- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiųmetis pavasarinis ekonominis žygis startuos su nauju šūkiu: „Taupiai važiuoju - save ir aplinką tausoju“.
Taupyti verčia gyvenimas
Tapo tradicija, kad pasitinkant vasarą kasmet rengiami ekonominiai žygiai, kurių dalyviai konkrečiais pavyzdžiais stengiasi įrodyti, kad lakstyti automobiliais negalvojant apie degalų tausojimą ir tokiu būdu labiau teršti aplinką - įsisenėjusi yda.
Specialistai, ypač sunkmečio sąlygomis, važiuojantiems siūlo atkreipti didesnį dėmesį į kuro ekonomiją, ekologiją ir saugumą.
Tai ypač aktualu šiandien, kai nevaldomos kuro kainos, paleistos nuo grandinės nevaldomos valdžios, kasdien šoka pragaištingą pasiutpolkę, varydamos į neviltį vairuotojus. Žinoma, ne visus juos gali vadinti lakstūnais. Daugumai kasdien sėdančių prie vairo didžiausią džiaugsmą teikia ne keliolika minučių anksčiau pasiektas kelionės tikslas, o savo ir kitų eismo dalyvių saugumas, sutaupyti degalai ir mažesni kelionės kaštai, mažiau teršiama aplinka.
Šių faktorių paieška dar kartą taps pagrindiniu veiksniu Viešosios įstaigos „Saugus ratas” ir ilgametės tokių žygių rėmėjos, Lietuvos biomasės energetikos asociacijos „Litbioma“ rengiamame ekonominiame žygyje „Taupiai važiuoju - save ir aplinką tausoju“, kuris vyks šeštadienį, gegužės 15 d.
Šio šūkio idėja priklauso vienam pagrindinių tokių žygių iniciatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo nariui Valdui Juozui Vilūnui.
„Šiandienos aktualijas atitinkantis mūsų žygio šūkis neslepia savyje jokių dviprasmybių, - trečiadienį įvykusioje renginio spaudos konferencijoje sakė V.J.Vilūnas. - Branginti kiekvieną benzino lašą absoliučią daugumą vairuojančiųjų verčia kasdien kylančios degalų kainos. Įrodinėti irgi nereikia, kad važiuodamas taupiai, tai yra optimaliu greičiu, patiri mažiau stresinių situacijų arba kitaip tariant - labiau tausoji save, o nelekiant kaip akis išdegus be didesnių perkrovų dirba ir automobilio variklis, ženkliai mažiau teršdamas aplinką“.
Taip važinėdami kai kurie vairuotojai galėtų skųstis nebent adrenalino stoka, tačiau jo ieškoti V.J.Vilūnas pataria lenktynių trasose, o ne bendro naudojimo keliuose.
Ieškos realių taupumo rezervų
Ekonominio žygio vadovas Gintautas Šlėderis pastebi, kad nors ir pamažu, tačiau vis daugiau vairuotojų labiau vertina automobilio ekonomiškumą, nei jo dinamines savybes. Todėl ne tik tokiuose žygiuose, bet ir šalies keliuose daugėja ekologiškesnių ir ekonomiškesnių automobilių. Kita vertus patyrę vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti daug taupiau, nei be pagrindo lakstantys. Būtent tai jau ne kartą įrodė ir tokių renginių laimėtojai, sudeginę mažiau kuro, nei vidutines automobilio degalų sąnaudas nurodo gamintojai.
Šis žygis bus jau antras, rengiamas pagal iš dalies pakeistus nuostatus, kurie dar labiau priartina važiavimo sąlygas prie įprastų kasdieninių, o kartu ir realesnių kuro sąnaudų. Padangų oro slėgis turi būti toks, kokį konkrečiam automobiliui su konkretaus dydžio padangomis nurodo gamintojai. Oro slėgį prieš startą matuos teisėjai, o jei jis neatitiks normų, ir koreguos.
Draudžiama naudotis bet kokių kitų automobilių sukuriamomis „aerodinaminėmis kišenėmis“, o priartėti prie bet kokio kito automobilio leidžiama tik lenkiant jį. Uždraustos ir bet kokios variklio, pakabos ir kitų mechanizmų bei dalių modifikacijos, kad automobilis pilnai atitiktų gamyklinį serijinį lygį ir kelių eismo taisyklių reikalavimus.
Laukia per 400 km
Realios kuro sąnaudos ir racionaliausiai važiuojantys išaiškės gegužės 15-osios vakare baigus visą maršrutą, besidriekiantį bendro naudojimo keliais Vilnius - Molėtai - Antalieptė - Ignalina - Švenčionys - Vilnius. Per dieną žygio dalyviams teks įveikti 401,850 km trasą asfalto ir žvyro keliais.
Visas maršrutas suskirstytas į septynias sekcijas su laiko kontrolės punktais, o detalų kelionės aprašymą ir kitą informaciją žygio dalyviai ras kelio knygoje, kurią jie gaus prieš kelionę. Žygyje gali dalyvauti visi norintys, pateikę paraišką ir sumokėję dalyvio mokestį.
Nugalėtojai ir prizininkai klasėse bus apdovanoti diplomais, rėmėjų dovanomis, o absoliučiam žygio nugalėtojui atiteks specialus Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ pereinamasis prizas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...