Kaip važiuoja elektrinis žaibas

Nors „Opel Ampera“ debiutas numatytas tik po dviejų metų, šis elektromobilis yra “Opel” koncerno ateitis, į kurį dedamos didelės viltys. “Auto Bild” žurnalistai gavo gamintojų leidimą išbandyti jo technologijas, įmontuotas į „Chevrolet Cruze“.

„Ampera“, kuris 2011 metais pasirodys automobilių prekybos salonuose, kol kas, deja, yra tai tik bandomoji mašina. Ateities vizija dar ne visiškai baigta. Norėdami įsitikinti, ką iš tiesų gali “Opel” firmos ateities elektromobilis, privalome sėsti į „Chevrolet Cruze“, į kurį buvo įmontuotos „Ampera“ technologijos, rašo autobild.lt.

Reikia pasakyti, kad jos veikia kitaip, negu iki šiol gaminamuose hibridiniuose modeliuose ar elektromobiliuose. „Ampera“ automobilyje galią generuoja 111 kW elektrinis motoras, kuris elektros srovę gauna iš ličio jonų baterijos. Kaip ir kituose elektriniuose automobiliuose, tai vyksta beveik be garso. Nuspaudus starto mygtuką, šviesos signalas prietaisų skydelyje praneša, kad galima pradėti važiuoti.

Kadangi jau starto metu elektrovariklio sukimo momentas būna 370 Nm, testuojamoji „Ampera“, apsirėdžiusi „Cruze“ rūbais, 100 km/h greitį pasiekia per 10 sekundžių. Žinoma, riedėjimo triukšmas ir negarsus elektronikos skleidžiamas burzgesys gana aiškiai girdisi. Važiuojant 100 km/h greičiu, energijos pakanka įveikti lygiai 60 kilometrų. Po to „Ampera“ galima per tris valandas įkrauti, prisijungus prie elektros srovės šaltinio.

„Opel Ampera“ turi nuvažiuoti toliau nei 60 km, todėl išnaudojus dvi trečiąsias  akumuliatoriaus galios, įsijungia keturių cilindrų benzininis variklis. Jis nesuka ratų, o per generatorių gamina elektros energiją, kad automobilis galėtų važiuoti toliau (”Range Extender” technologija). Tokiu principu gautos elektros energijos užtenka nuvažiuoti dar lygiai 440 kilometrų. Šis procesas vyksta taip tyliai, kad jį galima pamatyti tik LCD ekrane.

Šiuo elektromobilio modeliu nesiekiama užpildyti automobilių rinkoje atsiradusios nišos. Šis modelis - tai pirmasis šeimyninis keturių vietų elektrinis automobilis kiekvienai dienai.

“Pasirinktu keliu eisime ir toliau bei sieksime, kad „Opel“ pirkėjai įvertintų mūsų tikslus”, -sako automobilių gamintojai iš Riuselsheimo (Vokietija).

Pirmasis „Ampera“ prototipas turėtų pasirodyti 2010 metais. Tuomet ir pamatysime: pirma - kaip funkcionuoja baterijos įkrovimas kiekvieną dieną, antra - kaip automobilis ir jo technologijos taps viena visuma.

 

Išvada

Jeigu „Ampera“ pasirodys 2011-ųjų pabaigoje, jis gali užtikrinti elektrinių automobilių judėjimo galimybę be apribojimų. “Range Extender” technologiją turinčių modelių pasirodymas netolimoje ateityje yra gerokai prasmingesnis, nei vien tik elektra varomų automobilių pristatymai. Bet po dviejų metų gal tokio modelio jau nebereikės? Gal tuomet vien tik elektriniai automobiliai sugebės pasiekti tokią pat judėjimo laisvę? Ir už tokią pat (didelę) kainą.

Techniniai "Opel Ampera" duomenys

Elektrinis variklis ● Galia - 111 kW (150 AG) ● Sukimo momentas - 370 Nm ● 1.4 keturių cilindrų benzininis variklis, naudojamas kaip generatorius ● Varantieji ratai - priekiniai ● Ličio jonų baterija ● Nuvažiuojamas atstumas vien tik su elektriniu motoru - 60 km, kartu su benzininiu - 500 km ● Ilgis/plotis/aukštis - 4404/1798/1430 mm ● Atstumas tarp ratų - 2685 mm ● 0-100 km/h - per 9 s ● Maks. greitis - 161 km/h ● Numatoma kaina - 37 tūkst. eurų

Ir "Mercedes" gamintojai demonstruoja elektrinį automobilį su “Range Extender“ technologija

IAA parodoje Frankfurte “Mercedes-Benz” pristato koncepcinį modelį BlueZero E-Cell Plus. Vien tik elektra varomas automobilis nuvažiuoja 100 km atstumą, po to įsijungia trijų cilindrų turbobenzininis variklis, generuojantis elektros srovę, padėsiančią įveikti dar 500 km. Elektros variklio įkrovimo laikas naudojant įprastą elektros lizdą - dvi valandos. Iki 100 km/h šis 4,22 m ilgio elektrinis automobilis įsibėgėja per vienuolika sekundžių.

E technologijų skirtumai

Hibridas

Elektros motoras padeda vidaus degimo varikliui (pusiau hibridas, pvz., „Honda Insight“) arba automobilis varomas vien tik elektra (visiškas hibridas, pvz., „Toyota Prius“).

Plug-in-hibridai (PHEV)

Akumuliatoriai gali būti įkrauti kabeliu specialioje elektros stotelėje (kita „Prius“ karta).

E-Auto (EV)

Automobilis varomas vien tik elektromotoro. Srovės tiekėjas - akumuliatorius („Tesla“, „Mitsubishi i-MiEV“). E-Auto su “Range Extender” (E-REV)


Šiame straipsnyje: opelampera

NAUJAUSI KOMENTARAI

oooo

oooo portretas
pradzioje pagalvojau kad cia honda,o ne opelis.kol zenklo nepamaciau.

oooo

oooo portretas
nesupratau,su el.motoru nuvaziuoji 60km tiktais.o su benzininiu 500km.tai kam tas el.motoras.pasiemi benzinini 1.4l matara ir vaziuoji tuos 500km paprastai.kazkokia nesamone.ar cia kalaidingai raso kazka.

Felix

Felix portretas
samone tame, kad 60 km naudoji elektra, kurios kWh kainuoja 0,3 Lt, o po to benzina, kurio kWh kainuoja 1,2 Lt (benzininis variklis is 1 ltr benzino pagamina apie 3 kWh). Jei kasdien vazineji marsrutu namai darbas namai, benzino nenaudoji, jei reikia i kaima, vaziuoji benzinu.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių