Pagarbos mokesčių mokėtojams dieną kviečia prisiminti: mes – valstybinių institucijų VIP klientai

  • Teksto dydis:

Gegužės 11 d. šalyje oficialiai minint Pagarbos mokesčių mokėtojams dieną, Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) pabrėžia: piliečiams tarnaujantis ir vertę kuriantis viešasis sektorius – pagarbos mokesčių mokėtojams išraiška.

Pagarbos mokesčių mokėtojams diena Lietuvoje yra minima nuo 2018 m. LLRI iniciatyva ji yra įtraukta į Lietuvos Respublikos atmintinų dienų sąrašą.

„Ši diena svarbi tuo, kad kviečia prisiminti, jog mokesčių mokėtojų į biudžetą suneštus pinigus turime panaudoti prasmingai. Iškilmės ragina ne tik kalbėtis, bet ir nuveikti konkrečius darbus, kad mūsų valstybės tarnyba iš tiesų tarnautų žmonėms“, – LLRI pranešime spaudai teigė instituto prezidentė Elena Leontjeva.

Iki šiol, jos teigimu, pagarbos mokesčių mokėtojams buvo siekiama vangiai ir prabėgomis – įstatymų poveikis, jų sukelti prisitaikymo kaštai ir administracinė našta vertinami pernelyg retai, ne visuomet paisoma mokesčių mokėtojų teisių į skaidrią ir efektyvią mokesčių sistemą, kokybišką konsultavimą ir planavimą.

Vis dėlto situaciją numatyta keisti – dar kadencijos pradžioje Vyriausybė išsikėlė tikslą optimizuoti viešąjį sektorių, ir kaip tik dabar pradedama svarstyti valstybės tarnybos pertvarkos koncepcija. Gerų progų suteikia ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“, kuriame numatyta viešąsias paslaugas orientuoti į klientą.

„Jeigu planas bus įgyvendinamas tinkamai, jis gali iš esmės pakeisti valstybės institucijų santykį su mokesčių mokėtojais. Iš paslaugos gavėjų tapę klientais, turėtume pamiršti painius įstatymus, perteklinę biurokratiją, ilgas derinimų grandines ir netgi eiles pas gydytojus. Tai būtų tikra pagarba ir padėka už mūsų visų kasdien kuriamą vertę“, – teigė LLRI prezidentė.

Tam, kad planai virstų realybe, neužtenka tik procesų skaitmenizacijos, numatytos minėtuose dokumentuose įvairiems tikslams pasiekti.

„Būtinoji skaitmenizavimo prielaida – peržiūrėti ir sutrumpinti visas biurokratines grandines ir tik paskui jas skaitmenizuoti. Nuolat stringanti valstybės informacinių technologijų infrastruktūra įspėja, kad nebūtinų ir vertės nesukuriančių funkcijų turi būti atsisakyta, iki joms patenkant į skaitmeninę erdvę“, – sakė LLRI vyresnioji ekspertė Karolina Mickutė.

Tam svarbu pertvarkyti viešąjį valdymą. „Šiandien valstybės tarnautojai yra patekę į nepavydėtiną padėtį, kai norėdami padėti žmogui to padaryti negali, nes yra įkalinti taisyklių ir reguliavimų gausos bei prieštaringumo. Ką būtina daryti? – Sistemiškai šalinti reguliavimo spragas ir biurokratines kliūtis žmonių veiklai“, – kalbėjo E. Leontjeva.

Todėl svarbu įtvirtinti realią valstybės tarnautojų atsakomybę, siekiant visuomenei svarbiausių tikslų, ir nustoti vykdyti bevaises procedūras. Tai leistų užmegzti valstybės institucijų ryšį su gyventojais kaip VIP klientais.

„Jausdami valstybės tarnautojų pastangą tarnauti, o ne viešpatauti, žmonės palankiau žiūrėtų į mokesčius. Šie metai turi tapti pagarbos mokesčių mokėtojams metais“, – sakė LLRI vadovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių