- Mantas Tomkūnas, "Sekundė"
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ekologijos ir sveiko gyvenimo būdo idėjos Panevėžyje tikrai nebus populiarios. Bent jau artimiausiu metu.
Tuo buvo galima įsitikinti per vakar pažymėtą Tarptautinę dieną be automobilio. Tas rytas Panevėžyje buvo įprastas – gatvės užsikimšusios nuo transporto. Daugeliui miestiečių mintis, kad į darbą reikėtų eiti pėsčiomis ar atminti dviračiu, vis dar atrodo nerealia ir tolima. Net sunkmečiu automobilių mieste nesumažėjo.
Kol kas bevaisiai yra ir pavienių entuziastų bandymai pakeisti situaciją. Atvirkščiai – dar prieš keletą metų Panevėžys garsėjo intensyvia dviračių ir pėsčiųjų takų plėtra, bet dabar išgirtieji takai neprižiūrimi, o pagrindinis dėmesys sutelktas į gatvių tvarkymą.
Gyvenimo be automobilio idėjas vakar bandė populiarinti tik Panevėžio savivaldybės vadovai ir darbuotojai. Tačiau tai priminė demonstratyvius bandymus, nes didžioji dauguma jų į darbą kasdien vyksta automobiliais. Visai kitokia situacija Europos senosiose demokratijos šalyse, kur į darbą einantys ar dviračiais atvažiuojantys politikai, merai ar net šalies vadovai nieko nestebina.
Merui rūpėjo gatvės
Į darbą pėsčiomis trečiadienį atėjęs Panevėžio meras Vitalijus Satkevičius prisipažino, kad tai – vienas iš nedaugelio jo pasivaikščiojimo po miestą atvejų. Miesto vadovas pastaruoju metu į Savivaldybė dažniausiai atvyksta automobiliu.
Tačiau V.Satkevičius teigė, kad buvo laikai, kai vaikščioti į darbą jam buvo įprasta.
„Dabar retokai vaikštau. Į darbą ėjau todėl, kad šiandien – Tarptautinė diena be automobilio, ir tiesiog pagerbiau jos sumanytojus, be to, buvo proga pasižvalgyti. Kai dirbau ne Savivaldybėje, daug vaikščiojau. Dabar tai daryti neįmanoma dėl laiko stokos. Turiu šiokį tokį automobiliuką – juo ir važinėju. Yra labai daug reikalų ir po darbo. Norint visur suspėti, reikia automobilio“, – tikino V.Satkevičius.
Iš Kniaudiškių mikrorajono, kuriame gyvena, atėjęs Panevėžio meras pasakojo, kad žingsniuojant į darbą jam labiausiai užkliuvo miesto gatvių būklė.
„Nuo namų iki Savivaldybės ėjau maždaug pusvalandį. Buvo proga gryno oro įkvėpti ir pasižiūrėti, kaip atrodo mūsų gatvės. Jos yra tvarkytinos, ypač kai laukiame Europos čempionato.
Svarstysime biudžetą, reikės suremti jėgas ir kaip nors rasti keletą milijonų“, – žadėjo meras.
Į dviračių entuziastų priekaištus, kad mieste nėra skiriamas deramas dėmesys sveikam gyvenimo būdui, o dviračių takų infrastruktūra jau kurį laiką netvarkoma ir merdi, meras teigė, kad kalčiausia dėl to yra ekonominė krizė.
„Ką kalbėti apie dviračių takus, jeigu gatvės nesutvarkytos“, – teigė V.Satkevičius.
Dviračiu nevažiuoja
Panevėžio vicemerė Gema Umbrasienė prisipažino, kad į darbą vakar vyko automobiliu, o kelionė dviračiu jai nekelia didelio malonumo.
„Nesu geras pavyzdys, dalį kelio atvykau automobilių, o dalį – atėjau. Atkreipiau dėmesį, kad mieste buvo dideli kamščiai – kaip ir kasdien“, – pažymėjo G.Umbrasienė.
Politikė pripažino, kad pastaraisiais metais Panevėžys dviratininkams tampa nepatrauklus, tačiau žadėjo, kad jau kitąmet situacija turėtų keistis.
„Galima iš dalies pripažinti, kad Panevėžys padarė didelį spurtą įrengiant dviračių takus. Vėliau jų plėtra sustojo, tačiau tai yra laikina. Tikimės, kad kitąmet atsiras finansavimo šaltinis ir pinigai bus skirti dviračiam transportui.
Panevėžio apskrities savivaldybės gaus apie 20 milijonų litų iš Regiono plėtros tarybos, tad kitąmet dviračių takų plėtra taps vienu iš svarbesnių projektų“, – žadėjo politikė.
G.Umbrasienė mano, kad eiti pėsčiomis ar vykti dviračiu į darbą daugeliui panevėžiečių, o ir jai pačiai, vis dar trukdo nusistatymas ir neigiamas visuomenės požiūris.
„Dar neužaugome. Kai kurie nevažinėja į darbą dviračiais, nes bijo, ką pagalvos aplinkiniai, kiti neturi valios anksčiau atsikelti – yra šimtai priežasčių. Tai, ką sakau, taikau ir sau. Esu vidutinis pilietis, kuriam dviratis reikalingas tik pasivažinėti, o dėl savo važiavimo įgūdžių keliu grėsmę kitiems“, – savikritiškai save vertino G.Umbrasienė.
Pėsčiomis į darbą vakar atėjo vicemerė – „tvarkietė“ Rimantė Ratinskaitė.
Jaučiasi vieni
Į darbą pėsčiomis ar mindami dviračio pedalus nuolat atvyksta vos keli Panevėžio savivaldybės valdininkai ir kol kas nė vienas iš politikų.
Beveik kiekvieną rytą į darbą pėsčiomis ateinanti Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyresnioji specialistė Irena Petrukaitienė pasakojo, kad tai daranti norėdama pajudėti, nes dirba sėdimą darbą.
„Tai darau dėl sveikatos ir kompleksijos. Darbas sėdimas, todėl reikia stengtis. Be to, eidama prasimankštinu ir apgalvoju būsimus darbus.
Vaikščioti neatsižadu ir ateityje – kol dirbu, reikia vaikščioti“, – teigė I.Petrukaitienė.
Ji pasakojo, kad po darbų namo vykstanti automobiliu, tačiau tai daranti tik dėl praktinių sumetimų – šeimai reikia laiku paruošti vakarienę.
Dar mažiau Savivaldybėje dviračių entuziastų. Tokių yra vos du: Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialistas Andrius Sviderskas bei Ekologijos skyriaus vyresnioji specialistė Rūta Taučikienė. Savivaldybėje dirbanti moteris teigė neretai iš kolegų išgirstanti pažadus, kad ir šie į darbą atvyks dviračiu, tačiau tai dažniausiai ir lieka pažadais.
„Su kolega iš Architektūros skyriaus į darbą dviračiais vėlgi atvykome tik dviese. Norėtųsi, kad kuo daugiau žmonių važinėtų dviračiais, jog tai būtų ne laisvalaikio, o susisiekimo priemonė. Labai džiaugiausi, kad vasarą, kai vyko renginys „Susitikime penktadienį“, dviračiais atvykdavo labai daug jaunimo. Matosi, kad dviratis populiarėja, bet ne tarp Savivaldybės darbuotojų. Jie sako: aš atvažiuosiu, bet tuo ir pasibaigia“, – pasakojo R.Taučikienė.
Kaip tikino Savivaldybės specialistė, jai didžiausią įspūdį padarė viešnagė Danijoje, kur dviratės transporto priemonės konkuruoja su automobiliais.
„Daugelis įsivaizduoja, kad dviračiu reikia važiuoti mūvint sportines kelnes. Aš minu pedalus vilkėdama kostumėlį, apsiavusi batelius. Du mėnesius teko gyventi Danijos sostinėje Kopenhagoje. Pats gražiausias vaizdas, kurį esu mačiusi, kai ryte į darbą dviračiais vykdavo kostiumuoti vyrai, laikydami rankose portfelius“, – prisiminė R.Taučikienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...