- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Avaringame Panevėžio miesto aplinkkelyje dar šiais metais turi būti įrengti nauji greitį mažinantys kalneliai, lankstūs šviesą atspindintys stulpeliai, greičio matavimo prietaisas.
Pavojingose vietose bus uždrausta lenkti, ketinama apriboti ir maksimalų automobilių greitį.
„Tai tik kelios naujos saugumo priemonės, dėl kurių susitarė Susisiekimo ministerija ir Policijos departamentas. Norint maksimaliai sumažinti žmonių žūčių skaičių, aplinkkelį rengiamasi rekonstruoti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Specialistai išnagrinėjo galimus kelio rekonstrukcijos variantus ir padarė išvadą, kad siekiant sutrumpinti projekto rengimo ir statybos terminus bei išvengti ilgai trunkančių žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų, efektyviausia būtų ant esamos kelio žemės sankasos suformuoti Lietuvoje naują, bet Skandinavijos šalyse dažnai taikomą 2+1 tipo kelią (vadinamą reversinį kelią).
Tokiuose keliuose dvi eismo juostos skirtos važiuoti viena kryptimi ir viena juosta kita kryptimi, o transporto srautai atskiriami apsauginiu atitvaru maždaug kas 2 km keičiant važiavimo viena kryptimi juostų skaičių. Taip panaikinama transporto priemonių priešpriešinio susidūrimo galimybė bei sumažėja eismo įvykių, besibaigiančių mirtimi, tikimybė.
Rekonstrukcijos metu būtų sutvarkytos visos kelyje esančios sankryžos su valstybinės reikšmės ir vietiniais keliais. Būtų panaikinta galimybė pavojingai sukti į kairę septyniose sankryžose, o dar trys sankryžos iš viso panaikintos. Apsisukti vairuotojai galėtų vienoje iš keturių naujų modernių žiedinių sankryžų arba būsimoje dviejų lygių sankryžoje su Panevėžio miesto J. Janonio gatve.
Per 2011 m. bus atliktas siūlomų sprendinių ir jų alternatyvų techninis ir ekonominis įvertinimas bei nustatytas galutinis žemės paėmimo visuomenės reikmėms poreikis.
„Atlikus įvertinimą bus galima spręsti dėl darbų terminų ir finansavimo šaltinių. Statyba galėtų būti atliekama panaudojant Europos Sąjungos lėšas. Preliminari viso 22,3 km ilgio kelio rekonstrukcijos darbų vertė siektų apie 60−80 mln. litų“, – sakė E. Masiulis.
Norint sumažinti avaringumą kelininkai kai kuriuos darbus atliks dar šiais metais. Panevėžio aplinkkelyje prieš sankryžą su magistraliniu keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga dar šiais metais turėtų atsirasti greitį mažinantys kalneliai, kelio ženklas „Nesustojus važiuoti draudžiama“.
Dar šiais metais ties pavojinga sankryža su keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas maksimalus automobilių greitis bus apribotas iki 50 kilometrų per valandą. Čia bus įrengtas informacinis greičio matavimo prietaisas.
Pavojingose aplinkkelio kreivėse, įkalnėse ir prieš pavojingas sankryžas bus uždrausta lenkti, bus baigta įrengti lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius horizontaliu ženklinimu pažymėtose salelėse. Kelyje atsiras keturi informaciniai skydai, kuriuose bus skelbiama avaringumo statistika.
Panevėžio aplinkkelio nuovaža ties Ežerėlio gyvenviete ateityje turėtų būti panaikinta. Policijos teigimu, ši nuovaža kelia didelę grėsmę saugiam eismui. Kelininkai taip pat siūlo naikinti galimybę išsukti iš pagrindinio kelio arba įvažiuoti į jį ir kitose aplinkkelio vietose.
2005–2010 m. 22,3 km ilgio Panevėžio aplinkkelyje įvyko 38 avarijos, kurių metu žuvo 18 žmonių, 59 buvo sužeisti. Vien šiais metais keturiose skaudžiose avarijose žuvo 5 žmonės.
Todėl susisiekimo ministras paprašė policijos sustiprinti eismo kontrolę pavojinguose ruožuose.
Dauguma avarijų įvyksta dėl vairuotojų aplaidumo – jie nesilaiko saugaus greičio, pavojingai lenkia neleistinose vietose. Pažymėtina, kad dauguma avarijų įvyksta dienos metu, esant puikiam matomumui ir sausai kelio dangai.
Pastaraisiais metais kelininkai aplinkkelyje jau įdiegė keletą papildomų saugumo priemonių: pavojinguose ruožuose atsirado apšvietimas, pastatytas greičio matuoklis, sutvarkyti išvažiavimai iš šalutinių kelių. Juose atsirado lašo formos salelės ir greitį mažinantys kalneliai. Aplinkkelyje įrengta tvora nuo laukinių gyvūnų. Pagrindiniame kelyje esančios sankryžos buvo frezuojamos grioveliais ir dažomos raudonai, taip siekiant išvengti pavojingų lenkimų. Šios priemonės padėjo panaikinti 2007 m. aplinkkelyje buvusią „juodąją dėmę“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...