- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakar visame pasaulyje buvo minima Vartotojų teisių diena. Ir bent Lietuvoje ši šventė turėtų būti ne mažiau svarbi už tradicines, mat ekspertai prasitarė, kad oficialių skundų temoje lietuviai – lyderiai Europoje. Jie labiausiai skundžiasi dėl prastos kokybės prekių ir netinkamai suteiktų paslaugų, pasakojama LNK reportaže.
Gatvėje apklausti praeiviai sakė, jog dažniausiai niekur nesikreipia dėl netinkamų prekių, mat arba gaili laiko, arba prekė nėra užtektinai brangi, kad vertėtų tai daryti.
„Yra buvę, bet beprasmiška kur nors kreiptis. Niekas nepadeda. Buvau nusipirkęs batus ir jų padas suplyšo. Tai išmečiau ir kitus nusipirkau“, – sakė gyventojas.
„Sunku paaiškinti. Žiūrint, kokia ta prekė. Jeigu ji nėra labai brangi, tai ką jau ten belakstysi. Apsipirkai, tai apsipirkai“, – kalbėjo moteris.
„Aš niekur nesikreipiau. Blogus paimu ir išmetu. Svarbiausia – kur ieškoti galų? Kur eiti ir kur ieškoti? Jokios informacijos nėra“, – pasakojo dar viena gyventoja.
Apie tai buvo kalbamasi su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadove Goda Aleksaite.
– Kaip švenčiama ši proga Lietuvoje?
– Tai yra Pasaulinė vartotojų teisių apsaugos diena, minima nuo 1983 metų. Tik šiais metais Seimas įtvirtino ją kaip atmintiną dieną Lietuvoje, tad galima sakyti, kad oficialiai švenčiame nuo šių metų. Tačiau iš tikrųjų švenčiame ne pirmą dešimtmetį.
Pas mus vyrauja žinojimas ir vartotojų pasitenkinimas savo teisėmis.
– Tarpvalstybiniu lygiu yra 126 tūkst. įvairių prašymų, paklausimų dėl netinkamai suteiktos paslaugos, netinkamos prekės. Kalbame vien apie praėjusius metus. Kiek prašymų yra Lietuvoje?
– Statistikos metodai šiek tiek skiriasi priklausomai nuo valstybės, metodikos. 2022 metais mes gavome per 47 tūkst. skundų. Tarp ES valstybių mes pirmaujame – skundžiamės daugiausiai. Tad mes žinome, dėl ko kreiptis. Esame demokratinė valstybė, pirmieji išstojome iš Sovietų Sąjungos. Pas mus vyrauja žinojimas ir vartotojų pasitenkinimas savo teisėmis. 2022 metais 47 proc. gyventojų žinojo, kur kreiptis ir kaip apginti teises. Tai yra geras skaičius, geras rodiklis.
– Kas lemia, kad žmonės į jus kreiptųsi? Ar tai turėtų būti didelė pinigų suma?
– Visų pirma, aš skatinu, kad reikia kreiptis į pardavėją, paslaugos teikėją. Tikrai verslas įsiklauso, girdi. O jau tuomet kreiptis pas mus, kai nepavyksta susitarti su pardavėju. Be abejo, yra tam tikri apribojimai. Mes nagrinėjame skundą, jeigu tai yra daugiau nei 20 eurų vertė. Bet jeigu reikšmingai pažeidžiamos vartotojų teisės, mes galime ir dėl menkesnės sumos ginti – arba jeigu tai yra daug atvejų. Manau, kad yra labai daug galimybių skųstis ir pasiekti mus. Yra net informacinės technologijos. Galbūt ne visiems suprantamos ir prieinamos, bet turime ir savo padalinius regionuose, tad būna prieinama ir žmogui, kuris ne visada draugauja su kompiuteriu.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Prieš 40 metų neturėjome nei kompiuterių, nei telefonų, nei interneto. Dabar atsirado socialiniai tinklai, internetinė prekyba. Atsirado ne tik galimybės, bet ir iššūkiai?
– Taip, ypač socialinės medijos yra ne tokios perprantamos ir ne tokios žinomos. Ten yra daugiau klaidinančios reklamos bei nesąžiningos komercinės veiklos. Tačiau mūsų tarnyba yra parengusi ne vienas gaires ir rekomendacijas, ypač nuomonės formuotojams, kaip reikėtų žymėti reklamas, kaip tinkamai bendrauti su vartotoju.
– Ar nuomonių formuotojai laikosi tų rekomendacijų?
– Galiu pasakyti, kad nė vieno nesame nubaudę, tad galima sakyti, kad didžioji dalis laikosi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva tarptautinėse rinkose pasiskolino 1,25 mlrd. eurų5
Lietuva tarptautinėse kapitalo rinkose pasiskolino 1,25 mlrd. eurų, išleido dešimties metų trukmės euroobligacijų emisiją, trečiadienį pranešė Finansų ministerija. ...
-
VERT pirmininkas: visuomeninė elektros kaina galėtų būti perskaičiuojama dažniau2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad jeigu rinkoje reikšmingai keistųsi elektros kainos, visuomeninis elektros tarifas galėtų būti perskaičiuojamas dažniau nei du kartus per metus. ...
-
Lietuva rizikuoja neįsisavinti daugiau nei 300 mln. eurų ES paramos lėšų7
Pagal Europos Sąjungas (ES) išmokėtas Lietuvai lėšas šalis užima pirmą vietą tarp visų Bendrijos narių, tačiau dalis projektų, kuriems numatyta 306,5 mln. eurų paramos, priskiriami didelei rizikai. ...
-
Nereguliarūs skrydžiai į Lietuvą nuo šiol – derinami iš anksto
Lietuvos oro uostuose šiemet sulaikius kelis į Rusiją skridusius privačius orlaivius, taip galbūt siekusius apeiti tarptautines sankcijas, nuo šiol nereguliarūs skrydžiai derinami iš anksto, pranešė bendrovė Lietuvos oro uos...
-
A. Bilotaitė: FNTT privalės sustabdyti ES lėšų grobstymą8
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) pagrindinis prioritetas nuo šiol bus sustabdyti Europos Sąjungos (ES) lėšų grobstymą, sako vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė. ...
-
Seimo komitetas pritarė kaitinamojo tabako vartojimo griežtinimui1
Seime kelią skinasi pataisos, griežtinančios kaitinamojo tabako gaminių vartojimą. ...
-
Kada dirbtinis intelektas pakeis žmogų?8
Jau dabar Lietuvoje yra tokių skelbimų, kur ieškoma žmonių dirbti robotams. Amerikiečių kompanija ieško žmogaus, kuris redaguotų dirbtinio intelekto suformuotus tekstus. Kada tokių skelbimų tikėtis Lietuvoje? Apie tai – LNK pokal...
-
Prie Klaipėdos – paukščių gripas2
Klaipėdos rajone, Medsėdžių kaime, nustatė paukščių gripo atvejus. Trijų rudagalvių kirų gaišenos buvo rastos šiame kaime esančiame karjere. ...
-
I. Šimonytė su Europos audito rūmų vadovu aptarė Ekonomikos gaivinimo plano įgyvendinimą5
Premjerė Ingrida Šimonytė antradienį susitiko su Lietuvoje viešinčiu Europos audito rūmų pirmininku Tony Murphy (Toniu Merfiu) ir rūmų nare Laima Liucija Andrikiene ir aptarė auditus bei Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemon...
-
Seimas svarstys, ar dar labiau apriboti elektroninių cigarečių prekybą4
Siekiant dar labiau apriboti elektroninių cigarečių su aromatais prekybą, nuo lapkričio siūloma uždrausti tokias cigaretes ir jų pildykles su skysčiu, kuriame būtų cukraus ir saldiklių. ...