- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ prašo Lietuvos Vyriausybės iš naujo įvertinti jos atitikimą nacionalinio saugumo interesams. Kompanija raštu pateikė papildomus paaiškinimus dėl savo akcininkų struktūros bei Kinijos investuotojų vaidmens.
Praėjusią savaitę Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija nusprendė, kad bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ skelbtą konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė neatitinka nacionalinio saugumo interesų. Komisijos išvada nėra galutinė, ją patvirtinti arba atmesti dar gali Vyriausybė.
Komisijos išvados dėl 62,5 mln. eurų vertės konkurso laimėtojos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ paprašė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
„Komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija“, – pranešime spaudai teigė Rolandas Šlepetys, LTG Verslo saugumo vadovas.
Prašo įvertinti iš naujo
Šią savaitę Ispanijos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ raštu kreipėsi į Vyriausybę, Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją bei Susisiekimo ministeriją, prašydama iš naujo įvertinti jos atitiktį Lietuvos nacionalinio saugumo interesams.
Komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija.
Rašte, kurio kopiją turi ELTA, teigiama, kad komisijos priimtą išvadą galėjo lemti nepakankama informacija apie „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymą ir veiklą.
Įmonė teigia, kad ji ir 52 kiti juridiniai asmenys, veikiantys trylikoje skirtingų jurisdikcijų (Ispanija, JAV, Lenkija, Rumunija, Serbija bei Pietų Amerikos ir Afrikos šalys), priklauso holdingo bendrovei „Grupo Puentes“. „Grupo Puentes“ yra įgyvendinusi daugiau nei 2000 projektų ir toliau vykdo projektus visame pasaulyje.
Kaip teigiama rašte, 2020 m. gegužę 66,54 proc. „Grupo Puentes“ holdingo akcijų įsigijo Ispanijoje veikianti „CRBC Spain Investment Company“, kurią valdo Kinijos bendrovė „China Road & Bridge Corporation“ („CRBC“). Likusi akcijų dalis (32,77 proc.), priklauso Ispanijos kompanijai „Europe Bridges & Roads Company“.
„Pažymime, kad „Grupo Puentes“ korporatyvinėje struktūroje Kinijos „CRBC“ veikia tik kaip finansinis investuotojas. „CRBC“ neturi galimybės vienašališkai priimti jokių su holdingo bendrovės valdymu susijusių esminių sprendimų“, – teigiama „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ už sutarčių sudarymą atsakingo direktoriaus Luis Garcia Vegazo pasirašytame ir Vyriausybei adresuotame rašte.
Ispanijos bendrovė nurodo, kad „CRBC“ nėra teikiama jokia informacija apie „Grupo Puentes“ įmonių vykdomus projektus, techninę, komercinę ar administracinę informaciją, o Kinijos bendrovės atstovai ar deleguoti asmenys nedalyvauja jokiuose „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymo organuose.
„Kaip holdingo bendrovės akcininkas, „CRBC“ turi teisę gauti tik informaciją apie holdingo bendrovės finansinius rezultatus ir su tuo susijusius duomenis“, – aiškinama rašte.
Kompanija teigia, kad visus sprendimus dėl geležinkelio tilto per Nerį priims ir įgyvendins Ispanijos piliečių komanda.
Nėra gavusi pretenzijų dėl patikimumo
Ispanijos bendrovė rašte atkreipia dėmesį ir į tai, kad holdingo bendrovės akcininke tapus Kinijos „CRBC“, „Grupo Puentes“ įmonės nė vienoje valstybėje, įskaitant ES ir JAV, nesulaukė jokių pastabų, pretenzijų ar abejonių dėl jų patikimumo ar atitikimo nacionalinio saugumo interesams.
Kompanija teigia, kad 2020-2021 metais vien tik Ispanijos Karalystėje sudarė septynias naujas rangos sutartis su vietos valdžios institucijomis dėl nacionaliniam saugumui svarbių objektų statybos ar rekonstrukcijos. Bendra šių projektų vertė – daugiau nei 280 mln. eurų.
Tai, kad „Grupo Puentes“ be ribojimų veikia Ispanijos Karalystėje, o „CRBC“ tapimas holdingo bendrovės akcininke neturėjo įtakos jos veiklai ar statusui, patvirtino ir Ispanijos Karalystės ambasada Lietuvoje.
„Atsižvelgdami į ilgametę šios Ispanijos įmonės patirtį, esame tikri, kad „Grupo Puentes“ yra patikima ne tik techniškai, bet ir saugumo požiūriu“, – rašoma ambasados rašte.
Ispanijos kompanijos vertinimu, net ir įžvelgdama rizikas nacionaliniam saugumui, Lietuvos Vyriausybės komisija galėjo taikyti švelnesnę priemonę ir nustatyti tam tikras su projekto įgyvendinimu susijusias rekomendacijas dėl papildomų įsipareigojimų ar reikalavimų taikymo.
Kaip teigiama rašte, įmonė yra pasirengusi visapusiškai bendradarbiauti su atsakingomis šalies institucijomis, o bendrovės atitikties nacionalinio saugumo reikalavimams klausimus aptarti susitikime.
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbė, kad naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Sutartį dėl projekto įgyvendinimo „Lietuvos geležinkeliai“ su konkurso laimėtoju planuoja pasirašyti sulaukusi galutinio Vyriausybės sprendimo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją2
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios1
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...
-
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas dėl gero darbo paskirtas naujai kadencijai be konkurso10
Finansų ministrė Gintarė Skaistė be konkurso paskyrė Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) vadovą Virginijų Daukšį naujai kadencijai vadovauti įstaigai, tai padaryti leido labai geras tarnautojo veiklos įvertinimas, o sprendimui skirti j...
-
Seime – siūlymas sudaryti palankesnes sąlygas pluoštinių kanapių produktų įvežimui į Lietuvą3
Seimas imasi svarstyti žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko pateiktas Pluoštinių kanapių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama sudaryti palankesnes sąlygas įvežti į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių pluoštini...