- Dominykas Datkūnas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienį eismui atidaryta 16 km ilgio „Via Baltica“ atkarpa ties Marijampole. Jos modernizavimo darbai buvo pradėti praėjusių metų birželį. Pasak „Via Lietuva“ vadovo Mariaus Švaikausko, tai buvo ilgiausia ir techniškai sudėtingiausia kelio atkarpa, kurios atnaujinimo kaina siekė 223,6 mln. eurų.
„Kas per šiuos 16 mėnesių įvyko? Buvo pastatyti 5 viadukai, 4 tiltai, 3 tuneliniai pravažiavimai, 10 žiedinių sankryžų, 45 km jungiamųjų kelių, moderniausia ir didžiausia iki šiol Lietuvoje (…) ir pati automagistralė – per 16 mėnesių 16 km ilgio ruožas buvo modernizuotas į 4 juostų automagistralę“, – penktadienį žurnalistams kalbėjo M. Švaikauskas.
Premjerė Ingrida Šimonytė tvirtino, kad šio projekto sėkmė yra vienas paskutinių žingsnių, pilnavertiškai sujungiančių Lietuvą su likusiu Vakarų pasauliu.
„Iš esmės grįžome į Europą 1990 metais, beveik pilnavertiškai grįžome 2004 m., kai mus priėmė į ES ir NATO, bet vis dėlto kažkas tame sugrįžime dar buvo ne iki galo tvarkoje. Ir turbūt va šito kelio pabaiga ir bus to grįžimo labai gražus užbaigimas“, – teigė ji.
Organizatorių nuotr.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikino, kad tai yra beprecedenčio masto projektas, parodantis pastaraisiais metais pasiektą susisiekimo sektoriaus brandą. Anot jo, buvo baigta ne tik automagistralės atkarpa, bet ir visi kelių statiniai, kartu su jungiamaisiais keliais.
„Vis dėlto pats projektas yra beprecedenčio masto, beprecedenčio tempo ir tai yra ta kartelė visam mūsų susisiekimo sektoriui, leidžianti parodyti, kad mes galime įgyvendinti tokius projektu“, – aiškino M. Skuodis.
„Be abejo, daug žmonių klausia, kodėl jis turėjo tiek kainuoti – pusės milijardo investicijos į 40 km kelio ruožą. Jei tai būtų tik paprastas kelias, kaina būtų visiškai kitokia. Tai yra infrastruktūros milžiniškas objektas su maždaug 90 km jungiamųjų kelių šalia, 25 sankryžomis, 10 tiltų, 6 ar daugiau viadukų“, – pabrėžė jis.
Jam antrino ir „Via Lietuva“ vadovas, teigęs, kad šis kelio ruožas buvo rekonstruojamas išskirtiniu greičiu.
„Galime skaičiuoti, kad kartu su jungiamaisiais keliais per mėnesį buvo nutiesiama 4 km ilgio atkarpa. Tai reiškia, kad per savaitę buvo nutiesiamas kilometras visiškai naujo kelio. Maža to, vos per vieną mėnesį šiame kelyje buvo pastatomas daugiau nei vienas kelių statinys – tiltas, viadukas arba tunelis“, – vardijo M. Švaikauskas.
Paskutinė, ties Lietuvos-Lenkijos siena ir Suvalkų koridoriumi esanti kelio dalis bus baigta atnaujinti kitąmet, joje darbai pradėti šį birželį.
„Jeigu mano atmintis nemeluoja, tai bus paskutinė dalis, kurią užbaigus bus galima Briuselį nuo Vilniaus keliais pasiekti vien autostradomis“, – sakė Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega..
„Via Baltica“ kelio nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos rekonstrukcijos metu iš viso bus modernizuotas daugiau nei 40 km siekiantis kelio ruožas. Bendra projekto investicijų vertė – 537 mln. eurų.
„Via Baltica“ – transeuropinio tinklo kelias nuo Varšuvos iki Talino, kurio bendras ilgis – 970 km, iš jų 269 km – Lietuvos teritorijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA: per savaitę dyzelinas Lietuvoje pabrango 1 proc.
Pastarąją savaitę Lietuvoje dyzelinas pabrango 1,1 proc., o benzinas nežymiai atpigo – jo kaina sumažėjo 0,2 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Pirmadienį šalies degalinėse dyzelinas vidutiniškai kainavo 1,3...
-
EP nusprendė metams atidėti draudimą alinti miškus ir sušvelninti kai kurias nuostatas
Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį nusprendė metams atidėti taisykles, įpareigojančias įmones užtikrinti, kad Europos Sąjungoje (ES) parduodamų produktų gamybai nebuvo naikinami miškai, taikymą. ...
-
VERT: antrojo jūros vėjo parko elektros pardavimo kaina – 75–126 eurai už MWh1
Pirmadienį planuojamo skelbti antrojo 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkurso, kurio dalyviai galės pretenduoti į valstybės skatinimą, nugalėtojas elektros megavatvalandę (MWh) turės parduoti po 75–126 eurus. ...
-
Užimtumo tarnyba: vis daugiau gyventojų įsitraukia į remiamas mokymo programas
Šiemet pusantro karto daugiau gyventojų įsitraukė į Užimtumo tarnybos remiamas mokymo programas. Tarnybos duomenimis, jose pradėjo dalyvauti 14,8 tūkst. asmenų. ...
-
Visuomeninės elektros kainos viršutinė riba nuo sausio didės1
Visuomeninės elektros kainos, kurią moka nepriklausomo tiekėjo dar nepasirinkę trečiojo rinkos liberalizavimo etapo buitiniai vartotojai, viršutinė riba nuo sausio didėja maždaug 1–4 proc. ...
-
Kaunietė: neketinu rūšiuoti maisto atliekų44
Jau du mėnesius Kaune reikia rūšiuoti virtuvėje susidarančias atliekas, mesti jas į specialius konteinerius. Tačiau kai kurie gyventojai to neketina daryti. Priežastis paprasta – nepatogu. ...
-
Paradoksali situacija: valdininkų atlyginimai auga sparčiau nei privataus sektoriaus5
Lietuvoje klostosi paradoksali situacija. Viešojo sektoriaus darbuotojų algos kyla taip sparčiai, kad privatus verslas nebepaveja. Verslininkai sako, kad bėda ne patys atlyginimai, o tai, kad valdininkų turime kur kas daugiau nei išsivysčius...
-
Vyriausybė išplėtė Gynybos fondo lėšų panaudojimą1
Vyriausybė išplėtė spalį pradėjusio veikti Gynybos fondo lėšų panaudojimo galimybes. ...
-
Lietuvos bankas išleis progines monetas dirbtiniam intelektui bei Mažajai Lietuvai
Lietuvos banko (LB) šiemet ir kitais metais išleis progines monetas, skirtas dirbtiniam intelektui bei Mažajai Lietuvai. ...
-
Vyriausybė leido pirkti 155 mm sviedinius iš „Rheinmetall“ be konkurso3
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad 155 mm artilerijos sviediniai, skirti Lietuvos kariuomenės naudojamoms vokiškoms PzH 2000 ir įsigytoms prancūziškoms „Caesar“ savaeigėms haubicoms, iš Vokietijos gynybos pramonės mil...