- Goda Vileikytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Antrai kadencijai išrinktam prezidentui Gitanui Nausėdai pareiškus, jog kelių plėtra ir priežiūra turės būti naujos kadencijos Vyriausybės prioritetas, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka tikisi, kad nuoseklus G. Nausėdos dėmesys keliams duos teigiamų rezultatų.
„Prezidento dėmesys šitai sferai, be abejo, yra labai svarbus ir reikšmingas. (...) Aš tikiu, kad sistemiškai prezidento rodomas dėmesys kelių būklei galiausiai duos teigiamą rezultatą. Bet sprendimai, be abejo, yra Vyriausybės ir Seimo“, – pirmadienį BNS sakė Š. Frolenka.
Finansų ministerijai praėjusią savaitė pasiūlius didinti gynybos finansavimą didintant akcizus visų rūšių kurui, asociacijos vadovas teigia besitikintis, kad valdžia priims sprendimus, kurie leistų bent 80 proc. surenkamų akcizų skirti kelių priežiūrai ir remontui.
„Tai, kas vyksta, kas diskutuojama dėl gynybos finansavimo, tai mes nesikišame su savo išvedžiojimais ar postringavimais, ar pasiūlymais dėl procentų nuo akcizo, kurie keliauja gynybos finansavimui, bet mes labai tikimės, kad priėmus sprendimus šitoje srityje kiti sprendimai bus susiję su bent 80 proc. vinječių (mokesčio – BNS) ir akcizų nukreipimu į kelių infrastruktūrą“, – sakė Š. Frolenka.
Anot jo, jau problema, kai iš kuro akcizo bei vinječių surenkami mokesčiai nėra atskirti nuo kitų biudžeto įplaukų, yra nenauja, todėl kelius galimai pasiekia ne visos surinktos lėšos.
Tikiuosi, kad nauja (...) Seimo dauguma iš esmės peržiūrės kelių finansavimo modelį ir atras naują sprendinį.
„Judinant gynybos mokesčius Vyriausybė jau rado sprendimą, kaip konkrečius mokesčius nukreipti konkrečiam tikslui, tai aš tikiuosi, kad nauja (...) Seimo dauguma iš esmės peržiūrės kelių finansavimo modelį ir atras naują sprendinį“, – teigė Š. Frolenka.
Asociacijos vadovas taip pat pabrėžė, kad dalis gynybos finansavimui skirtų lėšų turėtų būti skirta keliams.
„Jeigu mes norime būti pasiruošę turėti realų šalies apginamumą, mes turime užtikrinti, kad tais keliais, kuriuos mes turime, galėtų judėti tiek fiziniai asmenys su savo lengvaisiais automobiliais, tiek sunkiasvoris transportas su prekėmis, tiek ir karinė technika, kai atvyksta sąjungininkai čia pratyboms, ar jei kas vyktų bet kokiais kitais tikslais“, – aiškino jis.
Š. Frolenka pridūrė, kad finansuojant kelių infrastruktūrą reikia ir kitų struktūrinių pokyčių.
„Reikia nuolat peržiūrėti vinječių įkainius ir galiausiai turėti atstuminę mokesčių sistemą – tą pasiekus mes turime užtikrinti, kad tas mokestis, kurį moka sunkiasvoris transportas, padengtų bent jau tų kelių, kuriais jie naudojasi, priežiūrą. (...) Kitas dalykas, reikia išplėsti mokamų kelių sąrašą, tą kilometrų skaičių, nes iš tikrųjų toli gražu ne už visus kelius, kuriuos naudoja sunkiasvoris transportas, jis už juos moka“, – sakė asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas.
G. Nausėda žurnalistams kiek anksčiau teigė, jog „kelių plėtra, kelių strategija turi būti jau ateinančių Vyriausybių prioritetas“, o šiaurės rytų Lietuvos dalyje esančių kelių būklė „taip pat yra apverktina“.
G. Nausėda ne kartą yra teigęs, jog Lietuvos kelių būklė jo netenkina ir prastėja tam neskiriant pakankamai lėšų. Viešėdamas kitose šalies savivaldybėse prezidentas anksčiau sakė, jog savivaldai reikia daugiau savarankiškumo tvarkant rajoninius kelius.
Finansų ministerija praėjusią savaitė pasiūlė didinti gynybos finansavimą didinti keliant akcizus visų rūšių kurui. Pagal ministerijos siūlymą benzino, dyzelino, ūkininkų naudojamo žaliojo dyzelino akcizo gynybos dedamoji didėtų 6 centais už litrą. Ministerijos skaičiavimais, taip kasmet būtų galima surinkti apie 126 mln. eurų.
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Vidmantas Janulevičius pirmadienį teigė, jog verslas tikisi, kad dalis pinigų iš siūlomo pakelti kuro akcizo bus skirti kelių priežiūrai ir remontui.
Gynybos finansavimą siekiama padidinti iki 3 proc. bendrojo vidaus produkto, siekiant sparčiau vystyti diviziją Lietuvos kariuomenėje ir priimti Vokietijos brigadą.
Lietuvoje keliams šiemet numatoma skirti 872 mln. eurų, tačiau lėšų kasmet trūksta sutvarkyti visus šalies kelius bei tiltus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
K. Navickas: vėluojantiems deklaruoti pasėlius išmokos mažinamos nebus
Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA) nemažins išmokų ūkininkams, kurie paraiškas paramai už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus pateiks pavėluotai arba keis jos duomenis. ...
-
IVPK žada kreiptis į vyriausybinę komisiją dėl sutarties su „Foxpay“
Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK) žada kreiptis į strateginius sandorius tikrinančią vyriausybinę komisiją dėl prieš kelis metus sudarytos sutarties su finansinių technologijų įmone „Foxpay“, dėl kurios veiklos t...
-
V. Sinkevičius: nesutarimai dėl Gamtos atkūrimo akto gali kurti neigiamą precedentą1
Europos Sąjungos (ES) aplinkos apsaugos ministrams sutarus dėl Gamtos atkūrimo akto, eurokomisaras Virginijus Sinkevičius teigia, kad tokio sprendimo priėmimas padidins ES patikimumą. Bet, anot jo, Vengrijos paskutinės minutės pozicijų pakeitimai ir k...
-
Ieškant lėšų gynybai, Prezidentūra ragina svarstyti aukštų pajamų apmokestinimą1
Vyriausybei pateiktus siūlymus papildomam gynybos finansavimui, prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius sako, kad šalies vadovas nepritaria akcizų didinimui bei su verslo liudijimais susijusiems reguliavimo pakeitimams. Anot jo, vietoje š...
-
Sostinės Tarandės gatvėje prasidės rekonstrukcijos darbai
Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad artimiausiu metu sostinėje prasidės Tarandės gatvės rekonstrukcijos darbai. ...
-
Seimo komitetas siūlo mažesnį CO2 dedamosios didinimą benzinui artimiausiais metais
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) svarstydamas siūlymus, numatytus Valstybės gynybos fondo projekte, nusprendė iš dalies pritarti Laisvės partijos atstovų Aušrinės Armonaitės ir Vytauto Mitalo siūlymui didinti CO2 dedamąją ben...
-
Ministerija visiškai netaršų viešąjį transportą savivaldybėms finansuoti siūlo RRF lėšomis1
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė sako, kad iki 2030 metų savo viešojo transporto atnaujinimą į 100 proc. alternatyviaisiais degalais varomą savivaldybės gali finansuoti Ekonomikos ir gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (ang...
-
„Litgrid“: pigus importui, didmeninė elektros kaina per savaitę sumažėjo 6 proc.
Dėl pigesnio importo iš kitų šalių vidutinė didmeninė elektros kaina „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje birželio 10–16 dienomis, palyginti su ankstesne savaite, sumažėjo 6 proc. iki 89 eurų už megavatvalandę (...
-
Lietuva ir Baltijos jūros šalys sutarė dėl vandenilio infrastruktūros plėtros
Aštuonių Baltijos jūros regiono šalių dujų perdavimo sistemų operatorės sutarė kartu kurti vandenilio infrastruktūrą bei pasirašė bendradarbiavimo memorandumą. ...
-
Kaip išvengti problemų perkant skrydžius per populiarias platformas?
Keleivių teisių gynėjai sako, kad sulaukia daugiau skundų dėl skrydžių su persėdimu. Vis daugiau keleivių Lietuvoje, įsigijusių kelis atskirus skrydžius kelionei su persėdimu, neatkreipia dėmesio į tai, kad tai – skirtingi, o ne jungiamiej...