- Šarūnas Sabaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija rekonstrukcijai.
Pasak direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, darbus planuojama pradėti 2021 metais, baigus žemės paėmimo procedūras ir pasirinkus rangovus, o juos baigti ketinama iki 2025-ųjų pabaigos.
Susisiekimo ministerija teiks Vyriausybei tvirtinti daugiau kaip 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo specialųjį planą, taip pat prašys pradėti plane numatytos žemės paėmimo procedūrą.
Pirmadienį šis klausimas bus svarstomas ministerijų atstovų pasitarime.
„Kai Vyriausybė patvirtins specialųjį planą, mes skelbsime techninio projekto parengimo konkursą. Tokio ilgo ruožo projekto parengimas tikrai gali užtrukti iki pusantrų metų, tačiau tuo pačiu metu lygiagrečiai bus vykdomos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros“, – BNS sakė V. Andrejevas.
Iš savininkų reikės paimti 745 žemės sklypus arba jų dalis, iš jų 415 yra Marijampolės rajone, 330 – Kalvarijoje. Pasak V. Andrejevo, kol kas nežinoma, kiek lėšų reikės žemės paėmimui.
„Turės būti atlikti individualūs vertinimai, be to, dalis žmonių gali su tuo nesutikti, todėl gali prireikti teisminių procedūrų“, – aiškino Kelių direkcijos vadovas.
Jo teigimu, nors preliminariai skaičiuojama, kad ruožo rekonstrukcija kainuos apie 300 mln. eurų, ši suma dar gali keistis tiek į didesnę, tiek į mažesnę pusę.
„Lėšų poreikį aiškiai matysime parengus techninį projektą. 300 mln. eurų suma yra preliminari, atsižvelgiant į ankstesnių ruožų išlaidas. Turime tam tikrų vietų arčiau sienos, kur yra pelkių ir durpynų, todėl rekonstrukcijai reikalingų lėšų suma gali koreguotis tiek į vieną, tiek į kitą pusę“, – sakė V. Andrejevas.
Rekonstravus ruožą leistiną greitį jame ketinama padidinti iki 130 kilometrų per valandą, panaikinti visas vieno lygio sankryžas ir nuovažas, atskirti tranzitinį ir vietinį transportą, sankryžas rengti tarp jų išlaikant 5 kilometrų atstumą, įgyvendinti aplinkosaugis reikalavimus.
Šiame „Via Baltica“ ruože esančios degalinės kritikavo rekonstrukcijos specialųjį planą, nes jame nenumatyti tiesioginiai įvažiavimai į degalines. Kelių direkcija tvirtina, kad „Via Baltica“ ruožas bus paverstas automagistrale, todėl padidinus leistiną greitį iki 130 kilometrų per valandą tiesioginiai įvažiavimai į degalines yra neįmanomi.
Degalinių tinklų „Emsi“ ir „Alauša“ valdytojai dėl rekonstrukcijos specialiojo plano kreipėsi į Vilniaus apygardos administracį teismą. Pastarasis rugpjūčio pabaigoje „Emsi“ prašymą dėl plano keitimo atmetė, tuo metu „Alaušos“ prašymas, anot V. Andrejevo, kol kas nėra išnagrinėtas.
Tarptautinė magistralė „Via Baltica“ keturių juostų keliu turėtų sujungti Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Ja iš Vakarų Europos per Lenkiją važiuoja daug krovininio transporto.
Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje yra 274 kilometrai, projektui suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Pocius: centralizuotas šildymas kitąmet turėtų kainuoti panašiai
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) paskelbus, kad gruodį centrinis šildymas brangs, reguliuotojo vadovas Renatas Pocius tikina, kad 2025-aisiais šildymo kainos turėtų laikytis panašiame lygyje. ...
-
Pienocentrą Kaune valdanti įmonė dėl paveldosaugos pažeidimų neteks miesto paramos3
Kauno Laisvės alėjoje esančių Pienocentro rūmų savininkas dėl Kultūros paveldo departamento (KPD) nustatytų fasado tvarkybos pažeidimų neteks miesto paramos, tačiau galės jos prašyti vėl, sako savivaldybė. ...
-
I. Ruginienė – už savanorišką kaupimą pensijai, 4 dienų darbo savaitę, ilgesnes atostogas28
Pretendentė į socialinės apsaugos ir darbo ministrės postą Inga Ruginienė teigia iš darbo profsąjungose į politiką atėjusi norėdama griežtesnės politinės valios priimant svarbius darbuotojams bei socialiai pažeidžiamiems žmonėms sprend...
-
Neatgavusi 300 tūkst. eurų skolos, pajūrio statybų įmonė „Statedma“ atleidžia visus darbuotojus
Vos dvejus metus Klaipėdoje veikusi statybų bendrovė „Statedma“ bankrutuoja, netekusi didelio kliento Danijoje, ir Užimtumo tarnybai pranešė apie visų 27 darbuotojų atleidimą. ...
-
Kaune užbaigtos antrojo A. Meškinio tilto statybos30
Automagistralėje ties Kaunu baigtos antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybos, praneša „Via Lietuva“. ...
-
Verslo atstovai kritikuoja griežtinamą užsieniečių įdarbinimo tvarką7
Verslo atstovai kritikuoja Vidaus reikalų ministerijos (VRM) priimtą sprendimą nuo gruodžio 1 dienos sugriežtinti užsieniečių įdarbinimo tvarką. Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) teigimu, tai neigiamai atsilieps įmonių veiklai ir...
-
Ūkininkų protestus rengusio I. Hofmano patirtį G. Paluckas laiko privalumu2
Paskirtasis premjeras Gintautas Paluckas „didžiuliu privalumu“ laiko tai, jog kandidatas į žemės ūkio ministrus Ignas Hofmanas organizavo šių metų pradžioje vykusius ūkininkų protestus. ...
-
Nežabota biurokratija žudo ir pačią valstybę52
Biurokratinė sistema stabdo šalies ekonominį vystymą, kuris šiuo laikotarpiu yra Lietuvos išgyvenimo klausimas. Laisvosios rinkos instituto prezidentė Elena Leontjeva teigia: geopolitinė situacija yra tokia, kad turime būti ši...
-
M. Lingė: konservatoriai nepalaikys Vyriausybės programos ir jos įgyvendintojų21
Konservatorių frakcijos seniūnas Mindaugas Lingė sako, jog partija nepalaikys naujos Vyriausybės programos, taip išreikšdama nepritarimą sudarytai valdančiajai koalicijai. ...
-
„Sodra“ pranešė, kada pensijos ir išmokos pasieks gyventojus1
Visas pensijas ir daugumą periodinių išmokų „Sodra“ išmokės dar prieš šventes, o vaiko priežiūros išmokų gavėjai gruodį gaus dvi išmokas, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Visos kitos &bdq...