- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus naujiems mokslo metams daugelis tėvų suka galvas, kaip gali padėti savo atžaloms siekti geresnių rezultatų moksle.
Intelekto lavinimo centro „Brain Gym“ sertifikuota trenerė Justina Inkrataitė sako, kad mokymosi sėkmė priklauso nuo kognityvinių vaiko gebėjimų, kuriuos galima lavinti ir tokiu būdu ženkliai pagerinti pasiekimus moksle.
„Moksliniai tyrimai patvirtina, kad smegenų treniravimas padeda tiek vaikams, tiek suaugusiems stiprinti silpnuosius įgūdžius. Todėl mokymosi pradžioje kiekvienam atliekamas Gibsono testas, kuris atskleidžia stipriąsias ir silpnąsias vaiko vietas. Moksliškai išmatavus kognityvinius vaiko gebėjimus, dirbama su juo tikslingai – laviname tas smegenų sritis, kurios atsakingos už silpnesnius gebėjimus“, – aiškino trenerė.
Ji teigia, kad vienas iš pagrindinių dalykų, kurį reikia ugdyti praktiškai kiekvienam vaikui – susikoncentravimas. „Vaikai yra aktyvūs, dažnai nenustygstantys vietoje, tačiau turi išmokti susikoncentruoti pusvalandžiui ar akademinei valandai. Tai jiems padeda geriau atlikti užduotis, pasiruošti pamokoms. Jeigu žmogui sunku tai padaryti, jis dažnai palieka darbus neužbaigtus, šokinėja nuo vienos veiklos prie kitos“, – sakė specialistė.
Kitas svarbus dalykas – gebėjimas dirbti esant „trikdžiams“: „Tikrai gyvenime ne visada turėsime idealias darbo ar mokymosi sąlygas. Galiu pasakyti, kad tie vaikai, kurie geba atsiriboti nuo aplinkos, tai yra, nekreipti dėmesio į aplinkinius trikdžius, gali mokytis geriau, jie sunkiau pasimeta, sunkiau juos sutrikdyti. Kontrolinio darbo ar egzaminų metu tai yra labai svarbu“.
Ekspertė pasakoja, kad mokymosi procese taip pat svarbu gebėti išlaikyti dėmesį į kelis dalykus vienu metu. Moksleiviai per dieną turi „suvirškinti“ pakankamai daug ir labai skirtingos informacijos, todėl gebėjimas ją sisteminti yra labai svarbus siekiant geresnių rezultatų tiek moksle, tiek siekiant karjeros.
„Darbe mes susiduriame su panašiais dalykais – vienu metu turime atlikti kelias užduotis, mokykloje – tas pats. Vaikas eina į lietuvių kalbos pamoką, vėliau į fiziką ir matematiką. Dalykai skirtingi, todėl vaikas turi gebėti greit persiorientuoti ir maksimaliai įsisavinti informaciją“, – sakė ekspertė.
J. Inkrataitė teigia, kad tėvai turėtų taip pat atkreipti dėmesį į vaikų gebėjimą įsiminti informaciją bei ją naudoti tikslingai ir efektyviai pamokų metu – visgi mokykloje skatinama greit įsiminti, tačiau retu atveju tikrinama „ilgoji“ atmintis.
„Įsiminti informaciją ir ją įrašyti į „trumpąją atmintį“ nėra sunku, tačiau jeigu norime, kad ji išliktų mūsų „ilgojoje atmintyje“, būtina kartotis seną informaciją nuolatos. Tai reiškia, kad ir po kontrolinio reikia vis pasikartoti informaciją, jog ir atėjus egzaminams ji būtų kiekvieno moksleivio galvoje“, – patarimais dalijosi trenerė.
Vis daugiau moksleivių dėl įvairių priežasčių nepakankamai gerai įsimena skaitytą tekstą. Trenerė mano, kad tai gali būti dėl streso ar pervargimo, bet kartu tai gali būti ir dėl to, kad moksleiviui sunku savo galvoje sudėlioti matytą vaizdą.
„Kiekvienas moksleivis mokosi skirtingai, informacijos įsisavinimo greitis yra labai skirtingas. Reikia stengtis vaikams padėti juos mokant kuo labiau įsisavinti informaciją, nes problema dažnai būna ta, kad vaikas nors ir mokosi, stengiasi, bet rezultatai negerėja“, – kalbėjo J. Inkrataitė.
Ekspertė pataria – nesvarbu, ar vaikas gerai mokosi, ar prasčiau, vis tiek reikėtų kiekvienam moksleiviui atlikti gebėjimų testą, kad specialistai pasakytų, su kokiomis problemomis susiduria vaikas bei kaip jas spręsti.
„Dažnai būna taip, kad jeigu vaikas mokosi gerai, tėvai net nesikiša į mokymosi procesą. Tai yra ir gerai, tačiau bet kokiu atveju reikia žinoti, ar tas vaikas tiesiog „iškala“ informaciją kontroliniam darbui, ar ta informacija lieka jo galvoje, kad ateity būtų panaudojama laikant egzaminus“, – kalbėjo trenerė.
J. Inkrataitė teigia, kad lavinti kognityvinius gebėjimus pravartu kiekvienam žmogui – tokiu būdu gerėja atmintis, koncentracija, mokslai ir darbai sekasi sėkmingiau, problemos sprendžiamos paprasčiau, tokie žmonės tampa lyderiais savo srityse, sėkmingais verslininkais ir vadovais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūdniausia metų diena: kaip išlaikyti gerą psichinę savijautą?1
Trečiąjį sausio pirmadienį, kuris šiemet yra mėnesio 20 d., visame pasaulyje minima liūdniausia metų diena (angl. „Blue Monday“). Medicininėje literatūroje vyraujantys faktai rodo, jog būtent žiemos laikotarpiu išraš...
-
Nebandykite išvaryti emocijų pro duris – jos sugrįš pro langą
Kasdienybėje esame linkę kurti intelekto ir emocijų priešpriešą. Sąvoka „intelektas“ asocijuojasi su protu, žiniomis, analitiniais gebėjimais, o emocijos – su meile, džiaugsmu, laime, liūdesiu, pykčiu. Gana dažnai int...
-
Nelinksmas antirekordas: kodėl vis dažniau atsisakoma turėti vaikų?13
Nelinksmas antirekordas – praėjusiais metais gimė mažiausiai naujagimių nuo nepriklausomybės atkūrimo, mirusiųjų skaičius gimimus viršijo dvigubai. Lietuvoje pernai pasaulį išvydo 18 tūkst. 979 kūdikiai. Apie tai LNK žurnalista...
-
Būti čia ir dabar – nelengva užduotis
Jeigu stovite transporto spūstyje, nereiškia, kad tiesiog stovite joje. Jūs mintyse esate rytojaus susitikime su klientu, poryt – tėvų susirinkime. Arba tebesate praėjusį šeštadienį pas mamą, kuri tebepyksta, kad naujų vaist...
-
Suomiai – laimingiausi pasaulyje: kuo čia dėta savanorystė?
Suomija pagal Pasaulinio laimės indekso tyrimus jau ne vienus metus tituluojama laimingiausia šalimi pasaulyje ir, atrodo, nė neketina sustoti – šį titulą jau septintą kartą priglaudė ir 2024-aisiais. Kol visas pasaulis bando perpras...
-
„Geštalto praktika“: metodai, padedantys pažinti žmogaus vidinį pasaulį
Geštalto terapija – tai humanistinis psichoterapijos metodas, orientuotas į žmogaus gebėjimą suvokti ir integruoti savo jausmus, mintis ir elgesį. Jos tikslas – padėti asmeniui pasiekti didesnį sąmoningumą ir atsakomybę už savo gy...
-
Vaikų saugumas: gali padėti artimi santykiai ir technologijos
Šiandieniame sparčiai besivystančiame pasaulyje vaikų saugumo užtikrinimas kartu išlaikant jų nepriklausomybės poreikį ir atsakingumą tampa ne vienos šeimos iššūkiu ir nesutarimų priežastimi. Nesprendžiamos ir ats...
-
Tyrimas: lietuvių emocinis atsparumas kur kas blogesnis nei Europoje1
Kas antras žmogus Lietuvoje abejoja savo gebėjimu susitvarkyti su iškilusiais sunkumais, o kas penktas jaučia nepasitikėjimą savimi. Tokias tendencijas atskleidė „Tele2“ užsakymu atliktas, kartu su Vilniaus universitetu (VU) parengtas...
-
Po Naujųjų – suaktyvėjęs lietuvių įsitraukimas į hobius: psichologai turi paaiškinimą1
Sausiui prasidėjus, gyventojai stačia galva neria į hobius. Iškart po Naujųjų – užsipildė sporto salės, baseinai, šokių, keramikos užsiėmimai. Tendencija nesikeičia metai iš metų, naujų tikslų įgyvendinimo daugelis gr...
-
Švenčių padarinys – pošventinis liūdesys15
Po švenčių neretai jaučiamės apsunkę ne tik nuo silkės ar baltos mišrainės. Sunkios tampa ir mintys. Kaip sausį nepasiduoti pošventiniam liūdesiui ir vėl grįžti į ritmą? ...