- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacija (LMVVK) teigia, kad situacija šalies transporto sektoriuje yra kritinė dėl vilkikų vairuotojų trūkumo. Anot konfederacijos, transporto įmonės masiškai keliasi į Lenkiją, kur vairuotojų įdarbinimo galimybės paprastesnės, o procedūros – trumpesnės.
LMVVK viceprezidentas Juozas Kuklys Eltai teigė, kad padėtis dėl vairuotojų trūkumo šalyje artėja prie katastrofos.
„Skundžiasi ne tik transporto įmonių vadovai – savo apgailestavimus dėl šalies migracijos politikos išreiškia ir užsienio įdarbinimo agentūros, kurios vairuotojų įdarbinimui, deja, turi rinktis ne mūsų šalį, bet kaimynines“, – kalbėjo jis.
Tuo tarpu įdarbinimo agentūros „Tarptautinis personalo servisas“ vadovė Viktorija Kulakovskaja stebėjosi Lietuvos nelankstumu. Agentūra įdarbina vairuotojus iš Ukrainos Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje. Pačios sudėtingiausios įdarbinimo sąlygos, pasak agentūros vadovės, šiuo metu yra Lietuvoje.
„Niekada nėra buvę, kad tokios paklausios, deficitinės, profesijos atstovus kaip vilkikų vairuotojai Lietuvoje užtruktume įdarbinti apie 3-4 mėnesius. Visą šį laikotarpį Lietuvos transporto bendrovės neturės darbuotojų ir patirs nuostolių“, – sakė V. Kulakovskaja.
Vienas iš biurokratinių apsunkinimų, anot jos, yra tai, jog norėdami gauti Lietuvos vizas užsienio šalių vairuotojai, kurie jau yra dirbę Lietuvoje, turi gauti pažymą iš „Sodros“. Tačiau vairuotojas, kuris išėjo iš darbo Lietuvos įmonėje, dėl karantino apribojimų šiuo metu negali asmeniškai atvykti į Lietuvą ir gauti tokios pažymos.
V. Kulakovksajos teigimu, vairuotai greičiau gali įsidarbinti kaimynėse Latvijoje, Estijoje ar Lenkijoje, kur įdarbinimo procesas užtrunka apie 3 kartus greičiau nei Lietuvoje.
Su panašia situacija pasakojo susidūręs Lenkijoje įmonę įsteigęs „Biominvija“ savininkas Mindaugas Račkauskas.
„Lenkijoje viskas paprasčiau: visas įdarbinimo procesas vairuotojui užtrunka apie 2 savaites, po kurių jis gali pradėti dirbti“, – teigė jis.
Savo ruožtu transporto įmonės „Solotransa“ savininkas Artūras Rutkauskas teigė, kad su dar sudėtingesne situacija susiduriama norint įdarbinti žmones iš tolimesnių šalių, Vidurio ir Rytų Azijos.
„Potencialus vairuotojas, norintis gauti darbo vizą, privalo pateikti biometrinius duomenis Lietuvoje arba mūsų atstovybėse užsienyje. Tačiau šiuo metu gyvai kandidatai užsienyje nėra priimami. Be to, nemažai užsienio šalių neturi Lietuvos ambasados, todėl kandidatai turi skristi į kitą šalį, pateikti savo dokumentus ir tada laukti atsakymo apie 4 savaites. Šiuo metu, pavyzdžiui, Latvijoje visos procedūros sutvarkomos paštu“, – sakė A. Rutkauskas.
LMVVK prezidentas Erlandas Mikėnas tikino, kad veiksmų siekiant ištaisyti susidariusią situaciją reikia imtis nedelsiant.
„Reikia suprasti, kad su tokia įdarbinimo politika ir biurokratiniu aparatu mūsų šalies transporto įmonės taps nekonkurencingos, o tai prives iki viso šalies transporto sektoriaus žlugimo. Turime nedelsiant imtis veiksmų, kad ištaisytume tokią nedėkingą ir nelygios konkurencijos padėtį“, – akcentavo jis.
„Tai ypač svarbu mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios balansuoja ant išlikimo ribos“, – pridūrė E. Mikėnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas93
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...