- Saulius Masalskas / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buvo pagaminti prieš 1920 metus.
Pirmą kartą tokios lenktynės buvo surengtos 1906 metais gruodžio 9 dieną. Jos leido tuometiniams turtuoliams nuvažiuoti iš prabangaus Rekoletos rajono į užmiestį savo naujutėliais, ką tik pradėtais gaminti, automobiliais. Dabar tokiose lenktynėse taip pat gali dalyvauti tik turtingi žmonės, nes daugiau kaip šimto metų senumo, gerai važiuojanti automobilizmo relikvija – labai nepigus malonumas.
„Atrodo, patenki į kitą dimensiją. Lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais. Važiuoji kitu greičiu, su kitokia, pavaras perjungiančia, svirtimi“, – pasakojo automobilių restauratorius Jorge Luisas Penedo.
Automobiliai autentiški, dauguma buvo surinkti Argentinoje, kol pirmasis pasaulinis karas nesutrikdė detalių tiekimo. Be abejo, jie kiek patobulinti, kad ne tik galėtų važinėti Buenos Airių ir užmiesčio gatvėmis bei keliais, bet ir atitiktų modernius saugumo reikalavimus.
„Priežiūra nesudėtinga, nes juose nėra jokios elektronikos, todėl koks nors senas mechanikas visada žino, kaip juos tvarkyti“, – teigė Istorinių automobilių klubo narys Guillermo Bianchi.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vienintelė problema – dabartinis benzinas. Jis nėra toks atsparus kaip senasis su švino priedais. Jei mašina ilgai stovi – degalai suyra užkimšdami karbiuratorių ir kitas detales. Patys seniausi varžybų dalyviai atrodo tikrai antikvariškai, bet prieš 1920 metus pagaminti kadilakai ar leilandai iš esmės nelabai kuo skiriasi nuo dabartinių mašinų.
„Nors šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug technologinės pažangos, principas išlieka tas pats: variklis, degimas ir panašiai. Dabar jie juda elektrifikacijos link ir kai kurių kitų technologijų, bet jų ištakos yra tokios“, – kalbėjo automobilių restauratorius.
Turint omenyje, kad automobiliams, kurie buvo pradėti pagaminti iš štampuotų plieno lakštų, taip pat jau šimtas metų – dabartinės mašinos su vidaus degimo varikliais iš esmės tebėra labai panašios į savo proseneles. Šio amžiaus pradžioje kitą žingsnį automobilių evoliucijoje padarė „Toyota“ hibridai bei elektromobiliai su ličio baterijomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Saugumo žvaigždutes dalys ir sunkvežimiams1
Nepriklausoma Europos automobilių saugumo lygio nustatymo organizacija paskelbė apie naują sunkvežimių saugumo testavimo sistemą. Pirmieji rezultatai – „Euro NCAP“ žvaigždutės – žadami lapkritį. ...
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...