- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žiniasklaidai paviešinus, kad valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) perka rusiškos lokomotyvų eismo saugos sistemos priežiūros paslaugas, susisiekimo viceministrė sako, kad LTG jau išbando naujas sistemas, kurios turėtų pakeisti rusiškas.
„Tikrai vyksta ir testavimas, ir pirkimas ir naujų sistemų diegimas“, – trečiadienį LRT radijui sakė Loreta Maskaliovienė.
Anot jos, ministerija šios kadencijos pradžioje lūkesčių laiške LTG vadovybei sistemų keitimą įvardijo tarp prioritetų.
„Tas klausimas buvo keltas nuo pat pirmo lūkesčio laiško Susisiekimo ministerijos, kuriame aiškiai įvardinta sistemos nacionalinio saugumo svarba ir sistemų pirkimo poreikis“, – teigė viceministrė.
„Ministerija tikrai yra aiškiai įpareigojusi „Lietuvos geležinkelius“ imtis veiksmų užtikrinant nacionalinį saugumą, kalbant apie konkrečias sistemas buvo paprašyta pateikti aiškų trumpalaikį planą, kaip galima tas sistemas pakeisti kuo greičiau“, – pridūrė L. Maskaliovienė.
Portalas „Lrytas“ antradienį rašė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2,2 mln. eurų vertės konkursą pirkti rusiškos kompleksinės unifikuotos lokomotyvų saugos sistemos, dar vadinamos KLUB-U, priežiūros paslaugas – ši sistema vis dar naudojama 130-yje lokomotyvų ir savaeigių sąstatų, tačiau, anot LTG, laikinai.
Ji jau prieš penkerius metus buvo atsidūrusi Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto dėmesio centre – tuomet buvo pateikta išvada, kad KLUB-U yra nesuderinama su Lietuvos nacionalinio saugumo interesais ir privalo būti pakeista saugia patikimo gamintojo įranga.
Tačiau Iževsko radijo gamykloje, kurią kontroliuoja Vakarų sankcijų jau prieš penkerius metus sulaukusi Rusijos Federalinė kosmoso agentūra, pagamintos automatinės signalizacijos ir greičio kontrolės sistemos nebuvo išmontuotos.
LTG nurodo, kad valdant riziką ir siekiant užtikrinti šia sistema perduodamos informacijos saugumą nuo 2017 metų ji yra izoliuota ir neturi sąsajų su kitomis „Lietuvos geležinkelių“ grupės IT sistemomis, rašė lrytas.lt.
LTG atsparumo direktorius Edvinas Kerza sako, kad bendrovė turi planą, kaip pakeisti rusiškas sistemas. Jis taip pat pabrėžė, kad šiuo metu nėra perkama nauja KLUB-U sistema, o tik jos techninės priežiūros paslauga.
„Nėra perkamos naujos ar modernizuojamos esamos sistemos, kurias visi žinome KLUB-U kodiniu pavadinimu, bet jos privalo būti prižiūrimos. Kas dabar perkama – mūsų vidinė sistema atlikti jų techninę priežiūrą“, – LRT radijui trečiadienį teigė E. Kerza.
Bendrovės atstovas neigė viešus kai kurių ekspertų teiginius, kad norint dirbti su šia sistema būtina mokytis Rusijoje.
„Iki detalių techniškai žinau šio sprendimo veikimą – tai yra netiesa, tie ekspertai, matyt, operuoja 2017 metų duomenimis. Apskritai visą sertifikavimą atlieka mūsų sertifikavimo centras, kuris yra licencijuotas Lietuvos transporto asociacijos, nereikia jokių mokymų“, – kalbėjo E. Kerza.
Pasak lrytas.lt, KLUB-U naudoja Rusijos palydovinės navigacijos sistemą „Glonass“, todėl, anot saugumo specialistų, yra reali galimybė, kad Rusija gali rinkti informaciją apie Lietuvos geležinkelių būklę, gedimus ir panašiai.
E. Kerzos teigimu, lokomotyvų eismo Lietuvoje reguliavimui taip nebūtina naudotis „Glonass“, pasitelkiama Jungtinių Amerikos Valstijų sistema GPS.
„Vėl visiškai klaidinanti aplinkybė. Reikia suprasti, kad nėra jokie duomenys į jokį glonas perduodami. Painiojama su duomenų kanalu, kuris buvo ne deaktyvuotas, o demontuotas dar 2017 metais. Yra naudojama GPS sistema (...) Tai yra amerikietiška sistema“, – sakė E. Kerza.
Susisiekimo viceministrė sako, kad LTG rusiškos lokomotyvų saugos sistemos turėtų būti pakeistos greičiau.
„Nuo 2017 metų jeigu buvo priimti sprendimai, be abejo, kad norėtųsi, kad jos jau neegzistuotų ir nereikėtų apie jas kalbėti, ką reikia pakeisti“, – LRT sakė L. Maskaliovienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Su šiluma plūsteli ir stambios atliekos2
Kaune yra aštuonios didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės. Kauno regiono atliekų tvarkymo centro (RATC) duomenimis, šios rūšies atliekų gyventojai daugiausiai atveža šiltuoju metų laikotarpiu. ...
-
Šeši gajūs mitai apie senjorų keliones – ekspertai siūlo nustoti jais vadovautis1
Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuriam nepatiktų keliauti. Ne išimtis – senjorai, kurie vis dažniau leidžiasi svetur pažinti užsienio kultūras. Vis tik kelionių organizatoriai pastebi, kad dar nemaža dalis vyresnio amžiaus žmonių kelia...
-
Medikus rengiantys universitetai vienija jėgas ir nori būti išgirsti2
Du stiprūs šalies akademinės medicinos centrai – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (LSMU) ir Vilniaus universitetas (VU) – suvienijo jėgas ir pakvietė visuomenę ir politikus opiai diskusijai Lietuvos sveikatos forume „Unive...
-
Gimtadienį „Megoje“ šventė sūnus – dovanų netikėtai gavo mama
„Už šventę sūnui – dovana mamai“, – juokėsi kaunietė Aušra, tapusi viena iš prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ vykstančio žaidimo „MEGOJE perki – DYSON kasdien laimi!“ laim...
-
Teisme – „GetJet Airlines“ ginčas su vyriausybine strateginių sandorių komisija1
Aleksandro Čeliadino netiesiogiai iš dalies kontroliuojama orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet Airlines“ bylinėjasi su vyriausybine strateginių įmonių sandorius tikrinančia komisija dėl jos išvados su...
-
Teismas užkirto kelią A. Stumbrui bylinėtis dėl prisijungimo prie „Litgrid“ elektros tinklo6
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paliko galioti žemesnės instancijos teismo sprendimą nepriimti Rolando Pakso žento ir verslo partnerio Aivaro Stumbro skundo byloje dėl atmestų prašymų prisijungti prie bendrovės „Litgrid&ldquo...
-
„YIT Lietuva“ statys naują „Agrokoncerno“ fermų kompleksą – darbų vertė 52,6 mln. eurų2
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ karvių fermų kompleksą. 53 ha ploto sklype plėtojamas kom...
-
Erkių ligos sugrįžo: ką svarbu apie jas žinoti?
Erkių sezonas jau įsibėgėjo, todėl labai svarbu jų saugotis. „Eurovaistinės“ vaistininkė Toma Gečienė ne tik pataria pasiskiepyti nuo erkinio encefalito, bet ir išskiria 5 svarbius, tačiau rečiau išgirstamus faktais apie e...
-
GIPL rangovė „Alvora“ kaltina energetikos institucijų vadovus šmeižtu
Pagrindinė Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybos rangovė „Alvora“ šmeižtu kaltina energetikos ministrą, GIPL užsakovės „Amber Grid“ bei Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovus, ta...
-
„BaltCap“ afera: aiškėja, kas galėjo nutikti su dingusiais milijonais56
Buvęs investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo partneris Šarūnas Stepukonis į Lietuvos lošimų bendrovės „Olympic Casino Group Baltija“ akcininkės Estijos to paties verslo įmonės „OB Holding 1&...