- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivių teisių gynėjai sako, kad sulaukia daugiau skundų dėl skrydžių su persėdimu. Vis daugiau keleivių Lietuvoje, įsigijusių kelis atskirus skrydžius kelionei su persėdimu, neatkreipia dėmesio į tai, kad tai – skirtingi, o ne jungiamieji skrydžiai. Todėl kartais, vėluojant pirmam skrydžiui, į antrą jau nebespėjama. Kas tokiu atveju prisiima kaltę ir kada galima siekti kompensacijos?
Apie tai LNK papasakojo Balys Rimkus, bendrovės „Oro skundas“ įkūrėjas.
– Kas kaltas, kai keleivis nespėja į kitą skrydį?
– Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui, nes tik jungiamųjų skrydžiu atveju oro linijoms pagal ES reglamentą priklauso rūpintis nugabenti keleivį iki galutinio tikslo, o kai perkami du atskiri skrydžiai, jų įsipareigojimas yra tik tas vienas skrydis ir su kitu jie neturi jokio ryšio ir jokios atsakomybės.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar vasarą padaugėja skundų dėl to?
– Taip, skundų padaugėja. Vasarą ir šiaip skundų yra daugiau, daugiau ir skrydžių. Keleiviai, rinkdamiesi skrydžius, dažnai žiūri į žemesnę kainą ir tikrai skrydžių su savarankišku persėdimu kainos yra žymiai patrauklesnės, ypač perkant arčiau skrydžio datos. Tačiau vertėtų įvertinti rizikas, kurios kyla pasirinkus nejungiamuosius skrydžius. Juos atskirti galima pagal oro linijas, kurios yra siūlomos. Dažnai žemų kaštų oro linijos, tokios kaip „Wizzair“, „Ryanair“, net nesiūlo jungiamųjų skrydžių, o tokios oro linijos, kaip „airBaltic“, „Lufthansa“, „Turkish Airlines“, SAS, gali pasiūlyti ne tik savo, bet ir jų aljanse esančių oro linijų jungiamųjų skrydžių. Tada skrydis su, pavyzdžiui, „Airbaltic“ ir SAS bus jungiamasis. Esminis skirtumas yra rezervacijos numeris, kuris galioja abiems skrydžiams – jei jis vienodas, vadinasi, skrydis jungiamasis, jei numeriai skirtingi – žinokite, kad įsigijote du atskirus skrydžius ir rizikos yra didesnės.
– Tačiau, jei pirmasis skrydis vėlavo, buvo atšauktas, atsakomybė už tai tenka oro vežėjui. Nejaugi negalima pareikalauti jo atsakomybės?
– Jo atsakomybės galima pareikalauti, jeigu skrydis vėlavo daugiau negu tris valandas arba skrydis buvo atšauktas, tačiau kompensacijos priklauso tik tuomet, kai skrydis sutrinka dėl priežasčių, kurias oro linijos galėjo kontroliuoti. Vis matome dažnėjančias intensyvias oro sąlygas – stiprias liūtis, vėją, tokiais atvejais kompensacija keleiviams nepriklauso.
Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui.
– Kaip tuomet planuoti skirtingus skrydžius, kokį persėdimo laiką numatyti, kad nepavėluotume į kitą skrydį?
– Mes rekomenduojame pasidaryti pauzę viename iš oro uostų ir galbūt skristi kitą ar dar kitą dieną, galbūt pasirinkti kokį nors miestą, kuriame nesate buvę, kurį būtų įdomu aplankyti. Toks variantas – saugiausias. Bendrai žiūrint, saugiausi skrydžiai yra tiesioginiai, vėliau – jungiamieji, o jau tuomet atskiri skrydžiai, tarp kurių didelis laiko tarpas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
D. Kreivys iš naujojo ministro tikisi darbų tęstinumo8
Darbą baigiantis energetikos ministras Dainius Kreivys viliasi, kad sekantis Energetikos ministerijos vadovas toliau tęs vykdytus darbus, įgyvendins pradėtus projektus. ...
-
ES teismas atmetė Lietuvos ieškinį dėl 13 mln. eurų sumažintos paramos žemės ūkiui
Europos Sąjungos Bendrasis Teismas (ESBT) atmetė Lietuvos ieškinį Europos Komisijai (EK) dėl jos sprendimo daugiau nei 13 mln. eurų sumažinti paramą šalies žemės ūkiui. ...
-
Sostinės taryba spręs dėl parkavimo kainos kėlimo, įves mažos taršos zoną senamiestyje1
Vilniaus miesto taryba trečiadienį spręs dėl rinkliavos didinimo visose penkiose miesto parkavimo zonose ir mažos taršos zonos dalyje senamiesčio įvedimo. ...
-
G. Nausėda susitiks su kandidatu į ekonomikos ir inovacijų ministrus L. Savicku
Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį susitinka valdančiosios koalicijos narės Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ kandidatu į ekonomikos ir inovacijų ministrus Luku Savicku. ...
-
Vyriausybėje – siūlymas neskelbti viešojo konkurso įsigyjant vikšrines kovos mašinas3
Vyriausybė trečiadienį spręs, ar leisti neskelbti viešojo pirkimo konkurso, kai įsigyjamos vikšrinės kovos mašinos. ...
-
Žiniasklaida: turtingiausių Lietuvos žmonių sąraše pirmauja G. Žiemelis, V. Germanas – 19-tas5
Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą, kuriame pirmauja verslininkas Gediminas Žiemelis, skelbia portalas „alfa.lt“. ...
-
Teismas atmetė visuomenininko ieškinį I. Trinkūnaitei ir priteisė jai 3 tūkst. eurų13
Vilniaus miesto apylinkės teismas antradienį atmetė Lietuvos žmogaus teisių asociacijos prezidento Vytauto Budniko civilinį ieškinį finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ vadovei ir akcininkei Ievai Trinkūnaitei dėl garbės i...
-
Lietuvos bankas: būsto paskola neturi tapti nepakeliamu įsipareigojimu3
Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininko pavaduotoja Julita Varanauskienė, pristatydama atlikto būsto rinkos tyrimo rezultatus teigia, kad nors būsto įperkamumas Lietuvoje yra „vidutiniškai geras“. Visgi ji pabrėžia, kad vertinant skai...
-
Kandidatas į finansų ministrus: priimant 2025-ųjų biudžetą bus didinamas skolinimosi gynybai limitas
Kandidatas į finansų ministrus Rimantas Šadžius sako, kad naujai Vyriausybei ir Seimui priimant kitų metų biudžetą bus didinamas skolinimosi gynybai limitas. ...
-
R. Šadžius – už didesnį kai kurių pajamų, prabangaus NT apmokestinimą2
Kandidatas į finansų ministrus Rimantas Šadžius sako, kad reikėtų labiau apmokestinti kai kurių veiklų pajamas, taip pat didinti prabangaus nekilnojamo turto (NT) apmokestinimą. ...