- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Net garantinį kvitą tebeturįs pirkėjas nėra apsaugotas nuo nemalonumų ir nuostolių, ypač apsipirkdamas internetu. Populiarioje elektroninėje parduotuvėje pigu.lt laikrodį įsigijusiai ir vyrui padovanojusiai klaipėdietei teko raudonuoti, nes apyrankė sutrūko net tris kartus. Vis dėlto įmonės atstovams tai – ne gamybinis brokas.
Vyras liko be dovanos
Elektronine prekyba užsiimančios parduotuvės pigu.lt paslaugomis pasinaudojusi klaipėdietė Dovilė G. pateko į nepavydėtiną situaciją. Vyrui pirktą dovaną ji ne kartą buvo priversta nešti pas laikrodžių meistrą.
Tačiau įmonės Garantinio skyriaus specialistė pareiškė, kad sutrūkusi apyrankė – ne gamybos brokas, o mechaninis pažeidimas.
Klientė internetu pervedė pinigus į pigu.lt sąskaitą gegužės 25-ąją. "Seiko" vyriškas laikrodis kainavo ne taip jau ir mažai – 155 eurus.
Šia dovana vyras netrukus smarkiai nusivylė – sulūžo metalinė apyrankė.
"Metaliukas, kuris jungia grandinėlę su pagrindiniu korpusu, jau kelis kartus lūžo ir apyrankė vis sutrūksta. Tiesiog nusibodo taisyti", – skėsčiojo rankomis Dovilė G.
Naudotojo kaltė?
Net tris kartus taisyta laikrodžio apyrankė pareikalavo papildomų išlaidų ir laiko.
"Sugaištas laikas, be to, pirkau vyrui kaip dovaną, o jis negali nešioti. Laikrodis akivaizdžiai naujas, neturi jokių įbrėžimų. Išsaugojome ir sąskaitą faktūrą, ir garantinį kvitą. Kreipiausi į bendrovę, kad padėtų", – tikino pašnekovė.
Tačiau pagalbos moteris nesulaukė. Paaiškėjo, kad prekei taikomas dvejų metų garantinis laikotarpis šiuo atveju – negalioja.
"Pardavėjas pripažino, kad tai įvyko dėl naudotojo kaltės", – apmaudavo Dovilė G.
Vadovaujasi Civiliniu kodeksu
Rugpjūčio 20-ąją internetinės parduotuvės pigu.lt pirkėjai siųstame atsakyme teigiama, kad bendrovė negali priimti grąžinimui ar pakeisti prekės nes "ji turi akivaizdžių mechaninių pažeidimų".
Esą pirkėjas sutiko su prekių pirkimo–pardavimo internetinėje parduotuvėje pigu.lt taisyklių sąlygomis.
Viena jų – "prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota pirkėjui".
"Nurodytomis aplinkybėmis bendrovė mano, kad už prekės mechaninį pažeidimą yra atsakingas pats pirkėjas, todėl prekei negali būti suteiktas garantinis aptarnavimas, ji negali būti grąžinta bendrovei kaip nekokybiška arba pakeista kita preke vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.333 str. 3 d.", – teigiama Garantinio skyriaus specialistės Gintarės Snapkauskaitės pasirašytame rašte.
Nuvylė požiūris į klientą
Klaipėdietės manymu, užuot pripažinę prekę esant netinkamos kokybės, pigu.lt atstovai visais įmanomais būdais išsisukinėja nuo atsakomybės.
Maždaug prieš metus nemalonumų patyrė ir kita tos pačios bendrovės klientė.
Ji su elektroninės parduotuvės darbuotojais net dvi savaites kovojo dėl supainiotos prekės.
Internetu užsisakiusiai pilką sėdmaišį merginai kažkodėl buvo atgabentas žalias.
Tą pačią dieną ji susisiekė su interneto parduotuvės pigu.lt konsultante ir paaiškino, jog įvyko klaida – supainiota 85 eurus atsiėjusios prekės spalva.
Kurjeris turėjo paimti netinkamą daiktą kitą dieną nuo 8 iki 18 val., tačiau niekas to padaryti neatvyko ir net nepaskambino pirkėjai.
Ši buvo dar labiau šokiruota, kai parduotuvės konsultantė pasiūlė jai prekę atsivežti pačiai. Nors taisyklėse aiškiai nurodyta, kad pardavėjui pristačius ne tas prekes, šis savo sąskaita įsipareigoja pasiimti ir jas pakeisti tinkamomis.
Galiausiai mergina išsireikalavo, kad sėdmaišis būtų sklandžiai pristatytas į namus. Tik tam prireikė dviejų savaičių.
Tačiau labiausiai supykdė ne sugaištas laikas, o, pirkėjos nuomone, atsainus ir nepagarbus požiūris į klientą.
Tąkart pigu.lt komunikacijos projektų vadovė Indrė Beganskaitė dienraščiui pripažino, kad ši nemaloni padėtis atskleidė įmonės procesų netobulumus.
Jos žodžiais, pigu.lt skubiai ėmėsi papildomų veiksmų, kad garantuotų tik kokybišką prekių tiekimą – buvo įvestas pakartotinis prekių tikrinimas, sugriežtinta prekių priėmimo tvarka.
Esą susiklosčius panašioms situacijoms, jų sprendimas paprastai vyksta gerokai greičiau.
Už klaidinimą – solidžios baudos
Kritikos strėlių įmonė sulaukė ne tik iš savo klientų.
Konkurencijos taryba šių metų kovą pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus.
Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei "Pigu" skirta 4,5 tūkst. eurų bauda.
Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) "ProfiCook", kavamalei "Maestro" ir ventiliatoriui "Volteno" skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vinted“ skųs teismui 2,4 mln. eurų baudą už vartotojų duomenų apsaugos pažeidimus
Didžiausia Europoje internetinė naudotų drabužių prekybos platforma ir pirmasis Lietuvos „vienaragis“ „Vinted“ skųs teismui Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (VDAI) bendrovei skirtą beveik 2,39 mln. eurų baudą. ...
-
Teisininkė: „Vinted“ gauta bauda – didžiausia, skirta už duomenų apsaugos pažeidimus
Internetinei dėvėtų drabužių prekybos ir mainų platformą valdančiai „Vinted“ gavus didžiausią istorijoje administracinę baudą – beveik 2,4 mln. eurų, advokatų kontoros „Motieka ir Audzevičius“ duomenų apsaugos teis...
-
„Nike“ Air Max: laisvalaikio kultinis modelis1
Idėja geniali savo paprastumu: atskleisti amortizaciją suteikiančia oro pagalvę, anksčiau paslėptą bato pade. Šiandien streetwear‘o neįsivaizduojame be išskirtinio Air Max kedų linijos silueto, tačiau nedaug trūko, kad Tinkerio H...
-
„Vinted“ – 2,4 mln. eurų bauda5
Didžiausiai Europoje internetinei naudotų drabužių prekybos platformai ir pirmajam Lietuvos „vienaragiui“ „Vinted“ skirta beveik 2,39 mln. eurų bauda už vartotojų duomenų apsaugos pažeidimus. ...
-
Didžiausių Lietuvos įmonių sąraše „Viada LT“ užima penktąją vietą3
Plačiausią degalinių tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Viada LT“ 2024-ųjų metų didžiausių Lietuvos įmonių sąraše pagerino savo pozicijas ir įsitvirtino penktojoje sąrašo vietoje. ...
-
V. Budnikas: veiksmais prieš I. Trinkūnaitę gyniau viešą interesą1
„Foxpay“ savininkei Ievai Trinkūnaitei paskelbus, kad atmeta bandymo pakenkti Lietuvos žmogaus teisių asociacijos (LŽTA) prezidento Vytauto Budniko reputacijai kaltinimą ir tvirtinant, jog pastarasis skleidė neteisingą informaciją, portalui...
-
„Bolt“ grynieji nuostoliai pernai didėjo 27 procentais3
„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ pranešė 2023-iaisiais patyręs 91,9 mln. eurų grynąjį nuostolį – 27,3 proc. didesnį nei užpernai. ...
-
„Revolut“ grupės pelnas pernai augo 60 kartų
Visame pasaulyje veikianti ir Lietuvoje banko licenciją turinti Jungtinės Karalystės finansinių paslaugų grupė „Revolut“ pernai uždirbo 344,1 mln. eurų grynojo konsoliduoto pelno – 60 kartų daugiau nei 2022 metais (5,8 mln. eurų), j...
-
Investicinio sukčiavimo schemos: neignoruokite šių 7 signalų
Investavimo tema šiandien ypač populiari. Jei kažkada viena pagrindinių temų buvo investicijos į nekilnojamąjį turtą, šiandien vis dažniau kalbame ir apie kriptovaliutas, akcijų fondus ir kitas galimybes. Tačiau teisininkai pastebi &nd...
-
Nacionalinei žemės tarnybai vadovaus S. Mickus1
Nacionalinei žemės tarnybai (NŽT) nuo antradienio vadovauti pradeda Saulius Mickus. ...