių metų „Kino pavasaryje“). Taigi, priežasčių nepraleisti „Monstro“ – daug. Galima nebent pridurti, kad spėliojimai, kokia yra tikroji tiesa, vedžios už nosies iki pat paskutinių sekundžių.

Delinkventai

„The Delinquents“, rež. Rodrigo Moreno

Mačiusieji sako, kad Argentinos režisieriaus R. Moreno komedija „Delinkventai“ – tai į nieką nepanašus filmas apie apiplėšimą, mažas pokštas, kuris pats savaime yra keistos režisieriaus vizijos dalis. Banko tarnautojas Moránas yra įstrigęs monotoniškoje kasdienybėje ir svajoja apie geresnį gyvenimą. Jis ryžtasi rizikingam planui pavogti didelę pinigų sumą iš savo darbdavio, kad daugiau niekada nebereikėtų dirbti. Žinoma, viską daug smagiau daryti ne vienam, todėl Moranas kreipiasi į savo kolegą Romaną, kuriam nelieka kito pasirinkimo, kaip tik prisijungti prie apiplėšimo. Pradėję apiplėšimą vyrukai atsiduria pavojingų iššūkių ir intriguojančių romantinių situacijų sūkuryje. Keisti personažai, šmaikštūs dialogai ir absurdiškas humoras primena, kad geriausi nuotykiai kartais yra tie, kurių niekada neplanavai. „Visi turime darbus, visi svajojame apie geresnį gyvenimą ir apie tai, kad kada nors, kad ir kaip mylėtume savo darbą ar profesiją, galėsime nustoti dirbti ir tapti laisvais žmonėmis, – sako režisierius. – Filme pasakojama apie šią neįgyvendinamą svajonę, bandant ją pateikti žiūrovams kaip vieną iš daugelio galimų gyvenimų.“

Šventasis pagrobimas

„Kidnapped“, rež. Marco Bellochio

Italų kino grando M. Bellocchio „Šventasis pagrobimas“ – XIX a. įvykiais paremta istorija apie popiežiaus kareivių pagrobtą žydų vaiką. Dingus šešiamečiui berniukui, pasiturintiems jo tėvams pranešama, kad vaiką slapta pakrikštijo tarnaitė. Norėdami jį susigrąžinti, jie turi priimti katalikybę. Tuo tarpu berniukas auklėjamas Vatikane, popiežiaus Pijaus IX žinioje. Kyla tarptautinis pasipiktinimas. Nors po Italijos suvienijimo pasaulietinė popiežiaus valdžia buvo panaikinta, popiežius tvirtai įsitikinęs savo teisumu. „Šventasis pagrobimas“ – tai jaudinantis pasakojimas apie tikėjimą, netektį ir šeimą, vykstantis reikšmingos Italijos istorinės akimirkos fone. Neslėpsime – filmas vienus nuliūdins, kitus – papiktins, bet galime garantuoti, kad abejingų tikrai nepaliks.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių