- Mindaugas Malinauskas, Autobild.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš metus mūsų atlikti skaičiavimai parodė, kad pinigus taupantis vairuotojas turėtų rinktis dyzelinu “mintančią” mašiną. Kokį automobilį – benzininį, dyzelinį ar su dujine įranga apsimoka pirkti šiuo metu, kai degalų kainos stipriai šovė į viršų?
Praėjusių metų rudenį, rugsėjo 7 dieną, degalų kainos kur kas labiau džiugino Lietuvos vairuotojus nei šiandien. Anuomet litras 95 markės benzino Vilniuje “Lukoil” degalinėse kainavo 3,80 Lt, dyzelinas – 3,10 Lt, o dujos – vos 1,82 Lt. Prabėgus beveik metams degalų kainos gerokai šoktelėjo į viršų. Dabar už litrą 95 markės benzino toje pačioje sostinės degalinėje teks tseikėti jau 4,10 Lt, už litrą dyzelino – 3,55 Lt, o už litrą dujų – 2,01 Lt. Daugiau nei akivaizdu: visos trys degalų rūšys pabrango.
Tačiau kainų pasiutpolkė skirtingai palietė visas tris degalų rūšis. Mažiausiai pabrango dujos – vos 0,19 Lt, antroje vietoje pagal pabrangimą žengia benzinas – 0,30 Lt, o trečioje vietoje dyzelinas, kurio kaina į viršų šovė net 0,45 Lt.
Prieš metus labiausiai apsimokėjo “dyzeliukas”
Stipriai pasikeitus degalų kainoms mes dar kartą apskaičiavome, kokiais degalais labiausiai apsimoka važiuoti šiandien. Šie duomenys bus itin naudingi tiems mūsų skaitytojams, kurie ketina pirkti naudotą automobilį, bet neapsisprendžia su kokiu varikliu: benzininiu (ir galbūt dėti dujinę įrangą) ar dyzeliniu. Tačiau pirmiausia norime jums priminti, kokius duomenis gavome prieš metus.
Tuomet, jei ketinote pirkti ne itin brangų, bet puikiai šeimai tinkantį VW Passat automobilį, apsimokėjo pasiieškoti “nenudrožto” varianto su dyzeliniu motoru. Tokiu automobiliu per metus nuvažiavę 25 tūkst. km dyzelinui būtumėte išleidę apie 4340 Lt. Toks pats Passat automobilis su dujine įranga kišenę būtų palengvinęs šiek tiek labiau – 4595, o neįsistačius dujinės įrangos ir važiuojant vien benzinu – net 7980 Lt. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad suskystintų dujų įranga šiam automobiliui kainuoja apie 2600 Lt. Tokiu atveju dujinio VW Passat eksploatacijos išlaidos gerokai padidėtų. Apibendrindami turime konstatuoti, kad prieš metus brangiausia važiuoti buvo benzininiu VW Passat, pigiau – įsitaisius dujinę įrangą, o pigiausia – su dyzeliniu.
Anuomet aiškinomės ir kokį variklį reikėtų rinktis pirkėjui, kuris labiau vertina prabangą ir prestižą. Tam pasirinkome BMW 528i (E39) ir BMW 530d (E39) modelius. Šiuo atveju, nuvažiavus tuos pačius 25 tūkst. km, mažiausiai kišenę būtų palengvinęs BMW su dujine įranga – 5414 Lt. Dyzelinis BMW 530d “suvalgytų” 5580 Lt, o benzininis – net 9405 Lt. Tačiau vėlgi įvertinus dujinės įrangos kainą, kuri siekia apie 3600 Lt, tampa akivaizdu, kad važiuoti dyzeliniu BMW gerokai pigiau nei benzinu ar dujomis mintančiu broliu.
Prabėgus metams padėtis nepasikeitė
Kaip pasikeitė situacija pabrangus visų rūšių degalams? Jei kalbėsime apie pigesnį automobilį (VW Passat) vis dar labiau apsimoka dyzelinis variklis, nors, kaip jau minėjome, šios rūšies degalai pabrango labiausiai. Mat su dyzeliniu VW Passat nuvažiavę 25 tūkst. km esant šiandieninėms degalų kainoms išleistumėme 4970 Lt, su mintančiu dujomis – 5075 Lt, o “šeriant” mašiną vien benzinu – net 8610 Lt. Tiesa, kalbant apie dujinę įrangą ir vėl nereikėtų pamiršti pačios sistemos kainos – apie 2600 Lt.
Viską perskaičiavus prestižiniam bavarų modeliui paaiškėjo, kad situacija per metus nepasikeitė nė per nago juodymą. Dujomis mintantis BMW 528i įveikus 25 tūkst. km iš kišenės iškrapštys 5980 Lt, dyzelinis BMW 530d – 6390 Lt, o varomas vien benzinu – net 10 148 Lt. Atrodytų, kad pigiausiai važiuoti su dujinę įrangą turinčiu BMW “penktuku”. Tačiau ir šiuo atveju pinigus skaičiuojantis vairuotojas neturėtų pamiršti, kad į BMW modelius montuojama dujinė įranga išties nepigi. Jos kaina siekia apie 3600 Lt. Todėl įskaičiavus ir dujinės įrangos kainą, į pirmą vietą vėlgi išsiveržia dyzelinis “penktukas”.
Taigi akivaizdu, kad taupant pinigus degalams labiausiai apsimoka dyzelinės mašinos. Tik nederėtų pamiršti, kad naudoti automobiliai iš Vakarų į Lietuvą atkeliauja gerokai “padrožti”, t.y. jų rida neretai siekia ne 200, o net 300 ar daugiau tūkstančių kilometrų. Įsigijus tokią griuveną, sutaupytus pinigus degalams gali tekti palikti serviso dirbtuvėse. Todėl perkant naudotą mašiną, reikia rinktis labai atsargiai.
Išvada
Važinėti benzinine mašina šiais laikais tikra prabanga. Taip yra todėl, kad 95 markės benzinas vidutiniškai kainuoja apie 55 centus brangiau nei dyzelinas. Be to, benzininiai automobiliai, palyginti su dyzeliniais, sunaudoja daugiau degalų. Todėl norint taupyti pinigus, į benzininį automobilį (ypač su galingu motoru) tikrai apsimoka montuoti dujinę įrangą. Po gerų metų išleista suma atsipirks.
O jei jūsų požiūris į dujomis mintančias mašinas yra skeptiškas, belieka vienintelis pasirinkimas – dyzeliniai automobiliai. Dėl gerokai pigesnio dyzelino jais važiuoti šiandien labiausiai apsimoka. Tik reikia išsirinkti techniškai tvarkingą mašiną.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...