- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kai buvo pristatyta „Globetrotter” kabina, „Volvo“ planavo parduoti keletą šimtų kabinų per metus. Tačiau šis nišinis produktas greitai sulaukė sėkmės. Šiemet, praėjus 30 metų nuo pristatymo, devyni iš dešimties „Volvo FH“ yra gaminami su „Globetrotter“ kabina. Šiandien, kaip ir anksčiau, „Globetrotter“ kabina išsiskiria vairuotojo darbo aplinka ir pasaulinės klasės komfortu.
„Globetrotter“ kabinos sukūrimo tikslas buvo užtikrinti didesnį tolimųjų gabenimų sunkvežimiais saugumą. Nuo 1970-ųjų komercinio transporto srautas iš Vakarų į Rytų Europą nuolat augo. Gabenimas trukdavo kelias dienas, ir buvo įprasta, kad sunkvežimį pasikeisdami vairuodavo du ir daugiau vairuotojų. Poilsio vieta dažniausiai būdavo nesaugūs įvairių gamintojų siūlomi plastikiniai moduliai ant kabinos stogo. „Volvo“ siekė sukurti saugesnį ir patogesnį sprendimą.
Planuota nedidelė kabinų paklausa greitai viršijo lūkesčius. „Globetrotter“ kabina pataikė tiesiai į dešimtuką - vietoje nišinio produkto „Volvo“ atvėrė visiškai naują rinką.
Šiandieninės kabinos pradžia
1980-aisiais „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, kuris pritaikė novatorišką sunkvežimio kabinos kūrimo koncepciją. Kabina buvo konstruojama atsižvelgiant į vairuotoją ir jo poreikius, o ne vien į sunkvežimio specifikaciją. „Volvo“ kabinos tobulinimo projekto metu buvo sukonstruotas kabinos prototipas, kuris buvo rodomas sunkvežimių parodose - tokiu būdu buvo siekiama išanalizuoti vairuotojų sėdėseną.
Daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų padėjo sukurti naująją kabiną tiesiog sėdėdami kabinos prototipe ir atsakinėdami į įvairius su sunkvežimiais susijusius klausimus. Po vienuolikos produkto tobulinimo metų naujoji „Globetrotter“ kabina pirmą kartą pristatyta 1993 m. kartu su naujuoju „Volvo FH“.
„Be jokios abejonės, „Globetrotter“ kabina suvaidino lemiamą vaidmenį, leidusį „Volvo“ gaminiams sulaukti sėkmės. Saugumas visada buvo viena pagrindinių mūsų vertybių, o ši kabina yra geriausias pavyzdys, kad mūsų pastangos užtikrinti saugumą pasiteisino“, - sako „Volvo Trucks“ Europos padalinio prezidentas Claes Nilsson.
„Globetrotter“ kabina buvo nuolat tobulinama. 1996 m. „Volvo“ pristatė „Globetrotter XL“ - šios kabinos vidinis aukštis buvo 193 cm, ir pirmą kartą vairuotojas sunkvežimyje galėjo atsistoti visu ūgiu. 2002 m. pristatytos naujos sėdynės ir prietaisų skydelis, o nauja audio ir video įranga pasirodė 2008 m. Praėjusiais metais taip pat pasiūlytas naujas atlenkiamas gultas ir kaip papildoma įranga siūloma pasukama keleivio sėdynė.
Ateitis
Remiantis dabar galiojančiais reikalavimais, nėra leidžiama keisti išorinių kabinos matmenų. Tačiau šiuo metu siekiama dar geriau išnaudoti vidinę kabinos erdvę ir pritaikyti „Globetrotter“ kabiną ateityje įsigaliosiantiems reikalavimams.
„Globetrotter“ kabinos koncepcija - suderinti įvairius kabinos vidaus sprendimus ir kartu pasiūlyti saugią, patogią aplinką darbui ir poilsiui ribotoje erdvėje. Šis darbas tęsiamas ir toliau, - sako „Volvo Trucks“ dizaino direktorius Rikard Orell. - Ne mažiau svarbu pasiūlyti ir modernią saugumo bei komunikacijos įrangą. Dėl skandinaviško dizaino, dėmesio formai, funkcionalumui ir kokybei „Globetrotter“ išliks sėkmingu gaminiu ir ateityje.“
Kabinos istorija
1979 m. Pristatyta pirmoji „Globetrotter“ kabina. „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, pasiūliusiu kompleksinį sprendimą, apimantį darbą ir poilsį sunkvežimyje.
1993 m. Kartu su nauju „Volvo FH“ pristatyta ir nauja „Globetrotter“ kabina, kuri tapo geriausiai parduodama „Volvo“ kabina.
1996 m. Pasiūlytas „Globetrotter XL“ kabinos modelis, kurios vidinis aukštis siekia 193 cm.
2002 m. Pristatytas naujas prietaisų skydelis ir naujos sėdynės.
2008 m. Kabina tapo erdvesnė. Atnaujinta audio ir video įranga, pristatytas naujas atlenkiamas gultas, kaip papildomai pasirenkama įranga pasiūlyta pasukama keleivio sėdynė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...