Naudotų lengvųjų automobilių rinkoje – atsigavimo ženklai

Trečiąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje įvyko 66 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių sandorių už maždaug 900 mln. litų. Vidinėje šalies rinkoje jų buvo 59 tūkst.

Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šis skaičius augo 27 proc. Tranzitu vežamų automobilių daugėjo 43 proc. iki beveik 41 tūkst., o eksportuojamų – 74 proc. iki 7,5 tūkst. Šios tendencijos rodo naudotų lengvųjų automobilių rinkos aktyvėjimą.

„Šalies naudotų automobilių rinkos dydį vertiname sandorių skaičių Lietuvoje sumuodami su iš Lietuvos išvežamų automobilių skaičiumi – viso 66 tūkst. sandorių per trečiąjį šių metų ketvirtį. Vidutinė parduoto automobilio kaina šiuo laikotarpiu buvo apie 13,6 tūkst. litų.

Taigi naudotų automobilių rinkos vertė liepos–rugpjūčio mėnesiais – apie 900 mln. litų“, – sako Autoplius.lt vystymo vadovas Viktoras Daukšas.

Pasak jo, remiantis „Regitros“ duomenimis, pirmą kartą šalyje registruotų naudotų lengvųjų automobilių trečiąjį ketvirtį užfiksuota 25 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2009 metais – beveik 41 tūkst.

„Ši tendencija rodo, kad verslininkai iš užsienio vėl perka daugiau naudotų lengvųjų automobilių. Jie atgauna tikėjimą, jog parduos tai, ką į šalį atveža iš svetur“, – pasakoja V. Daukšas.

Eksperto teigimu, geras ženklais ir tai, kad, kaip rodo „Regitros“ turimi duomenys, vidinėje šalies rinkoje sandorių įvyko daugiau nei bet kada anksčiau. Trečiąjį šių metų ketvirtį jų buvo 59 tūkst. Tai 27 proc. daugiau nei tuo pačiu metu 2009 ir 14 proc. daugiau nei 2008 metais. Per pirmus tris šių metų ketvirčius įvyko 160 tūkst. sandorių. Tai – beveik 24 proc. daugiau, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

„Tranzitinių automobilių statistiką po įstojimo į Šengeno zoną vertinti sudėtinga, nes automobiliai nebėra registruojami pasieniuose. Vis tik augimo tendencijas galima įžvelgti ir čia – pirmus tris šių metų ketvirčius lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, „tranzitinių“ automobilių padaugėjo 56 proc. iki beveik 41 tūkstančio“, – sako vystymo vadovas.

Naudotų lengvųjų automobilių eksportas 2010 metų trečiąjį ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo – 74 proc.

Tam įtakos turėjo pirkėjų iš užsienio aktyvėjimas, kuris aiškiai matomas pagal Autoplius.lt lankomumo statistiką. „Google Analytics“ duomenimis, didžiausias lankytojų srautas šiuo metu pastebimas iš Baltarusijos, Rusijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės ir Estijos.

Lyginant trečiąjį šių metų ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu 2009 metais, Autoplius.lt lankytojų iš Baltarusijos buvo 97 procentais daugiau, iš Rusijos – 148, iš Kazachstano – 76, iš Moldavijos – net 314 procentų daugiau.

Analizuojant trečiojo ketvirčio parduotų automobilių statistiką, ryški tendencija, kad dažniausiai parduodami yra iki 10 tūkstančių kainuojantys automobiliai, tačiau jie sudaro tik 17 proc. visos rinkos apyvartos.

Antra pagal populiarumą kainų grupė – automobiliai,  kainuojantys 20–50 tūkst. litų, jie sudaro beveik 40 proc. apyvartos. Dažniausiai parduodami pagal jų pagaminimo metus, yra 6–10 metų senumo. Jų pardavimo dalis apyvartoje – 45 proc. 11–15 metų senumo automobiliai užimą antrą vietą pagal populiarumą, bet tik 19 proc. apyvartos. O automobilius iki 5 metų senumo pasirinko beveik 14 proc., tai sudaro beveik 33 proc. visos naudotų automobilių rinkos apyvartos.

Dažniausiai parduodamais automobiliais pagal modelį išlieka „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf“ ir „Audi A6“. „Gretindami parduotų automobilių statistiką su skelbimų peržiūrų statistika procentais, galime palyginti paklausą su pasiūla. Įdomu tai, kad  „Volkswagen“ liepos–rugsėjo mėnesiais nupirkta lygiai tiek pat, kiek peržiūrima jų skelbimų.

„Audi“, taip pat kaip BMW ir „Mercedes Benz“, yra dažniau peržiūrimi nei perkami. O „Opel“, „Renault“  ir „Citroen“ automobiliai – atvirkščiai – nuperkami dažniau nei žiūrimi jų skelbimai“, – dalijasi V. Daukšas.  

Stabilia trečiojo ketvirčio tendencija išlieka tendencija, kad pagal kuro tipą  geriausiai parduodami automobiliai – dyzeliniai (54 proc.), pagal pavarų dėžės tipą – mechaniniai (75 proc.). Pagal kėbulo tipą daugiausia nuperkama sedanų (26 proc.), antroje vietoje – hečbekai (23 proc.), po to – universalų (19 proc.), vienatūrių (15 proc.) ir visureigių (8 proc.).


Šiame straipsnyje: automobiliaipardavimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių