Vilniuje spūstys sumažės, bet neišnyks

Rugsėjį vilniečiai ir toliau laiką gaiš automobilių spūstyse. „Nors padėtis šiek tiek pagerės", - sakė vadinamuosius žaliojo srauto koridorius įrengiantys specialistai. Kaip veiks naujoji sistema?

Baigiama montuoti

Daugelyje sostinės gatvių jau baigti reguliuoti nauji šviesoforai. Visame Vilniuje rudenį turėtų būti 208 šviesoforais reguliuojamos sankryžos, per kurias eis šeši vadinamojo žaliojo srauto koridoriai.

Ar ne per daug, juk šviesoforai lėtina eismą, o geriausias koridorius - pagrindinė gatvė be šviesoforų?

„Bet šviesoforai tam ir reikalingi, kad reguliuotų judėjimą ir padėtų naikinti spūstis ne tik pagrindinėje, bet ir kitose gatvėse", - aiškino „Susisiekimo paslaugų" Eismo skyriaus viršininkas Jevgenijus Solovjovas.

Tramdys pėsčiuosius

Kaip veiks vadinamoji žaliojo koridoriaus sistema? Panagrinėkime konkretų Antakalnio gatvės pavyzdį. Be trylikos iki šiol buvusių, visoje Antakalnio gatvėje sumontuoti septyni papildomi šviesoforai.

Visų bėdų šviesoforai neišspręs. „Olandų žiedas nepadidės, o Antakalnio gatvė neprasiplės. Kaip ir anksčiau, spūstys bus", - tvirtino specialistai. Tai kam apskritai montuojama nauja sistema?

Teigiama, kad nauji šviesoforai skirti ne tiek automobiliams, kiek pėstiesiems, kurių srautas miegamuosiuose rajonuose visuomet buvo didelis. Antakalnio gatvėje penki iš aštuonių naujai pastatytų šviesoforų skirti pėstiesiems.

„Dabar visos perėjos reguliuojamos šviesoforais. Kitaip neveiktų vadinamojo žalio srauto principas, juk automobilis turėtų sustoti, kai žmogus žengtų į gatvę. Dabar ir vieniems, ir kitiems sukurtos normos, padėsiančios taupyti laiką", - vardijo J.Solovjovas.

Nauja sistema prisidės ir prie keleivių saugumo. Siauroje Antakalnio gatvėje dėl neatidumo dažnai kildavo avarijų: vairuotojai dažnai nepastebėdavo pėsčiųjų perėja einančio žmogaus. Dabar panašių tragedijų pavyks išvengti. Tuo metu, kai pėstieji eis per gatvę, iš šalutinių gatvelių galės išvažiuoti automobiliai.

Jutikliai kontroliuos spūstis

„Štai matote, - stulpas, ant jo - burbulas. Tai jutiklis - jis mato, kai gatvėje ima kauptis mašinos. Jutiklis nustato, kada užsidega žalia šviesa. Jeigu kelias laisvas, nėra nė vieno automobilio, žalia šviesa degs kitoje sankryžoje stovintiems automobiliams", - pasakojo šviesoforų laidus į bendrą sistemą Trakų ir Pylimo gatvių sankryžoje jungdamas darbininkas.

Tokie jutikliai reguliuos eismą lygiavertėse sankryžose, pavyzdžiui, Antakalnio ir Šilo. Kai kur liks prieš 15 metų sumontuotos specialios vielos ritės. Ši viela fiksuoja ją pervažiuojančius automobilius, o mašinoms priartėjus, jeigu kitoje sankryžoje automobilių mažiau, duoda signalą įjungti žalią šviesą.

Jei jutikliai nepadės, galės įsikišti Eismo valdymo centro darbuotojai. Sumontuotoje vaizdo kameroje pamatęs susidariusią kiek ilgesnę automobilių eilę, darbuotojas galės pats įjungti žalią šviesą. Tokie reguliuotojai stebės 22 sankryžas.

Lenino lempučių neliks

Su nauja eismo reguliavimo sistema Vilniuje keisis ir patys šviesoforai. Bendrovė „Urbico" montuoja naujus austrų gamybos šviesoforus. Vieno šviesoforo kaina - 350 eurų. Projektuotojai tikina, kad tokia investicija tikrai atsipirks.

„Buvome Maskvoje, vykome ir į Vakarų valstybes. Baltarusiai gamina neblogus šviesoforus, labai gerų optinių ypatybių. Tačiau po kelių mėnesių mažėja jų ryškumas. Saulėtą dieną atrodo, kad dega visos šviesos. Galiausiai pasirinkome austrus. Jų produkcija nebrangi, jai suteikiama ketverių metų garantija", - dėstė J.Solovjovas. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių