Esate nepatenkinti kelione ir norite kompensacijos? Viskas, ką reikia padaryti

  • Teksto dydis:

Už ką yra atsakingas kelionės organizatorius, ir kas yra vertinama kaip kelionių sutarties pažeidimas? Plačiau – LNK reportaže.

Plačiau apie tai papasakojo „AVOCAD“ advokatas Egidijus Langis.

– Dėl ko dažniausiai kreipiasi lietuviai? Kokie nusiskundimai dažniausiai pasitaiko?

– Dažniausiai kreipiasi, kad negavo kažko, ko tikėjosi. Žmonės būna nepatenkinti kambariu, jo dydžiu, maistu. Kartais jie negali naudotis viešbučio paslaugomis: baseinu, spa zona. Būna viešbučių su daug baseinų ir žmogus negali naudotis tam tikra dalimi dėl kokio nors renginio, apie kurį renginio organizatorius nežinojo. Yra buvę ginčų ir dėl kambario dydžio, buvo prašoma viešbučio plano su kambariais.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Kaip įrodyti, kad viešbučio kambarys neatitinka to, kas buvo aprašyme?

– Jei galima, reikia vizualiai fiksuoti. Bet kambario dydžio neužfiksuosi nuotraukoje. Tačiau jei būna pelėsis, nešvarus čiužinys ar patalynė, tai reikia iš karto tuos dalykus fiksuoti. Pagrindinė ir esminė taisyklė yra, kad jei kažkas netinka, reikia nelaukti kelionės pabaigos. Turime begalę technologijų, galime pranešti žinute, elektroniniu laišku, skambučiu.

– O kam reikėtų siųsti tuos nusiskundimus?

– Kelionių organizatoriui. Jei pirkai kelionę iš kelionių organizatoriaus, tai jis turi savo atstovą vietoje. Galima bandyti ir vietoje susisiekti ir spręsti problemą. Yra buvę atvejų, kad viešbučio aprašyme parašyta, kad yra baras paplūdimyje. Tačiau mūsų institucijos ištyrė, kad nebuvo to baro paplūdimyje. Baras buvo gal 100 m nuo paplūdimio, viešbučio teritorijoje. Tai buvo laikoma kaip klaidinanti reklama.

– Ką rodo jūsų praktika, ar yra realu atgauti kažkokią kompensaciją?

– Realu. Tik reikėtų atitinkamai pasiskaičiuoti tą kompensaciją. Žmonės skaičiuoja paprasta matematika – sumokėjo už kelionę tūkstantį eurų, buvo 10 dienų, tai viena diena kainuoja 100 eurų. Žmonės skaičiuoja, kad jei jie kažko negavo kelias dienas, tai jie turi atgauti 200 eurų. Svarbu žinoti keletą aspektų, kad kelionę iš kelionių organizatoriaus sudaro kelios dalys – vežimas, pervežimas iš vienos vietos į kitą ir viešbutis. Jei žmogus neturi pretenzijų dėl skrydžio ir pervežimo, tai jam tada lieka tik viešbučio klausimas. Vėl gi reikia pateikti ir įrodymus. Jei keliautojas sakys, kad maistas neskanus, tai sunku čia nuspręsti. Vienam juk skanu, o kitam ne. Jei maistu būtų apsinuodyta, tada pretenzijos gali būti pateiktos viešbučio virtuvei. Reikėtų apsilankyti sveikatos priežiūros įstaigoje, rinkti įrodymus, vaistų išrašymus.

Žmonės skaičiuoja paprasta matematika – sumokėjo už kelionę tūkstantį eurų, buvo 10 dienų, tai viena diena kainuoja 100 eurų.

– Ar žmonėms pavykta atgauti kompensacijas realia pinigine išraiška, ar vis dėlto kelionių agentūros suteikia nuolaidas?

– Pavyksta įvairiai. Pavyksta ir pinigine forma, pavyksta ir nuolaidų forma.

– Ar daug lietuvių pavyksta susigrąžinti dideles, įspūdingas sumas?

– Ne. Pačios kelionės iš savęs nėra ypatingai daug kainuojančios. Aišku, jei kelionių organizatorius pats atšaukė kelionę, tada jau galima reikalauti visos sumos susigražinimo ir kelti pretenzijas. Taip pat pats keliautojas gali atšaukti kelionę, tada jis turi prisiimti riziką dėl nuostolių atlyginimo kelionių organizatoriui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

pirma

pirma portretas
Neberperspaudinti tv reportai??
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių