Sniego šturmas miestui kainuoja nepigiai (atnaujinta)

Kauno gatves barstančių mašinų vairuotojai rečiau užsuka į namus, nes tenka budėti pamainomis: tris dienas dirbi, tris – ilsiesi, ir taip iki pavasario.

Buvo pasirengę

Gatves barstančių mašinų vairuotojų vakar siautėjusi pūga neužklupo netikėtai. Per budėjimą visi komandos nariai, laukdami įsakymo valyti gatves, apsigyvena įmonės teritorijoje įrengtose patalpose. Žmonės namo negrįžta, nes sinoptikai gamtos išdaigas nuspėja ne visada. Budinti pamaina keitėsi vakar rytą. "Nuo ankstaus ryto žinojome, kad reikės važiuoti. Tik nežinojome kada", – pasakojo į barstytuvo "Mercedes" vairą įsikibęs "Kelių remonto grupės" vairuotojas Vidas Evseičikas. Jis – vienas iš kelių vairuotojų, kurie vakar apie 11 val. išvažiavo į Kauno gatves. Kiekvienas jų važiuoja skirtingais maršrutais, tačiau įveikia beveik tokį patį atstumą – apie 100 km.

Su retomis išimtimis vairuotojai kaskart važiuoja tuo pačiu maršrutu. V.Evseičikas barsto Eigulių, dalies Žaliakalnio ir Gričiupio seniūnijų pagrindines gatves. Vairuotojas savo maršrutą nei giria, nei peikia, nes visi jie yra bemaž vienodo ilgio ir sudėtingumo. Tiesa, niekas nenori barstyti Šilainiuose esančios Naujakurių gatvės įkalnės. Kartą vienas sunkvežimis nuo jos nuslydo ir nevaldomas kliudė šalikelėje stovėjusias transporto priemones. Tačiau avarijų jų darbe pasitaiko gana retai. Pavojingiau būna žiemos pradžioje, kai vairuotojai ne visada būna linkę praleisti didelius sunkvežimius.

"Vėliau būna paprasčiau. Žmonės juk nekvaili – supranta, kad ne dėl savęs, o dėl jų stengiamės. Pastebėjau, kad vairuotojai kasmet darosi kultūringesni", – pastebėjimais dalijosi patyręs vairuotojas V.Evseičikas. Su juo miesto gatvėmis vakar važinėjo ir "Kauno dienos" žurnalistai.

Beria plačiai ir gausiai

Druska barstyti gatves patogiau naktį, kai jose nebūna automobilių. V.Evseičikas priekaištų prieš trejus metus pagamintai barstymo mašinai neturi. Ji kol kas negenda. Vos kelių mygtukų paspaudimu vairuotojas gali valdyti, kokiame plote berti druską (iki 8 m) ir jos koncentraciją. Vakar beriamas druskos kiekis buvo nustatytas maksimalus.

"Paskambino dispečeris ir liepė berti maksimaliai, nes gatvės slidžios", – aiškino V.Evseičikas.

Druskos bėrimo kiekis tiesiogiai priklauso nuo mašinos judėjimo greičio. Sustojus druska neberiama, tačiau kartais prieš sankryžas vairuotojai spaudžia specialų mygtuką, kuris išmeta didesnį druskos kiekį. Šį mygtuką nuspausti prireikia ir įkalnėse.

Vairuotojai miesto gatvėse beria ne tik druską, bet ir specialų jos mišinį su vandeniu.

"Vanduo reikalingas, kad druska geriau į ledą įsigertų. Taip pat būtų gerai, kad pabarsčius per tą vietą kuo daugiau automobilių važiuotų, kurie ratais išvažinėja druską po visą kelią. Tada poveikis būna ir greitesnis, ir didesnis", – aiškino V.Evseičikas.

Valyti – sunkiau

V.Evseičikas savo maršrutą įveikia per kelias valandas. Tiesa, ne visada jam tenka pasiekti galutinį tašką. Pernai, kai savivaldybė stigo lėšų, ne kartą gatvių barstymą teko nutraukti anksčiau.

Daugiau darbo vairuotojams atsiranda, kai gatves reikia ne tik barstyti, bet ir valyti. Tada ir technika kenčia labiau, tačiau V.Evseičikas pernelyg nesiskundžia. "Kai būna labai daug sniego, pavargstame. Nespėjame nei valyti, nei barstyti", – pasakojo vyras.

Jau prasidėjęs gatvių barstymo ir valymo sezonas baigsis tik pavasarį. Iki to laiko kasnakt pamainomis ir budės druską barstančių sunkvežimių vairuotojai.


Šiame straipsnyje: žiema

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių