- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto saugos administracija, Darbo inspekcija ir policija savaitę krės krovininių automobilių vairuotojus. Tokia patikros akcija vienu metu vyksta visoje Europoje, praneša LNK.
Krovininius automobilius transporto patikros punkte nukreipia ženklas. Čia užsukti dažniausia nurodo pareigūnas kilus įtarimų, kad automobilis perkrautas ar yra kitų bėdų. Ne visų automobilių vairuotojai į ženklus reaguoja.
„Vienas iš vairuotojų nepakluso kintamajam kelio ženklui ir nuvažiavo tiesiai. Buvo sustabdytas policijos pareigūnų ir palydėtas į patikros punktą. Vairuotojui gresia administracinė nuobauda už pažeistą kelio ženklą“, – sakė Kelių policijos skyriaus viršininkas Mindaugas Džermeika.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Bandžiusiems sprukti vis vien reikia pereiti patikrą. Automobilvežį vairuojantis nurodymų paisė.
Vienas krovininio automobilio vairuotojas papasakojo, kad yra tikrinamas į pusę metų vieną kartą. Tikrinami dokumentai, automobilio stovis. Vyras išdavė, kad krovinių vežėjai šį patikros punktą vadina kartuvėmis.
„Tikrinama, ar tinkamai pritvirtinti automobiliai, darbo ir poilsio režimas, techninė būklė“, – apie patikrą pasakojo Transporto saugos administracijos skyr. inspektorius Rolandas Jonkus.
Krovininius automobilius krečia net kelios institucijos. Tokia patikra visą savaitę vyksta visoje Europoje.
Technologija žengia į priekį, bet taip pat ir nesąžiningi žmonės irgi kuria technologijų tam pasipriešinti.
„Pagrindinis mūsų tikslas – pažiūrėti, kaip vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, kokia transporto priemonių techninė būklė ir kaip veža krovinius“, – supažindino Transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Kotedo.
Darbo inspekcija tikrina, ar vairuotojai dirba legaliai.
„Transporto sistemoje trečiųjų šalių piliečių gana daug. Yra ne vienas ir ne du atvejai, kai tiriame ir nustatome pažeidimų“, – sakė vyriausiasis darbo inspektorius Vytautas Ročys.
Kai kurie vairuotojai sakė tokių patikrų nebijantys. Ypač tie, kurie vairuoja daugiau nei 20 metų.
Vienos didžiausioje Europoje tranzitinių šalių – Lenkijos transporto pareigūnai sakė, kad situacija jų šalyje pastaruoju metu kinta.
„Dėl karo Ukrainoje eismo intensyvumas sumažėjo“, – sakė Lenkijos kelių transporto vyr. inspektorius Arturas Roszkowskis.
Pagrindinė vairuojančių krovininius automobilius bėda liko.
„Trasos tolimos. Pusę Europos daugelis pravažiuoja, todėl techninė būklė dažniausiai būna gera. Su darbo ir poilsio režimu blogiau“, – pažymėjo A.Roszkowskis.
Ta pati bėda ir Lietuvoje, nors visi žino, kad vairuoti gali iki dešimties valandų. Paskui vienuolika valandų privalo ilsėtis. Bet pasitaiko, kad vairuotojai šiuos duomenis klastoja.
„Technologija žengia į priekį, bet taip pat ir nesąžiningi žmonės irgi kuria technologijų tam pasipriešinti. Tam padeda kiti įvairūs būdai, iš kurių papildoma informacija yra nagrinėjama. Tai nelengva, bet įmanoma ir visi būdai žinomi“, – apie sukčiavimą užsiminė T.Kotedo.
Už darbo ir poilsio režimo pažeidimus gresia baudos nuo 90 iki 1,5 tūkst. eurų. Svarstoma, ar jų nereikėtų didinti. Pareigūnai sakė turintys ir gerų žinių – pernai krovinių vežėjai mažiau padarė pažeidimų. Pareigūnai spėjo, kad tai lėmė ne tik pandemija, bet ir vairuotojų bei darbdavių sąmoningumas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Merų sukilimas: kaltina pinigų ieškant svetimose kišenėse19
Merai sukilo prieš Laisvės partijos siūlymą lėšų gynybai imti iš savivaldybių. Aiškina, kad ir taip pinigų vos užtenka, tad apie jokį pajamų mokesčio perskirstymą negali būti nė kalbos. Be to, kaltina partijos lyderę ...
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą3
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos3
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą17
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau4
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus36
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų5
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...