- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl pakeltų oro uosto mokesčių užprotestavęs „Ryanair“ vėl pakurstė kalbas, kad Lietuvai reikia savų, nacionalinių avialinijų. Aviacijos ekspertai mato ne vieną nacionalinio vežėjo privalumą, o ir dalis keleivių tikisi, kad taip būtų išspręstos susisiekimo problemos. Nebetektų pusę dienos keliauti iš Briuselio, iki kurio – vos dvi valandos skrydžio, pasakojama LNK reportaže.
Pasinervinti kaip šiame filme tenka ir Lietuvos europarlamentarams.
„Žinote, buvo blogai, o dabar aš situaciją apibūdinčiau kaip košmarą“, – piktinosi europarlamentaras Petras Auštrevičius.
Į Europos sostinę Briuselį Lietuva tiesioginių skrydžių seniai nebeturi. Tad tenka keliauti ne tik lėktuvu, bet ir traukiniu ar automobiliu.
„Mano kelionė užtrunka kone 7 valandas“, – teigė P. Auštrevičius.
O dabar Lietuvos oro uostuose reisus mažina ir pigios oro linijos. „Ryanair“ grasina trečdaliu sumažinti skrydžių iš Vilniaus. „VizzAir“ nebeskraidys iš Palangos į Londoną. Panašu, kad į Jungtinę Karalystę, Ispaniją, Portugaliją teks keliauti pusę paros ar ilgiau. Mažėjant galimybių greitai keliauti, verslams tenka atsisveikinti ir su kai kuriais investuotojais.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Patogus susisiekimas yra vienas iš higieninių veiksnių, kurį tikrai vertina užsienio investuotojai rinkdamiesi lokacijas savo investicijoms. Tad, manau, bet kokios Lietuvos pastangos gerinti šią infrastruktūrą tikrai padėtų mūsų investuotojams pasirinkti Lietuvą“, – teigė „Investuok Lietuvoje“ Investicijų plėtros departamento direktorė Vida Staskonienė.
Žinote, buvo blogai, o dabar aš situaciją apibūdinčiau kaip košmarą.
Tarp idėjų, kaip atgaivinti susisiekimą, – vėl mintys apie nacionalinį vežėją. Bet Susisiekimo ministras skaičiuoja, kad Lietuvos nacionalinės oro linijos atgis tik tuo atveju, jei 50 proc. indėlio bus iš verslo pusės.
„Jeigu verslas prisidėtų, galima svarstyti. Jeigu tai yra tik viešieji finansai, valstybės pinigai, kelia labai daug klausimų“, – sakė Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tiesa, turėti nuosavų lėktuvų parką yra labai brangu. Išlaidos skaičiuojamos šimtais tūkstančių eurų. O neretai investicijos žlunga. Štai Didžiojoje Britanijoje vėl bankrutavo mažiau nei prieš metus veiklą atnaujinusi regioninė aviakompanija „Flybe“. Italijos oro linijos „Alitalia“ – taip pat ant žlugimo ribos. O dar ir prisiminimai apie du nesėkmingus Lietuvos bandymus turėti nacionalinį vežėją, Lietuvos oro uostus atbaido nuo trečiojo bandymo.
„Rinkoje išgyvena ir tvariai savo veiklą toliau vysto tik tos kompanijos, kurios jau turi išdirbtą savo veiklos modelį, turi patirtį, infrastruktūrą, pardavimo kanalus ir dar daug kitų faktorių. Tuo tarpu investuoti į visiškai atskirą nacionalinį vežėją valstybei būtų labai rizikinga“, – sakė Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.
Tačiau aviacijos ekspertai ne tokie skeptiški. Esą nacionalinis vežėjas naudos Lietuvai atneštų.
„Nacionalinis vežėjas sprendžia problemas, sakykime, ekonominės krizės, sunkesniais laikais, suteikia susisiekimo stabilumą“, – teigė aviacijos ekspertas Simonas Bartkus.
Tik ar Lietuva pasiryžusi rizikuoti?
„Panašu, kad tos ambicijos nėra didelės. Tad jeigu mūsų ambicija nėra tokia, galima būtų pasiekti rezultato ir pigesnėmis priemonėmis – pačių skrydžių skatinimu, palankiomis galimybėmis čia kurtis aviakompanijoms.
Lietuvos oro uostai aiškina, kad Europoje skrydžių rinka negailestinga, todėl nacionalinės oro linijos brangiai kainuojantis reikalas, kurio, klausimas, ar vaikytis Lietuvai verta.
„Veiktų atskira oro bendrovė, kuri sutiktų dalintis rizika su valstybe. Tuo pačiu ji pati investuotų į tos krypties operavimą ir dalį kaštų, kurie nebūtų padengiami tiesiogiai iš komercinės veiklos, padengtų valstybė“, – svarstė T. Vasiliauskas.
Anot Lietuvos oro uostų, dabar pagrindinis prioritetas – tiesioginis susisiekimas su Londonu, Briuseliu, Dubajumi, Paryžiumi ir kitais pasaulio didmiesčiais. Tačiau valstybė skrydžiams skatinti skyrė tik 2 milijonus eurų vietoj planuotų kone 6 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Startuolių ambicingiems DI projektams – papildomas finansavimas
Ekonomikos ir inovacijų ministerija, spartindama dirbtinio intelekto (DI) plėtrą Lietuvoje, papildomai finansuos 12 startuolių projektų, kuriais bus kuriami dirbtinio intelekto, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktai ...
-
Keturių šalių energetikos ministrai Rygoje aptars artėjantį sinchronizavimą su Europa
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas penktadienį Rygoje su Baltijos šalių ir Lenkijos kolegomis aptars vasario pradžioje įvyksiantį Lietuvos, Latvijos ir Estijos energetikos sistemų sinchronizavimą su Vakarų Europos elektros tinklais ir...
-
LSDP valdyba aptars gynybos finansavimą, Žemaitaičio retoriką
Valdančiosios Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) valdyba penktadienį aptars rengiamą Vyriausybės programos priemonių įgyvendinimo planą, gynybos finansavimą, koalicijos partnerės „Nemuno aušros“ lyderio Remigijaus Žemaitai...
-
Nausėda su LB vadovu Šimkumi aptars gynybos finansavimą
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant didesniam šalies gynybos finansavimui pasitelkti ir Lietuvos valiutos atsargas, o Lietuvos bankui pareiškus, jog tiesiogiai iš šio šaltinio finansuoti Vyriausybės poreikių negalima pag...
-
Pakeisti teisės aktai ESO „atrišo rankas“: pradės intensyvius darbus
Pakeitus teisės aktus ir leidus tiesti požeminius elektros kabelius kelio juostoje, bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) galės prijungti naujų klientų į tinklo plėtrą investuodama 1,4 mln. eurų. ...
-
Penktadienį numatoma Nausėdos akistata su Lietuvos banko vadovu: aptars svarbų klausimą
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant didesniam šalies gynybos finansavimui pasitelkti ir Lietuvos valiutos atsargas, o Lietuvos bankui pareiškus, jog tiesiogiai iš šio šaltinio finansuoti Vyriausybės poreikių negalima pag...
-
Apžvelgė kylančias degalų kainas: kur jos išliko mažiausios
Per pastarąją savaitę Lietuvoje padidėjo vidutinės degalų kainos: benzinas pabrango 1,3 proc., o dyzelino kaina išaugo 2,6 proc. Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, Europos Sąjungos (ES) šalių vidutinė svertinė degalų kai...
-
Savicko vizitas Alytuje: šių zonų vystymas čia yra užkoduotas
Ketvirtadienį lankydamasis Alytuje ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas su savivaldybės mere Rasa Vitkauskiene aptarė galimybes regione plėsti ir vystyti pramoninę bei Laisvąją ekonominę zoną (LEZ). ...
-
ŽŪM siūlo šią sritį irgi pripažinti gyvybiškai svarbia
Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) siūlys pripažinti žemės ūkio ir maisto politiką viena svarbiausių Lietuvos nacionalinio saugumo vidaus politikos sričių. ...
-
Atvers kišenes: į tinklų atnaujinimą žada investuoti milijardus
Elektros skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) per dešimtmetį į elektros ir dujų skirstymo tinklų plėtrą ir modernizavimą investuos apie 3,5 mlrd. eurų, o vien į elektros tinklus – apie 3,3 mlrd. eurų. ...