- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus pirmiesiems žiemos šalčiams ir temperatūrai staigiai nukritus žemiau dešimties laipsnių, dvigubai išauga draudžiamųjų įvykių, kuriuos lemia neatsargus ir nesaugus automobilių tempimas, skaičius.
Vidutinė jų žala svyruoja nuo 2000 Lt iki 3000 Lt, o esant sudėtingesniems atvejams ji gali išaugti du kartus.
„Žema temperatūra yra tikras automobilio techninės būklės išbandymas. Orams staiga atšalus, atsiskleidžia automobilio ydos – silpnas akumuliatorius, seni kuro ir tepalo filtrai, netinkamas dyzelinis kuras, neatsparus žemoms temperatūroms variklio aušinimo skystis. Sustreikavus bet kuriam iš šių elementų vairuotojai susiduria su problemomis ir dažniausiai yra priversti tempti automobilius į automobilių servisus. Tokių problemų ypač padaugėja po savaitgalio, kai esant žemai temperatūrai automobiliai užsistovi kiemuose“, – sako „PZU Lietuva“ Žalų departamento Valdymo skyriaus vadovas Tomaš Stankevič.
Pasak T. Stankevič, draudžiamieji įvykiai tempiant automobilius dažniausiai nutinka dėl kelių priežasčių. Pirma ir dažniausiai pasitaikanti – nutrūksta lynas, kuris apgadina tempiamojo arba tempiančiojo automobilio kėbulo dalis. Antra priežastis, dėl kurios nuostoliai paprastai būna daug didesni – neteisingas ir nesinchroniškas tempimas.
Sankryžose įvyksta eismo įvykiai, kai tempiantis automobilis sustoja, o tempiamasis nespėja sustabdyti ir atsitrenkia į jį. Maža to, tokiais atvejais dėl įvykio būna kaltas tempiančiojo automobilio vairuotojas.
Trečia klaida – neteisingas lyno prikabinimas, kai dėl nežinojimo vairuotojai lyną tvirtina prie automobilio pakabos elemento, pavyzdžiui, prie vairo traukės. Pakabos elementai nėra apskaičiuoti tokioms apkrovoms, todėl tempimo metu jie sulinksta arba tiesiog yra išplėšiami.
Pasak Automobilių pagalbos kelyje tarnybos „Euro Asista“ Komercijos vadovo Nerijaus Jarmalos, iškvietimų šalčių metu dėl neužvedamų automobilių daugiausiai fiksuojama didžiuosiuose šalies miestuose, nes juose intensyvesni eismo srautai, ir magistraliniuose keliuose.
„PZU Lietuva“ ekspertai rekomenduoja vairuotojams labai gerai įvertinti kelio ir automobilio būklę, prieš nusprendžiant jį tempti patiems. Dauguma atvejų geriausia kreiptis į profesionalią pagalbą – tuomet vairuotojai bus ramūs, nes jų automobilis bus saugiai nugabentas į remonto vietą.
„Automobilius ypač pavojinga patiems tempti vakarais ar anksti ryte, kai dar yra tamsu, o gatvėse – didesnis eismas. Labai svarbu prisiminti, kad automobiliai būna užšalę ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus, o neveikiant varikliui, salone nuo keleivių ant stiklų kondensuojasi drėgmė, staigiai užšąla langai ir matomumas yra kritinis. Be to, rizika padidėja ir dėl to, kad tempiamas automobilis kelyje yra be šviesų, todėl jį daug sunkiau pastebėti kitiems eismo dalyviams“, – sako T. Stankevič.
Pasak jo, tempimas taip pat ypač komplikuotas, kai keliai yra slidūs – ant slidžios kelio dangos yra daug sudėtingiau užvesti tempiamą automobilį, nes jo ratai slysta ir prasisuka. Be to, padidėja ir variklio gedimo tikimybė, nes gali nutrūkti arba „peršokti“ pagrindinis variklio diržas. Tokiu atveju remontas atsieina ypač brangiai.
„PZU Lietuva“ ekspertai pataria vairuotojams prieš tempiant automobilius:
• Išsiaiškinti, kas yra tempiantysis vairuotojas – būna atvejų, kad esant avarinei situacijai jie tiesiog pabėga iš įvykio vietos.
• Žinoti, kur tvirtinti tempimo lyną, kad nebūtų sugadintos abiejų automobilių kėbulo detalės.
• Tempiančiojo ir tempiamojo vairuotojo veiksmai turi būti sinchroniški, kitaip esant slidžiai dangai automobiliai gali atsitrenkti vienas į kitą arba tiesiog nutraukti tempimo lyną dėl to, kad vienas automobilis pradeda tempti, o kitas dar nebūna atleidęs stabdžių.
•Tempimo lyno ilgis turi būti nuo 4 m iki 6 m, jis turi būti pažymėtas ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis arba turi būto ryškios spalvos ir ne siauresnis kaip 50 mm. Standi vilktis neturėtų būti ilgesnė nei 4 metrai.
• Lanksčia viltimi automobilių negalima tempti greitkeliuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...