- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors „Opel Ampera“ debiutas numatytas tik po dviejų metų, šis elektromobilis yra “Opel” koncerno ateitis, į kurį dedamos didelės viltys. “Auto Bild” žurnalistai gavo gamintojų leidimą išbandyti jo technologijas, įmontuotas į „Chevrolet Cruze“.
„Ampera“, kuris 2011 metais pasirodys automobilių prekybos salonuose, kol kas, deja, yra tai tik bandomoji mašina. Ateities vizija dar ne visiškai baigta. Norėdami įsitikinti, ką iš tiesų gali “Opel” firmos ateities elektromobilis, privalome sėsti į „Chevrolet Cruze“, į kurį buvo įmontuotos „Ampera“ technologijos, rašo autobild.lt.
Reikia pasakyti, kad jos veikia kitaip, negu iki šiol gaminamuose hibridiniuose modeliuose ar elektromobiliuose. „Ampera“ automobilyje galią generuoja 111 kW elektrinis motoras, kuris elektros srovę gauna iš ličio jonų baterijos. Kaip ir kituose elektriniuose automobiliuose, tai vyksta beveik be garso. Nuspaudus starto mygtuką, šviesos signalas prietaisų skydelyje praneša, kad galima pradėti važiuoti.
Kadangi jau starto metu elektrovariklio sukimo momentas būna 370 Nm, testuojamoji „Ampera“, apsirėdžiusi „Cruze“ rūbais, 100 km/h greitį pasiekia per 10 sekundžių. Žinoma, riedėjimo triukšmas ir negarsus elektronikos skleidžiamas burzgesys gana aiškiai girdisi. Važiuojant 100 km/h greičiu, energijos pakanka įveikti lygiai 60 kilometrų. Po to „Ampera“ galima per tris valandas įkrauti, prisijungus prie elektros srovės šaltinio.
„Opel Ampera“ turi nuvažiuoti toliau nei 60 km, todėl išnaudojus dvi trečiąsias akumuliatoriaus galios, įsijungia keturių cilindrų benzininis variklis. Jis nesuka ratų, o per generatorių gamina elektros energiją, kad automobilis galėtų važiuoti toliau (”Range Extender” technologija). Tokiu principu gautos elektros energijos užtenka nuvažiuoti dar lygiai 440 kilometrų. Šis procesas vyksta taip tyliai, kad jį galima pamatyti tik LCD ekrane.
Šiuo elektromobilio modeliu nesiekiama užpildyti automobilių rinkoje atsiradusios nišos. Šis modelis - tai pirmasis šeimyninis keturių vietų elektrinis automobilis kiekvienai dienai.
“Pasirinktu keliu eisime ir toliau bei sieksime, kad „Opel“ pirkėjai įvertintų mūsų tikslus”, -sako automobilių gamintojai iš Riuselsheimo (Vokietija).
Pirmasis „Ampera“ prototipas turėtų pasirodyti 2010 metais. Tuomet ir pamatysime: pirma - kaip funkcionuoja baterijos įkrovimas kiekvieną dieną, antra - kaip automobilis ir jo technologijos taps viena visuma.
Išvada
Jeigu „Ampera“ pasirodys 2011-ųjų pabaigoje, jis gali užtikrinti elektrinių automobilių judėjimo galimybę be apribojimų. “Range Extender” technologiją turinčių modelių pasirodymas netolimoje ateityje yra gerokai prasmingesnis, nei vien tik elektra varomų automobilių pristatymai. Bet po dviejų metų gal tokio modelio jau nebereikės? Gal tuomet vien tik elektriniai automobiliai sugebės pasiekti tokią pat judėjimo laisvę? Ir už tokią pat (didelę) kainą.
Techniniai "Opel Ampera" duomenys
Elektrinis variklis ● Galia - 111 kW (150 AG) ● Sukimo momentas - 370 Nm ● 1.4 keturių cilindrų benzininis variklis, naudojamas kaip generatorius ● Varantieji ratai - priekiniai ● Ličio jonų baterija ● Nuvažiuojamas atstumas vien tik su elektriniu motoru - 60 km, kartu su benzininiu - 500 km ● Ilgis/plotis/aukštis - 4404/1798/1430 mm ● Atstumas tarp ratų - 2685 mm ● 0-100 km/h - per 9 s ● Maks. greitis - 161 km/h ● Numatoma kaina - 37 tūkst. eurų
Ir "Mercedes" gamintojai demonstruoja elektrinį automobilį su “Range Extender“ technologija
IAA parodoje Frankfurte “Mercedes-Benz” pristato koncepcinį modelį BlueZero E-Cell Plus. Vien tik elektra varomas automobilis nuvažiuoja 100 km atstumą, po to įsijungia trijų cilindrų turbobenzininis variklis, generuojantis elektros srovę, padėsiančią įveikti dar 500 km. Elektros variklio įkrovimo laikas naudojant įprastą elektros lizdą - dvi valandos. Iki 100 km/h šis 4,22 m ilgio elektrinis automobilis įsibėgėja per vienuolika sekundžių.
E technologijų skirtumai
Hibridas
Elektros motoras padeda vidaus degimo varikliui (pusiau hibridas, pvz., „Honda Insight“) arba automobilis varomas vien tik elektra (visiškas hibridas, pvz., „Toyota Prius“).
Plug-in-hibridai (PHEV)
Akumuliatoriai gali būti įkrauti kabeliu specialioje elektros stotelėje (kita „Prius“ karta).
E-Auto (EV)
Automobilis varomas vien tik elektromotoro. Srovės tiekėjas - akumuliatorius („Tesla“, „Mitsubishi i-MiEV“). E-Auto su “Range Extender” (E-REV)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...