Kauniečiams siūloma naujovė – aviacinio triukšmo gaudyklė?

Tūkstančiai aleksotiškių, daugelį metų visų miesto valdžių prašę duoti jiems ramybę ir iškelti iš šio gyvenamojo rajono sraigtasparnių bazę, kurį laiką gyveno naivia viltimi, jog jų balsas jau išgirstas.

Miesto ir šalies valdžia buvo pažadėjusi karinę malūnsparnių bazę iš Aleksoto iškelti į Karmėlavą. Žmonės tikėjosi galėsią pailsėti nuo daugelį metų juos kankinusio virš galvų kabančių malūnsparnių triukšmo. Tačiau visai neseniai paaiškėjo, jog tai buvo tik akių dūmimas – valdžia tyliai surezgė savą planą.

Vasario 15 dieną įvyko Kauno architektų ir urbanistų ekspertų tarybos (KAUET) posėdis, kuriame buvo pristatytas Karinių oro pajėgų aviacijos bazės pastato projektas. Manote, jog pastatas projektuojamas Karmėlavoje? Deja, ne Karmėlavoje, kaip vylėsi malūnsparnių triukšmo iškankinti aleksotiškiai, o konkrečioje vietoje -- visai šalia senosios bazės --  S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorijoje, ant buvusių sovietinės karinės bazės pamatų!

Nesvarbu, jog dar neatlikta S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo panaudojimo galimybių studija, nediskutuota dėl šios vietos su kauniečiais. O kam diskutuoti, jog ir taip aišku, kad visi miestiečiai guls kryžiumi prieš šį pragaištingą planą.

Iki šiol nėra argumentacijos dėl malūnsparnių oro bazės pastato vietos pagrindimo, nėra poveikio aplinkai įvertinimo – ar bazė nekenks aplinkai. Daugiau nei keista tai, kad Kauno regiono aplinkos apsaugos departamentas išdavė raštą, kad toks įvertinimas nebūtinas! Ko gero todėl, kad numatyta bazės vieta yra dar arčiau miesto centro ir visai šalia tankiau apgyvendintų rajonų…

Iki šiol nepatvirtintas ir specialusis planas, o be jo bazės neįkursi.

Nors dėl šio objekto kyla gausybė  klausimų, tačiau kažkam jau dabar  labai aišku, kur stovės oro pajėgų bazės pastatas, kad Kaune nėra geresnės vietos karinei oro pajėgų aviacijos bazei, nei prie pat miesto centro ir gyvenamų rajonų esančiame legendiniame, taip akylai paveldosaugininkų nuo žmonių saugomame S. Dariaus ir S.Girėno aerodrome.

Esu tikra, jog nuo kauniečių slepiamas malūnsparnių bazės iškėlimo planas  –  nauja intervenciją į S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą.

Tai bent problemos sprendimas – iškelti pragariško triukšmo šaltinį du, ar NET tris kilometrus nuo dabartinės vietos!

Kokie vis dėlto mes turtingi, kad už mūsų mokesčių mokėtojų pinigus nusiperkame daugiau triukšmo ir užterštumo arčiau miesto centro.

Jei rimtai, tai perkeldami karinių oro pajėgų aviacijos bazę į S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritoriją, mes  bloginame ekologines ir miesto saugumo sąlygas ne tik Aleksoto gyventojams, bet ir platesniam kauniečių ratui.

S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas daugeliui lietuvių yra šventa  vieta, juk ten buvo laukiama  parskrendančių Atlanto nugalėtojų. Sovietmečiu ten veikė civilinis oro uostas, iš kurio nė viena kauniečių karta skraidė ilsėtis į Palangą.

Gerinant ekologines ir miesto saugumo sąlygas, 1988 metais civilinis oro uostas iš Aleksoto buvo perkeltas į Karmėlavą. 1990 m. senojo Kauno oro uosto civilinės aviacijos pastatai perduoti Lietuvos aviacijos muziejui.

Šiandien S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorija užima apie 200 ha teritoriją. Daugau kaip pusė tos teritorijos įvairiais istorijos tarpsniais buvo apstatyta Vokietijos ir Sovietų sąjungos karininių struktūrų pastatais.

Kyla klausimas -- kodėl, prisidengdami mūsų narsuolių S.Dariaus ir S.Girėno vardais, norime karinių oro pajėgų aviacijos bazę kelti ant buvusių Sovietų armijos malūnsparnių bazės pamatų?

Kodėl taip bijom ir nenorime dalies aerodromo teritorijos skirti žmonių poilsiui, sportui, kultūrai? Daugiau nei naiviai skamba kai kurių politikų lozungai, neva atidavus dalį aerodromo aleksotiškių ir visų kauniečių poilsiui bus sunaikintas S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas.

O gal iš tiesų manome, kad S.Dariaus ir S.Girėno atminimą geriau garsins malūnsparnių gausmas, o ne žmonių, vaikų keliamas juokas ir džiaugsmas?

Gal šalies valdžia, perkėlusi malūnsparnių bazę į S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą, ten pastatys stebuklingą japonišką triukšmo gaudyklę, kuri malūnsparnių bei lėktuvų keliamą triukšmą pavers šilumos energiją, o tada bus galima pigiai apšildyti kauniečių butus?


Šiame straipsnyje: Ona Balžekienė

NAUJAUSI KOMENTARAI

jonas

jonas portretas
buvusi ar esama aleksote malunsparniu baze kaip kada skraidina malunsparnius virs miesto.sito daryt negalima.tegu skraido virs misku o ne zmones gasdina triuksmu

Algis

Algis portretas
pats gyvenu Aleksote ir nereikia cia varyti demagogijos. Niekas manes nekankina, triuksmo nera daug. Gal ponia Balzekiene pradejo ruostis rinkimams? Juk iki tol jai visai nerupejau, nors senai gyvenu Aleksote??? Arba jau senatvinis "marazmas" prasidejo ...

Arvydas

Arvydas portretas
Kodėl straipsnio autorė gasdina Aleksoto gyventojus teigdama, jog statoma ,,....aviacijos bazė....". Autorei derėtų pirmiausia išsiaiškinti žodžių prasmę, o po to komentuoti.... Tikrai kvepia pigiais rinkiminiais triukeliais.
VISI KOMENTARAI 39

Galerijos

  • Kiek galios turi Trumpo įsakai?
    Kiek galios turi Trumpo įsakai?

    Donaldas Trumpas savo antrąją JAV prezidento kadenciją pradėjo skambiai. Jau pirmąją dieną jis pasirašė apie 200 įvairių dokumentų. Tarp jų – net 50 vykdomųjų įsakų federalinei valdžiai. Nors D. Trumpas ir pasiekė pirmos dienos r...

  • Kumelė medžioja raganas
    Kumelė medžioja raganas

    Šį kartą aš, Viagra Viagrauskaitė, tikroji Sąjūdžio įkūrėja, norėčiau papasakoti skaitytojams apie be galo įdomiai, tačiau tuo pat metu beprasmiškai praleistą Naujųjų metų vakarą. ...

  • Katastrofos nuojautos
    Katastrofos nuojautos

    Naujasis senasis Jungtinių Valstijų prezidentas tęsia savo šou. Grenlandijos priklausomybės, Panamos kanalo ir Meksikos įlankos klausimai, dar praeitą savaitę kėlę nuostabą visam civilizuotam pasauliui, jau kažin kur praeityje. ...

  • Vilniaus viešasis transportas „veža kilometrus“, o ne keleivius
    Vilniaus viešasis transportas „veža kilometrus“, o ne keleivius

    Vilniečius naujieji metai jau tradiciškai pasitinka augančių kainų lietumi: drastiškai didėja automobilių parkavimo mokesčiai, beveik dvigubai auga viešojo transporto bilietų kainos, didėja komunalinių atliekų surinkimo rinkliav...

  • Nekiršinkite palangiškių ir nemanipuliuokite vaikais!
    Nekiršinkite palangiškių ir nemanipuliuokite vaikais!

    Nekiršinkite palangiškių ir nemanipuliuokite vaikais! Aš iki „Nemuno aušros” veikėjų lygio tikrai nenusileisiu. ...

  • Hibridinis trampizmas
    Hibridinis trampizmas

    Sugrįždamas į Baltuosius rūmus Donaldas Trumpas paskelbė „aukso amžiaus“ pradžią, pažadėjo padaryti Ameriką vėl didžią ir veržiasi perrašyti taisykles, pagal kurias gyventa nuo pat 1945 m. ir kuriomis pastaraisiais deši...

  • Kodėl nevalia drausti meno?
    Kodėl nevalia drausti meno?

    Feisbuke pavyko surasti įdomų dalyką. Viena moteris, vardu Talgat, įžvelgė, kad Ermitaže, meno ir kultūros muziejuje Sankt Peterburge, saugoma XII a. skulptūra, vaizduojanti velnią, kai ką labai primena. ...

  • Zombių ideologijos kontūrai
    Zombių ideologijos kontūrai

    Mūsų politikieriai užsiima ne viešojo sektoriaus mažinimo ir politikos racionalizavimo darbais, o vėl skatina visuotinę tinginystę ir vegetavimą. Kokio mentaliteto asmenys gali sugalvoti Sausio 13-ąją vainikuoti nedarbu? Nejaugi tie už Lietuv...

    3
  • Karo naujienų nuovargis: kaip išlikti tvirtiems
    Karo naujienų nuovargis: kaip išlikti tvirtiems

    Tūkstančiai Lietuvos žmonių 1991 m. sausio 13-osios rytą  susibūrė ginti savo laisvės nuo Sovietų Sąjungos agresijos. Tai tapo esminiu momentu, atskleidžiančiu, kokią kainą tenka sumokėti už nepriklausomybę. Šiandien, prisimindami ...

  • Kauno viešasis transportas keleiviui draugiškesnis
    Kauno viešasis transportas keleiviui draugiškesnis

    Kalbama, kad Vilniuje meras ir administracija siūlys kelti viešojo transporto bilietėlių kainas kone dvigubai (iki 1,5 euro už „pravažiavimą“). ...

    9
Daugiau straipsnių