- Šarūnas Sabaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sako, kad Europos Sąjungos planai įpareigoti vilkikų vairuotojams grįžti namo kas aštuonias savaites lems tūkstančių darbo vietų praradimą.
„Galime pasakyti aiškiai – mūsų skaičiavimais apie 34 tūkst. darbo vietų iš Lietuvos iškeliaus“, – BNS sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.
Europarlamentarai anksčiau siūlė įpareigoti įmones grąžinti vairuotojus namo mažiausiai kas keturias savaites, tačiau po derybų su valstybėms narėms atstovaujančia Suomija ketvirtadienį nustatytas aštuonių savaičių terminas, BNS pranešė šaltiniai Briuselyje
Pasak „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, šis pakeitimas neturės esminės įtakos.
„Mirštančio žmogaus garstyčių kompresai neišgelbės, todėl didelio skirtumo tarp keturių ir aštuonių savaičių nėra. Pats automobilių gražinimo faktas yra blogas dalykas“, – BNS sakė M. Atroškevičius.
Mirštančio žmogaus garstyčių kompresai neišgelbės, todėl didelio skirtumo tarp keturių ir aštuonių savaičių nėra.
Jis teigė, kad tokie reikalavimai nedera su ekologija, nes vilkikų grąžinimas didins taršą.
Pasak M. Atroškevičiaus, „Linava“ ketina toliau tęsti diskusijas dėl vadinamojo mobilumo paketo, tačiau didelių vilčių pasiekti teigiamą rezultatą neturi.
„Tikrai kalbėsime ir diskutuosime, kokių dar žingsnių galime imtis, bet čia jau yra ne asociacijos, o valstybės kompetencija. Deja, pastaruoju metu ne viskas pas mus yra gerai su valstybės požiūriu į transporto sektorių, buvo priimta daug nepamatuotų sprendimų– dėl mokesčių pakėlimo ir kitų klausimų“, – tvirtino M. Atroškevičius.
Jis apgailestavo, kad Lietuva, kurios ekonomikoje transporto sektoriui tenka tikrai svarbus vaidmuo, nesugebėjo apginti savo pozicijų.
„Dėl mobilumo paketo mes gal neturime priekaištų institucijoms ir žmonėms, kurie su tuo dirbo, tačiau rezultatas yra neigiamas, mes nesugebėjome įtikinti kitų šalių vyriausybių. Lietuvai taip yra minusas, mums tai yra daug svarbiau nei kitoms šalims, todėl tai silpnina mus kaip valstybę“, – teigė M. Atroškevičius.
„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad dėl tokio sprendimo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones.
Anot T.Garuolio, dėl mobilumo paketo ir transporto sektoriaus komandiruojamiems darbuotojams didėsiančios minimalios mėnesio algos, augs krovinių vežimo automobiliais sektoriaus koncentracija ir atitinkamai mažės konkurencijos lygis.
„Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus“, – komentare žiniasklaidai tvirtino T. Garuolis.
Jo teigimu, dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.
Lietuvos verslininkai ir vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos. Vakarų europiečiai teigia, kad griežtesnės taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Kasčiūnas: su „Northrop Grumman“ kalbamės dėl šaudmenų gamybos Lietuvoje13
Lietuva derasi su JAV gynybos pramonės milžine „Northrop Grumman“ dėl 30 mm kalibro šaudmenų gamybos linijos Lietuvoje, patvirtino Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
Dėmesio: laikinai uždaromas eismas Sargėnų viaduku2
Nuo pirmadienio dviem savaitėms uždaromas Sargėnų viadukas Kaune, penktadienį pranešė „Via Lietuva“. ...
-
Naujausi pensijų fondo rezultatai stebina: gailiuosi, kad kaupiu, čia lyg lošimas kazino25
Kaupiantiems antroje pakopoje dauguma pensijų fondų per pirmą pusmetį procentais uždirbo dviženklę grąžą. Įdomu, kad prasčiausiai pasirodė daugiausiai klientų turintis ir turto valdantis „Swedbank“. Antroje pakopoje pradeda kaupt...
-
„Via Lietuva“ šiemet žada nutiesti bei suremontuoti 70 km dviračių takų2
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) iki šių metų pabaigos žada įrengti daugiau nei 40 kilometrų naujų pėsčiųjų ir dviračių takų visoje Lietuvoje bei suremontuoti apie 30 km ...
-
Beveik 26 tūkst. žmonių pradeda kaupti antroje pakopoje, 34 tūkst. atsisakė3
Kaupti antros pakopos pensijų fonduose šiais metais nusprendė beveik 25,9 tūkst. žmonių, tuo metu dar beveik 33,9 tūkst. atsisakė tai daryti, rodo automatinio įtraukimo į pensijų kaupimą rezultatai, pranešė „Sodra“. ...
-
Kauno apskrities gyventojai paramos gavėjams skyrė 6,5 mln. eurų1
2024 m. liepos 5 d., Kaunas. Kauno apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (Kauno AVMI) informuoja, kad paramos gavėjus jau pasiekia pirmosios gyventojų paskirtos pajamų mokesčio (GPM) sumos. Šiemet prašymus skirti dalį sumokamo gyvento...
-
K. Starkevičius: EK neužkirto kelio naminės degtinės įteisinimui kaimo turizmo sodybose
Europos Komisija (EK) neprieštarauja siūlymui įteisinti tradicinio alkoholinio gėrimo – naminukės – gamybą kaimo turizmo sodybose. ...
-
Naujovės nuo liepos: motinystės išmoka įmotėms, ligos išmoka nuolatiniams globotojams
Įmotės, įvaikinusios vaiką, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasinaudoti iki 30 kalendorinių dienų trukmės motinystės atostogomis ir jų metu gauti motinystės išmoką. Iki šiol įmotėms buvo nustatytos tik atostogos įvaikintam va...
-
„Litgrid“: daugiausia elektros birželį Lietuvoje pagamino saulės elektrinės1
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ praneša, kad aukšta temperatūra ir poreikis vėsintis birželio mėnesį didino elektros suvartojimą. Dėl silpno vėjo, besitęsiančio „EstLink 2“ remonto ir &b...
-
AKM toliau naikina kiaulių ūkius: šįsyk – Klaipėdos rajone4
Daugėja afrikiniu kiaulių maru (AKM) užsikrėtusių kiaulių ūkių. Trečiadienį patvirtintas jau trečias viruso židinys Lietuvoje, šįsyk – penkias kiaules laikiusiame ūkyje Klaipėdos rajone, Priekulės seniūnijoje. Valstybinės m...