- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau nei trečdalis (35,7 proc.) šalies vairuotojų galvoja, kad prabangių automobilių savininkai mano, kad turi daugiau teisių kelyje ir todėl vairuoja agresyviau. Neatsargius brangesnių automobilių vairuotojų manevrus dažniausiai teigia patiriantys vyresnio amžiaus gyventojai.
Daugiau nei trečdalis (35,7 proc.) šalies vairuotojų galvoja, kad prabangių automobilių savininkai mano, kad turi daugiau teisių kelyje ir todėl vairuoja agresyviau. Neatsargius brangesnių automobilių vairuotojų manevrus dažniausiai teigia patiriantys vyresnio amžiaus gyventojai. Tokius duomenis atskleidė didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės atliktas vairuotojų tyrimas.
Pasak psichologės ir „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantės Eglės Masalskienės, šių vairuotojų pozicijos nereikėtų vertinti vienareikšmiškai. „Nors trečdalis apklaustųjų teigia, jog pastebi prabangių automobilių vairuotojų išsišokimą kelyje, tai gali būti tik išankstinė nuostata. Ji dažnai priklauso nuo asmeninio vertinimo. Tačiau būtina pastebėti, kad visuomenės nuostatos iš niekur dažniausiai neatsiranda, todėl gali būti, jog prabangius automobilius vairuojantys žmonės iš tiesų yra linkę keliuose sau leisti daugiau nei kitų transporto priemonių savininkai. Todėl šie eismui trukdantys ar bent jau kitus eismo dalyvius erzinantys veiksmai nelieka nepastebėti“, – pasakojo E. Masalskienė.
Atlikto tyrimo duomenimis, prabangius automobilius vairuojančių eismo dalyvių savanaudiškumą dažniau patiria 46-55 m. gyventojai. Net 4 iš 10-ties jų įvardijo susiduriantys su kitų eismo dalyvių atliekamais agresyviais veiksmais keliuose. Be to, šiuos brangesnių automobilių vairuotojų pasipuikavimus kelyje dažniau patiria mažesnių miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Tačiau tik kas penktas Panevėžio ir Šiaulių miestų gyventojas prisipažino, kad yra patyręs neigiamas emocijas sukėlusius prabangių automobilių vairuotojų veiksmus.
Dažniausiai prabangius automobilius gyventojai perka dėl kokybės arba noro būti pastebėtais – „išsiskirti iš minios“. „Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) atlikti vairuotojų tyrimai parodė, kad „tiuninguotų“ automobilių vairuotojai dažniausiai vairuoja agresyviau nei kiti eismo dalyviai. Savo automobiliu besižavintys amerikiečiai linkę viršyti greitį, neužleisti kitų vairuotojų ir nerodyti įspėjamųjų posūkio ženklų. Taip elgdamiesi „kietesnes“ transporto priemones turintys žmonės tokiu būdu stengiasi susilaukti dėmesio, susimąsto, kaip kitiems eismo dalyviams pademonstruoti savivertę ir potencialią galią“, – komentavo E. Masalskienė. Ji teigė, kad būtent toks prabangių automobilių vairuotojų elgesys gali suerzinti kitus eismo dalyvius ar pėsčiuosius, o ypatingai vyresnio amžiaus gyventojus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo akiratyje – mopedai ir keturračiai: siūlo leisti vairuoti tik išlaikius praktinį egzaminą5
Seimas svarstys įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Istorijos įdomybės: kodėl dingo baltašonės padangos?2
Senovinės technikos parodose kyla klausimų ir pasvarstymų, skatinančių išsamiau pažvelgti į seniai žinomus faktus. Dažnam lankytojui akis kliūva už kadaise madingų aksesuarų, kurių dabar nė su žiburiu nerasi. Šiame straipsnyje pas...
-
Naujo proveržio belaukiant: namų darbai – gerai žinomi4
Tvarumas nebėra pagrindinė priežastis svarstant įsigyti elektromobilį – didžiausią įtaką daro valstybės paskata ir mažesnės degalų išlaidos. Anot ekspertų, ši rinka sulėtėjo prieš kitą šuolį, tačiau, kad jis...
-
Saugumo žvaigždutes dalys ir sunkvežimiams1
Nepriklausoma Europos automobilių saugumo lygio nustatymo organizacija paskelbė apie naują sunkvežimių saugumo testavimo sistemą. Pirmieji rezultatai – „Euro NCAP“ žvaigždutės – žadami lapkritį. ...
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...