Norvegijos verslininkai savo laivyną modernizuoja Klaipėdoje

  • Teksto dydis:

Pasaulinei laivų remonto pramonei 2014 metai buvo sudėtingi, tuo tarpu Lietuvos laivų remontininkai džiaugėsi sėkmingai įgyvendintais tikslais. Per 2014 metus AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinės įmonės UAB „Vakarų laivų remontas“ (VLR) specialistai suremontavo 91 laivą, be to, įgyvendino vieną pagrindinių įmonės tikslų – gavo užsakymų laivų modernizacijai.

Ruošdamasi rinkos dalyvių rotacijai, 2001-ais metais įkurta Norvegijos laivybos verslo lyderė „Sea Cargo“ Lietuvos laivų remontininkams patikėjo modernizuoti tris Ro-Ro tipo laivus. Pirmuoju ir bandomuoju tapo laivas „Trans Carrier“. Po pilotinės modernizacijos, „Sea Cargo“ generalinis direktorius Ole Saevild liko patenkintas atliktų darbų kokybe bei terminais, todėl uostamiesčio laivų remonto įmonė pasipildė dar dviem užsakymais. Antrasis į doką buvo pastatytas laivas „Ahtela“, trečiasis projekto laivas „Express“, dėl laivo savininko ir vardo pakeitimo procedūros, į VLR atvyko dar prieš naujus metus, nors modernizacijos darbai buvo suplanuoti šiek tiek vėliau. Po modernizacijos visų laivų pranašumas tampa akivaizdus - krovinį galima pakrauti savarankiškai, be papildomų kaštų ir prie bet kokios krantinės. 

Pasak VLR direktoriaus Andrejaus Babachino, daugiau nei 2.2 milijonų tonų per metus pervežanti kompanija „Sea Cargo“ strategiškai svarbus užsakovas, nes įmonė turi nemažai šio tipo laivų, kuriuos reikia modernizuoti ir pritaikyti atsinaujinusiai palečių pervežimų rinkai. Šiuo metu šių laivų paslaugos yra paklausios, nuolat jaučiamas tokių laivų trūkumas. „Laivų konversijos ir modernizacijos poreikis tarp didžiųjų laivybos įmonių yra ženkliai išaugęs, tad turime trumpiausiais terminais ir kokybiškai įgyvendinti turimus užsakymus. Tendencijos rodo, kad šoninio pakrovimo („side loading“) sistema šiandien vėl „madinga“, o Ro-Ro tipo laivų paklausa išaugo ir nebeatitinka pasiūlos, tad tai dar viena nauja sritis, kur galime konkuruoti su kitomis laivų remonto įmonėmis“, - teigė A.Babachinas. Taip pat paminėtina, kad visų trijų koncerno „BLRT Grupp“ laivų remonto įmonių (UAB „Vakarų laivų remontas“, „Tallin Shipyard“ ir „Turku Repair Yard“) veiklos strategijose numatyta didinti modernizavimo projektų apimtis. Viena iš modernizavimo projektų krypčių – skruberių, t.y. išmetamųjų dujų valymo sistemų, įrengimas. Beje, neseniai Estijos ir Suomijos laivų remonto įmonės keturiuose bendrovės „Finnlines“ Ro-Ro tipo laivuose įrengė skruberius. O Suomijos laivų remonto įmonė šią išmetamųjų dujų valymo sistemą dviejuose „Langh Ship“ konteinervežiuose įrengė dar 2014 m.

Prognozės rodo, kad 2015-ieji metai jūrų verslui Baltijos regione bus kupini iššūkių, dėl geopolitinės situacijos bei krovinių transportavimo brangimo, kurį sąlygojo nuo šių metų sausio 1 dienos išskirtinai tik Baltijos ir Šiaurės jūros regionuose, taip pat La Manšo sąsiauryje įsigalėję itin griežti sudegusio laivų kuro sieros junginių išmetimams į atmosferą reikalavimai. Sieros junginių išmetimas šiuose regionuose sumažintas 10 kartų - nuo 1 proc. iki 0,1 proc. Kituose regionuose jis liko nepakitęs. Tačiau toks normatyvų pasikeitimas gali padėti laivų remonto ir modernizavimo įmonėms padidinti užsakymų skaičių, nes laivų savininkai privalės pakeisti neekologiškus laivus į dujomis varomus ar sumontuoti brangius išmetamųjų dujų valymo įrenginius.

Teigiamas perspektyvas laivų remonto srityje įžvelgia ir AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika: „paslaugų augimo ir užsakymų pritraukimo perspektyvos pirmiausia siejamos su numatytu įmonės vidinės infrastruktūros išvystymu bei planais investuoti į Panamax tipo doko įsigijimą. Įmonės ateitis, augimas ir tolimesnė plėtra siejama su būsimais visos VLG įmonių grupės infrastruktūros plėtojimo projektais bei  naujomis investicijomis į didesnį plaukiojantį doką. Šiuo metu kartu su KVJUD intensyviai dirbame nagrinėdami šiuos klausimus“.

Laivų remontą ir laivų statybą paskatinti turėtų ir tai, kad Europa veda intensyvias derybas su JAV, dėl investicijų sutarties Johnes akto pakeitimo, kuris reglamentuoja muitų dydžius Europoje pastatytiems ir importuojamiems į JAV laivams. Europa negali konkuruoti su JAV dėl to, kad yra laivų įvežimo muito mokesčiai, taikomi naujiems, Europoje pastatytiems ir suremontuotiems ar modernizuotiems laivams. ES intensyviai derasi su JAV, kad artimiausiu metu Johnes aktas būtų panaikintas ir išaugintų paklausą laivų statybai ir laivų remontui Amerikoje. „Taigi, nors dabartinė situacija yra nebloga, vertinant įvairiausias prognozes ir planuojamas investicijas, ateitis mūsų verslui bus dar geresnė“, - perspektyvomis dalinosi A.Šileika. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių