Lietuvos baidarininkai iškovojo penktą vietą Paryžiaus olimpinėse žaidynėse

• Teksto dydis:

Ketvirtadienį Vere prie Marnos irklavimo kanale Paryžiaus olimpinių žaidynių baidarių ir kanojų varžybose itin aukštą penktąją vietą užėmė Lietuvos vyrų keturvietės baidarės įgula – tai viena aukščiausių pozicijų, kurią iškovoję mūsų lietuviai čia Prancūzijos sostinėje.

Lietuvos atstovai šioje rungtyje startavo pirmą kartą šalies istorijoje.

Labiausiai prestižinėje baidarių irklavimo rungtyje Lietuvos kvartetas – Mindaugas Maldonis, Simonas Maldonis, Artūras Seja ir Ignas Navakauskas finale 500 m distanciją įveikė per 1 min. 21,13 sek. Trys debiutantai ir jau Tokijuje olimpinių kovų ragavęs M. Maldonis išties pateikė rimtą paraišką kovoje dėl medalių pačioje prestižiškiausioje baidarių rungtyje.

„Nedaug trūko iki ketvirtos vietos. Mes kiekvienais metais tobulėjame, nors yra labai sunku, nes konkurencija yra nežmoniška, atrankos labai nedėkingos, tai mes labai džiaugiamės, kad iš savo įgulos išspaudėme 110 proc. tada, kai reikėjo – finale. Labai džiaugiamės“, – po finišo sakė S. Maldonis.

Ir išties, Lietuvos baidarininkų ketvertas pademonstravo geriausius laikus būtent tada, kai to labiausiai reikėjo. Po atrankos plaukimo jie neiškovojo tiesioginio kelialapio į pusfinalį ir teko papildomai kovoti dėl išlikimo ketvirtfinalio etape, bet sėkmingai.

„Kuomet varžybų pradžia nebuvo pati geriausia, o su kiekvienu startu vis greitėjome, tai ir ta penkta tapo labai gera. Tikrai labai džiaugiamės. Iš pradžių, ji atrodė tolima, nežinojome, ar pateksime į pusfinalį. Pavyko. Tada į finalą ir galiausiai penkti”, – keturvietės pasirodymų eigą dėstė A. Seja.

Kovoje dėl medalių finaliniame etape lietuviai sėkmingai startavo ir buvo tarp lyderių. Nors vėliau favoritai juos aplenkė, mūsiškiai iki paskutinių metrų atkakliai kovojo dėl kuo aukštesnių pozicijų ir tik per plauką atsiliko nuo ketvirtoje vietoje finišavusių ukrainiečių (1 min. 21,01 sek.).

Olimpiniais čempionais tapo vokiečiai Maxas Rendschmidtas, Maxas Lemke, Jacobas Schopfas ir Tomas Liebscheris-Luczas (1.19,80). Dramatiškame finiše vokiečiai vos 0,04 sek. aplenkė Australijos atstovus. Bronzą iškovojo ispanai (1.20,05). Tiesa, finale netrūko įtampos – visi buvo pasirengę maksimaliai startuoti, buvo neišvengta klaidingo starto – vengrų ir vokiečių niekstartis tik dar labiau įelektrino atmosferą. Sportininkams teko startuoti iš naujo.

„Pavyko išlikti ramiems. Be panikos apsisukome. Turėjome patirties (šypteli). Žinojome, kad neturime užsisėdėti starte. Kas bebūtų, privalome startuoti maksimaliai. Taip ir padarėme”, – pasakojo olimpinių žaidynių debiutantas A. Seja.

„Ketvirtfinalyje gavome karčios patirties, kad kiekviena klaida šioje rungtyje gali reikšti, ar plauksi finale, ar liksi paskutinis. Pamatėme, kad čia – ne žaidimai, čia – olimpinės žaidynės. Pamoką išmokome ir finale lėkėme drąsiai, tikėdamiesi geriausio. Daug metų dėl šito dirbome ir tas stabilumas galiausiai pasimatė”, – dėstė S. Maldonis.

Baidarininkų treneris Romualdas Petrukanecas reziumavo trijų Lietuvos baidarininkų įgulų pasirodymus kaip išties sunkiai prognozuojamais. Nors iš dvivietės baidarės 500 m distancijoje su M. Maldoniu ir Andrejumi Olijniku priešakyje buvo tikimasi daugiau, penkta vieta keturvietei atpirko iškeltus lūkesčius komandai.

„Visas mūsų pasirodymas – lyg amerikietiški kalniai. Yra ir didelių nesėkmių, bet likome ir pakankamai arti svajonės. Žiūrėti, manau, reikia į geriausią rezultatą. Jis – pakankamai geras. Ta penkta vieta mus šiek tiek reabilitavo po dvivietės“, – po keturviečių baidarių finalo sakė R. Petrukanecas.

Už Lietuvos baidarininkų nugarų finale liko Serbijos, Vengrijos ir Naujosios Zelandijos įgulos.