Ekonomiškumas ir saugumas – automobilių pramonės vystymosi kryptys

Šių metų Tarptautinė Frankfurto automobilių paroda (Vokietija) kaip niekada atspindėjo automobilių pramonę krečiančią krizę.

Palyginus su 2007-ųjų metų dalyvių skaičiumi - 1043, šiemet čia dalyvavo tik 753 dalyviai. Parodos organizatorė kompanija „Messe Frankfurt“ ypatingai buvo taupi: dalyviams neteko dalyvauti ištaiginguose priėmimuose, buvo atsisakyta nemokamų visuomeninio transporto bilietų ir kitų lengvatų, rašo autobild.lt.

Ekonomijos dvasia jautėsi visoje parodoje. Net naujausi šiuolaikiniai automobiliai visų pirma buvo pateikiami kaip taupantys degalus. „Volkswagen“ koncernas pristatė automobilį Golf Bi Fuel - kuriame įmontuoti du kuro bakai: benzininis ir gamtinių dujų. Automobilis startuoja naudodamas benziną, o įsibėgėjęs automatiškai persijungia dujų naudojimo sistema. Abiejų kuro bakų užtenka nuvažiuoti 1000 km trasai.

Techninis progresas ekonomijos vardan - tokiu šūkiu apsiginklavusi Vokietijos valdžia tikisi, jog subsidijų pagalba pavyks šalies keliuose 2012-aisiais metais matyti važinėjant 1 milijoną elektromobilių. Automobilių kompanijos šį valdžios šūkį priima ir juo ima vadovautis.

Šių metų automobilių parodoje Top automobiliais jau yra ne hibridiniai modeliai, o visiški elektromobiliai. Pavyzdžiui, „Audi“ kompanijos ypatinga naujiena tapo sportinis automobilis E-tron. Jis laužo visus stereotipus, kurie yra apipynę elektromobilius kaip lėtas ir nuobodžias transporto priemones.

Audi E-tron pagamintas iš lengvų medžiagų, o tai padeda jam pasiekti 200 km/h greitį. Šis elektromobilis masiškai bus imtas gaminti 2012-aisiais metais.

Kita šių metų parodos charakteristika - senų modelių atgaivinimas. Štai „Opel“ kompanija pademonstravo Opel Kadett. Senus modelius parodė ir „Audi“ bei „Mercedes“. BMW taip pat savo automobilių prezentaciją pradėjo nuo retro-BMW. Primindami senus gerus laikus automobilių gamintojai tarsi nori pasakyti, jog automobiliai, net ir pergyvendami krizes, visuomet buvo naujų technologijų nešėjai.

Kokios yra naujų technologijų tendencijos, kur link vystysis automobilių pramonė. Užduodamas tokius klausimus žurnalas „Ekspert“ kalbino „Audi“ koncerno direktorių valdybos narį M. Diką, kuris yra atsakingas už techninius automobilių parametrus. Jo teigimu, patys perspektyviausi išradimai saugumo srityje - tai technologijos, kurių pagalba yra išvengiama automobilių susidūrimo.

Šiuo metu automobiliuose esanti ESP sistema jau padeda išvengti dalies nelaimių. Sekantis žingsnis, kuris bus padarytas - automatinio stabdymo sistema. Jutiklio pagalba automobilis analizuoja erdvę priešais save ir, jei pastebi, kad gali įvykti susidūrimas, pradeda leisti garsus, perspėjančius vairuotoją, o jam nereaguojant, mašina ima stabdyti pati.

O kodėl dar nėra automobilių, kuriems nereikia vairuojančio žmogaus? Į šį kausimą M. Dikas atsako, kad jau dabar tokia situacija, kai važiuoja mašina be vairuotojo, yra įmanoma. Pavyzdžiui, kamščiuose, kai mašinos juda paprasta trajektorija ir reikia tik žiūrėti, kad būtų išvengta susidūrimo. Problema yra kita - tai įstatymų, reguliuojančių tokią situaciją, kai nėra vairuotojo, nebuvimas. Tiesiog tampa neaišku, o kas gi bus kaltas, jei vis dėlto susidūrimas įvyks.

Labai perspektyvi ir realiai įgyvendinama yra telemetrijos sistema - apsikeitimas duomenimis tarp automobilių. Pavyzdžiui, įvyksta autoavarija, kurioje mašinoje išsiskleidžia oro pagalvės. Ir ta mašina siunčia signalus kitiems automobiliams, apie įvykį. Kitos mašinos, gavę signalą, iš karto sulėtina greitį.

Kokie varikliai bus ateityje? Ir ar bus išstumtas vidaus degimo variklis? Niekada dar nebuvo tiek daug automobilių su tokiais įvairiais varikliais: benzininiais, dyzeliniais, biodyzelino, sintetinių degalų, visokiausi hibridai ir elektromobiliai. Tačiau vidaus degimo variklis išstumtas dar nebus.

Labai daug kalbama apie tai, kaip ateityje pasikeis degalinių tinklai. Yra minčių, kad elektrinių automobilių akumuliatorius vietoj  to, kad jį įkrauti iš naujo, geriau būtų pasikeisti specialiame tam pritaikytame tinkle. Tačiau M. Dikas skeptiškas tokioms kalboms. Reikia tik įsivaizduoti, kokia turėtų būti degalinė, kurioje keičiami automobilių akumuliatoriai - ne mažesnė negu angaras, juk kažkur tuos akumuliatorius reikia sandėliuoti. Tad progresas turėtų jaustis ne šioje srityje, o laiko, kuris sunaudojamas akumuliatoriui pakrauti, optimizavime, t.y. mažinime.

Ar galėtų pasaulio automobilių koncernai susivienyti ir dirbti kartu kuriant unifikuotas elektromašinų sistemas? Koncernų viduje kompanijos dirba unifikavimo linkme, tačiau už vieno koncerno ribų, deja, taip nėra. Skirtingos kompanijos ir ateityje eis kiekviena savo keliu.


Šiame straipsnyje: automobilių pramonė

NAUJAUSI KOMENTARAI

marazas

marazas portretas
Golf Bi Fuel.. Kas čia per automobilis? Nematau nieko išskirtinio, Lietuvoj tokių pilna rankų darbo :) Kiekvienas automobilis su pilnu baku nuvažiuoja bent 500 km, o dažniausiai ir 700 nesunkiai įveikia, nekalbu apie dyzelius. Tai įmetant papildomai dujas, dar prisideda kokia 300 km laisvai, tai tas 1000 km yra juokas. Gamykliškai įmontavo dujas ir pardavinės kaip super ekonomišką naujieną :) Aišku, čia naudojamos gamtinės dujos, bet vistiek esmė ta pati, kad nelabai čia kažkas jau tokio ypatingo..
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių