- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ kreipėsi į Europos Komisiją (EK). Kompanija EK informavo apie, jos vertinimu, Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos priimtą nepagrįstą išvadą, kad įmonė kelia grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui.
Komisijos išvada nėra galutinė, ją patvirtinti arba atmesti dar gali Vyriausybė.
Komisijos išvados dėl 62,5 mln. eurų vertės konkurso laimėtojos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ paprašė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
„Komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija“, – gruodį pranešime spaudai teigė Rolandas Šlepetys, LTG Verslo saugumo vadovas.
Nemato objektyvių kriterijų
Už sutarčių sudarymą atsakingo „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ direktoriaus Luis Garcia Vegazo Eltai atsiųstame komentare teigiama, kad Vyriausybei patvirtinus komisijos išvadą, kompanija patirs reputacinę ir finansinę žalą.
„Išvadą komisija priėmė nesikreipusi į bendrovę ir nepasitikslinusi informacijos. Iki šiol nesame gavę argumentų, kuo remiantis toks sprendimas priimtas. Tik pasirodžius informacijai žiniasklaidoje patys kreipėmės raštu į Vyriausybę, pateikėme įmonės valdymo struktūrą ir kitus duomenis bei paprašėme atitiktį nacionalinio saugumo interesams įvertinti iš naujo“, – teigia L. G. Vegazo.
Pasak jo, antradienį „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ apie susiklosčiusią situaciją informavo ir Europos Komisijos Šiaurės-Baltijos jūrų TEN-T koridoriaus koordinatorę Catherine Trautmann. Jos paprašyta įvertinti aplinkybes bei pateikti rekomendacijas Lietuvos Vyriausybei.
Kaip teigia L. G. Vegazo, jei Vyriausybė patvirtins išvadą ir konkursą laimėjusiai Ispanijos bendrovei neleis vykdyti projekto, jo įgyvendinimas Lietuvai kainuos brangiau.
Jei Vyriausybė nuspręs, kad negalime įgyvendinti projekto, jos komisijai teks vertinti antros vietos laimėtoją, o čia gali užkliūti įgyvendinti projektai Rusijoje ir Baltarusijoje.
„Atitikimas nacionalinio saugumo interesams yra paremtas labiau politiniais nei objektyviais kriterijais. Jei Vyriausybė nuspręs, kad negalime įgyvendinti projekto, jos komisijai teks vertinti antros vietos laimėtoją, o čia gali užkliūti įgyvendinti projektai Rusijoje ir Baltarusijoje. Tuomet teks vertinti trečios vietos laimėtoją ir taip toliau. Visa tai reiškia laiko sąnaudas, o ir projekto kaina keičiantis dalyvių prioriteto eilei nemažės, o tik augs“, – pažymi L. G. Vegazo.
Antrą vietą LTG skelbtame europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkurse užėmė Italijos statybų bendrovė „Rizzani de Eccher“. Ji projektą įgyvendinti siūlo už 63,9 mln. eurų. Bendrovės svetainėje skelbiama, kad jos antrinė įmonė „Codest“ jau 30 metų sėkmingai veikia Rusijoje. Ši bendrovė taip pat stato beveik 600 mln. eurų vertės „Gazprom Transgaz Belarus“ būstinę Minske.
Prašė įvertinti iš naujo
Gruodžio pabaigoje Vyriausybei ir kitoms institucijoms adresuotame rašte, kurio kopiją turi ELTA, „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ teigia, kad ji ir 52 kiti juridiniai asmenys, veikiantys 13-oje skirtingų jurisdikcijų (Ispanija, JAV, Lenkija, Rumunija, Serbija bei Pietų Amerikos ir Afrikos šalys), priklauso holdingo bendrovei „Grupo Puentes“.
2020 m. gegužę 66,54 proc. „Grupo Puentes“ holdingo akcijų įsigijo Ispanijoje veikianti „CRBC Spain Investment Company“, kurią valdo Kinijos bendrovė „China Road & Bridge Corporation“ („CRBC“). Likusi akcijų dalis (32,77 proc.), priklauso Ispanijos kompanijai „Europe Bridges & Roads Company“.
„Pažymime, kad „Grupo Puentes“ korporatyvinėje struktūroje Kinijos „CRBC“ veikia tik kaip finansinis investuotojas. „CRBC“ neturi galimybės vienašališkai priimti jokių su holdingo bendrovės valdymu susijusių esminių sprendimų“, – teigiama rašte.
Ispanijos bendrovė nurodo, kad „CRBC“ nėra teikiama jokia informacija apie „Grupo Puentes“ įmonių vykdomus projektus, techninę, komercinę ar administracinę informaciją, o Kinijos bendrovės atstovai ar deleguoti asmenys nedalyvauja jokiuose „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymo organuose.
Kompanija taip pat pažymėjo, kad visus sprendimus dėl geležinkelio tilto per Nerį priims ir įgyvendins Ispanijos piliečių komanda. Jos teigimu, 2020-2021 metais vien tik Ispanijos Karalystėje „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ sudarė septynias naujas rangos sutartis su vietos valdžios institucijomis dėl nacionaliniam saugumui svarbių objektų statybos ar rekonstrukcijos. Bendra šių projektų vertė – daugiau nei 280 mln. eurų.
Ispanijos kompanijos vertinimu, net ir įžvelgdama rizikas nacionaliniam saugumui, Lietuvos Vyriausybės komisija galėjo taikyti švelnesnę priemonę ir nustatyti tam tikras su projekto įgyvendinimu susijusias rekomendacijas dėl papildomų įsipareigojimų ar reikalavimų taikymo.
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbė, kad naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Sutartį dėl projekto įgyvendinimo „Lietuvos geležinkeliai“ su konkurso laimėtoju planuoja pasirašyti sulaukusi galutinio Vyriausybės sprendimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„LTG Cargo“ neįleido į Lietuvą dar vieno „Z“ raide pažymėto traukinio vagono
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmadienį neleido Lietuvos teritorija vežti dar vieno Rusijos agresijos Ukrainoje simboliu – raide „Z“ – pa...
-
Pirmadienį beveik dvi valandas vėl buvo atsijungusi „NordBalt“ jungtis su Švedija3
Pirmadienio popietę beveik dvi valandas vėl buvo atsijungusi Lietuvos ir Švedijos elektros jungtis „NordBalt“, pranešė Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“. ...
-
Premjerė: pagrindinis „Rail Baltica“ iššūkis – biudžetas, būtina parodyti projekto brandą1
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pagrindinis europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“ iššūkis yra jo biudžetas, todėl derantis su Europos Komisiją (EK) dėl papildomo finansavimo Baltijos šalys ...
-
Vyriausybė pasiskolino už 3,421 proc.2
Pirmadienį įvykusiame Lietuvos Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcione vidutinės palūkanos sudarė 3,421 proc. ...
-
„LTG Infra“ už 3,4 mln. eurų modernizuos devynias pervažas ruože Vilnius–Klaipėda
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ modernizuos devynias prioritetines pervažas geležinkelio ruože Vilnius–Klaipėda. ...
-
Aplinkosaugininkai: „LTG Infra“ sutvarkė 2 tūkst. senų pabėgių
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“, Aplinkos apsaugos departamento (AAD) nurodymu, sutvarkė 2 tūkst. tonų senų medinių pabėgių Radviliškyje. ...
-
Nuo gegužės pabaigos į pajūrį bus galima keliauti „Pajūrio ekspresu“3
Gegužės 31-ąją startuoja vasaros maršruto pirmasis traukinys „Pajūrio ekspresas“. LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ skelbia, kad reisai šiuo traukiniu bus vykdomi iki rugpjūčio 25 dienos, o biliet...
-
LEA: per savaitę didmeninės elektros kainų vidurkis šoktelėjo 62,5 proc.
Praėjusią savaitę didmeninės elektros energijos kainos Lietuvoje padidėjo 62,5 proc. Anot Lietuvos energetikos agentūros (LEA), kainų šuolį lėmė sumažėjusi atsinaujinančių išteklių jėgainių generacija regione, išaugęs var...
-
Tyrimas: 52 proc. gyventojų draudžia sau priklausantį būstą
Kas antras šalies gyventojas (52 proc.) valdo savo būstą ir yra pasirūpinęs jo draudimu, 31 proc. – draudimo neturi, rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų tyrimas. ...
-
Bitininkai: permainingi orai pavasarinio medaus rinkimo nesutrikdė
Permainingi balandžio ir gegužės orai, pasak bitininkų, medaus rinkimo procesų šiemet nesutrikdė labiau nei ankstesniais metais. ...