- Saulius Žukauskas, Technologijos.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Viena spalvingiausių motociklų pasaulio asmenybių neabejotinai yra mistiškasis Motociklininkas-Vaiduoklis (angl. – „Ghost Rider“) iš... santūriosios Švedijos. Herojizuoti šio kelių antipodo nereikėtų – ant savojo „plieninio rosinanto“ šis veikėjas keliuose yra prikrėtęs tiek pavojingų eibių, jog jos vos telpa į penketą DVD plokštelių.
300 km/val. greitis važiuojant ant galinio rato, policijos ekipažų vedžiojimas už nosies, savižudiški mėginimai Švedijos greitkeliais kuo greičiau nuskrieti iš taško A į tašką B...
Savo identitetą kruopščiai maskuojantis švedų nutrūktgalvis, ko gero, yra įžūliausias kelių akiplėša, koks tik kada nors yra buvęs visame pasaulyje. O reikalas toks, jog garsiausiąjį iš savo plieno ristūnų, 499 AG turbo motociklą „Hayabusa“ patrakėlis ketina... padovanoti. Padovanoti vieno tinklalapio rengiamos loterijos laimėtojui. Šeštosios DVD plokštelės „Ghost Rider 6,66: WTF“ pasirodymo proga.
Lietuvoje apie šį veikėją yra girdėję galbūt nedaugelis. Plačiajame pasaulyje sklando kalbos (be jokių įrodymų), jog Motociklininkas-Vaiduoklis yra ne kas kitas, o švedų moto-akrobatų komandos „Swedish Wheelie Team“ narys Patrikas Fiurstenhhofas (Patrik Furstenhoff) arba tuo pačiu pavidalu besimaterializuojanti šio piliečio ir jo sėbrų amalgama. Aišku viena – Švedijos keliuose ant motociklo vaidenasi buvęs žiedinių lenktynių profesionalas, kaskadininkas ir šiaip pašlemėkas iš pašaukimo.
Interneto tyruose Moto-Šmėkla išgarsėjo 2002-aisiais, pasirodžius DVD plokštelei „Ghost Rider: The Final Ride“. Jon sutalpinta galybė epizodų, kuriuose juodos odos lenktyniniu kostiumu vilkintis, juodą šalmą su juodu antveidžiu segintis paslaptingas motociklininkas savo juodu GSX-R1000 motociklu Upsalos apylinkių keliuose Švedijoje siautėja, skriedamas 300 km/val. greičiu.
Vaizdo siužetai, kuriuose beprotis maniakas ant motociklo nardo iš juostos į juostą ir kone stebuklingai išsisuka nuo persirikiuojančių į gretimą eismo juostą automobilių, kurių vairuotojai neturėjo jokių galimybių Moto-Šmėklą pamatyti artėjančią galinio vaizdo veidrodėliuose, netruko tapti internetine sensacija.
Kai kuriems jis atrodė esąs tobulo vairavimo įsikūnijimas, idealas. Nežemiška būtybė, pusdievis, žaibu švysčiojantis po pilką vienodų, eilinių, įstatymus gerbiančių eismo kursuotojų masę ir kaip pelė-supermenė, atsainiai žaidžiantis su persekioti mėginančiais, tačiau nieko nepešančiais katinais iš kelių policijos. Jei tik Moto-Šmėkla nuspręsdavo, kad žaisti jau nusibodo arba kai danguje sudūgzdavo policijos sraigtasparniai, maksimaliai atsuktas akseleratorius pradangindavo motorizuotą Švedijos kelių siaubą iš regėjimo lauko.
Savaime suprantama, dauguma padorių piliečių šį ekshibicionistą ant motociklo vertino vienareikšmiškai – jis yra didžiausia iš visų įmanomų grėsmių kelyje, galinti pridaryti ypatingų nuostolių kitų žmonių sveikatai ar turtui. Tie kurie juo žavėdavosi, galvodavo lygiai taip pat, tik iš potencialių jo aukų sąrašo išbraukdavo... save. Kaip kiti? Kaip Dievas duos...
Motociklininkų bendruomenę demonizuojančiųjų gretose Moto-Šmėkla buvo pats Velnias – simbolis, pateisinantis bet kokį pretekstą linčiuoti tuos neraliuotus kelių mirtininkus tiesiog vietoje, nekalbant apie uždraudimą tokiems važinėtis Švedijos keliais ir gatvėmis. Galiausiai vaiduoklio ėmė nekęsti dauguma motociklais važinėjančių vairo brolių – už tai, kad nepataisomai sutepė visų baikerių reputaciją.
Tiesa, šio bepročio įgūdžiai ir bravūriškumas – nekvestionuojami. Net ir legaliame pasaulyje P. Furstenhofui priklauso oficialus pasaulio rekordas važiuojant tik ant galinio rato (346 km/h). Kiekvienas, kuris specialiose trasose yra važiavęs sportiniu motociklu, puikiai žino, koks galingas vėjo pasipriešinimas kyla, kai pasiekiamas 300 km/val. greitis – mintis kilstelti priekinį motociklą ratą tokiomis aplinkybėmis atrodo, švelniai tariant, mirtina. Menkiausias pašalinis krustelėjimas, ir aptakiai gaubiantis oro srautas virs betonine siena, į kurią visu smarkumu rėšis piestu pastatytas motociklas su visu vairuotoju.
Klausimų nekyla ir dėl jo „plieninio žirgo“ eiklumo. „Suzuki Hayabusa“ yra greičiausias kada nors sukurtas serijinis motociklas, kurio pirmieji modeliai nesunkiai išvystydavo 320 km/val. greitį. Tačiau vėliau buvo nuspręsta šių motociklų maksimalų greiti riboti (dabar jis siekia 300 km/val.). Tiesa, galingojo „Hayabusa“ varikliui pakanka keleto modifikacijų, ir turbininis variklis generuos fantastišką galią. Tą su savojo „Hayabusa“ 1300 cm3 darbinio tūrio varikliu padarė ir Moto-Šmėkla – garsusis jo ristūnas išvysto 499 AG.
O dabar savo ištikimąjį beprotiškų žygių draugą Moto-Šmėkla pasiryžęs padovanoti. Kiekvienas, norintis jį laimėti, gali užsiregistruoti oficialioje Moto-Šmėklos svetainėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...